credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2008 Stadig ingen som har et link til udsendelsen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2008 Stadig ingen som har et link til udsendelsen? Du kan på Sprutnik se klippet ved at sende en SMS: Se klip nu - uden login - send "seklip" til 1234 Hvis du blot ønsker at se det valgte klip uden login og abonnement, kan du sende "seklip" til 1234 Bemærk: det koster 20 kr + alm. SMS-takst. Fortrydelsesretten bortfalder. Du finder under "Station 2: På patrulje" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alfa & omega 10 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2008 Sådan uden at starte den store krig, så har jeg altså svært ved at se rimeligheden i kun 110 på broen og 90 i tunellen, på broen er der fin asfalt brede baner og et nødspor, hvad er der i vejen med 130 her?? og tunellen... jeg forstår godt at de er bange for brand og den slags men selv om der ikke er nødspor er der stadig brede baner og extra afstand imellem dem. Jeg mener at hastighedsbegrænsningen på broen og i tunnellen sagtens kunne sættes op, de behøver ikke at være det samme men mener ikke at de er tidssvarene som de er. Hvad angår hastighedskameraer så er jeg stærk modstander af dem, jeg bryder mig ikke om selve princippet i dem, ligesom jeg heller ikke bryder mig om når ex en internet udbyder blokerer for adgangen til sider, ulovlige eller ej. Man vil aldrig blive fri for folk der kører fuldstændigt uansvarligt, og nej det mener jeg ikke at 200 km/t nødvendigvis er, det kommer an på forholdene. Dette betyder altså så ikke at jeg synes det er specielt smart at køre 212 gennem tunellen kl 8 om morgenen... Hvis folk bare gad at være lidt vågne når de kører en bil, kigge i spejle før de skifter bane, give tegn før de skifter bane, holde til højre, også selv om der kun er 500m til man skal overhale den næste bil, droppe det der med at sætte farten op når der er nogen der skal forbi (har oplevet mange svenskere som synes det er fedt) generelt være opmærksom på omgivelserne, så ville det hele glide meget lettere og og rigtigt mange uheld kunne undgås. Jeg ved ikke hvor mange uheld der har været på broen siden den åbnede, men det er da ret begrænset hvad jeg har oplevet i de snart 4,5 år jeg har pendlet. Det kan vel ikke være over gennemsnittet for en normal dansk/svensk motorvej, der i forvejen har få ulykker i fohold til andre veje. nå hvad ved jeg, jeg kører her jo bare;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2008 Sådan uden at starte den store krig' date=' så har jeg altså svært ved at se rimeligheden i kun 110 på broen og 90 i tunellen, på broen er der fin asfalt brede baner og et nødspor, hvad er der i vejen med 130 her??[/quote'] De 110 km/t er fordi man i Sverige kun må køre 110 km/t (der er vist nogle strækninger, hvor man forsøgsmæssigt må køre 120 km/t). De 90 km/t i tunnellen er fordi, der ikke er et nødspor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alfa & omega 10 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2008 Der er en strækning ml helsingborg og göteborg hvor man må køre 120, men tror ikke kun det er pga svenskerne at der kun er 110 på øresund, storebælt har jo samme forhold, jeg går ud fra at sverige ikke har så stor indflydelse her;) Forstår godt "undskyldningen" hvorfor man kun må køre 90 i tunellen, men er der nogen her der mener at det er farligt at køre 100 eller 110 der? Der er jo stadig skilte til at advare hvis der er nogen der holder i siden af vejen. Og mener at man godt nok skal tåge meget før man banker ind i væggene der, og hvis man gør det, tror jeg det er ligemeget om man kørte 90 eller 110 det var sket alligevel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2008 Her er et par gode grunde til fartbegrænsnigen i tunnelen Det sidste skete for 2 sommre siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alfa & omega 10 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2008 Ja jeg er bestemt da glad for at jeg ikke sad i den sorte bil mellem 2 lastbiler. Men det du viser her vil jeg sige er folk der ikke har kørt efter forholdene (ham i lastbilen sov vist bare) I beskrivelsen på den første video står der at det er en tunnel der løber under en flod og det lækker lidt ned i den, når der så er -38 grader så fryser vejen (sjovt nok) deraf de mange uheld på den video (som viser bare 1 dag) Igen vil jeg sige at hvis folk ser sig for inden de skifter bane kunne flere af de uheld der sker i den 1. video være undgået, og at køre efter forholdene betyder altså ikke at køre hverken 90 eller 110 eller 50 for den sags skyld på isglat vej, men mener ikke at der under normale forhold er grund til en begrænsning på 90 i tunellen på øresundsbroen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2008 Her er et par gode grunde til fartbegrænsnigen i tunnelen Det sidste skete for 2 sommre siden. Var det ironisk ment?? Videoerne er i mine øjne på ingen måde gode grunde til at fartgrænsen i tunellen kun skal være 90 i timen. I den første video var der tale om en russisk tunnel, der var så idiotisk bygget at der var kommet rigtig meget is på vejbanen om vinteren:rolleye:. Den har intet med fart at gøre. Hvis der skulle komme så meget is på vejbanen i tunnellen må de meget gerne sætte hastigheden ned til 30 for min skyld, men indtil da (hvilket er indtil der er 2 torsdage i ugen), så undlad venligst. Den anden video var fra en tunnel i Kroatien, hvor en lastbilchauffør skulle leje med sms på sin mobiltelefon i stedet for at fokusere på trafikken. Har heller ikke en skid med fart at gøre. Forøvrigt har Balkan-landene vist EU-rekorderne i flest trafikdræbte pr. indbygger. Jeg synes at både video 1 og 2 fortæller om en meget overset sandhed: Bilkørsel og uopmærksomhed er 2 meget farlige kombinationer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2008 Egentlig sjovt, at den her diskution om 90 i tunnellen dukker op i tide og utide. Selv, ved jeg sku ikke rigtigt. Grænsen på 90 generer mig ikke, og de dage jeg føler jeg har god tid, overholder jeg den normalt også. Andre dage, hvor jeg føler jeg har travlt, sniger nålen sig gerne et stykke over. Ikke at jeg får noget som helst ud af det i sidste ende ... overhovedet ... Ved en hastighedsforskel på 90 hhv 110 km/t gennem tunnellen, snakker vi en forskel på 25 sekunder i forbrugt tid! Nuvel, i forhold til den samlede tid i tunnellen er det en 20%'s forskel vi snakker om, men stadig ... De 25 sekunder kan sku nok hentes på andre tider af dagen ... Hell, tryk på snooze-knappen een gang mindre om morgenen, så er der tid nok til at overholde grænserne hele vejen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2008 Min personlige teori er at al den tid vi/folk/sunddebattører bruger på at diskutere fartgrænserne sikkert overstiger den samlede tidsbeparelse ved at bryde de selvsamme fartgrænser. Det må vi jo gøre ud fra devicen at "et skridt frem og et skridt tilbage" er bedre end øhhhhhh... at følge fartgrænserne?? Nå, jeg taler sgu nok i febervildelse alligevel, gad vide om det er en undskyldning for at køre forstærkt??? Kør som I vil, jeg er ligeglad, bare I kører sikkert, så lover jeg at gøre det samme :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alfa & omega 10 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2008 Kør som I vil, jeg er ligeglad, bare I kører sikkert, så lover jeg at gøre det samme :th2: Ok, det lyder som et fint råd, jeg prøver at gøre det så ofte som jeg kan:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Tænk 50 år frem. Der kører bilerne selv; du skal bare indtaste den adresse du gerne vil til, så kører bilen dig sikkert hen til adressen. Den støder ikke ind i noget eller nogen, for 1000-vis af computerstyrede følere i vejen, de andre biler og trafikanter kommunikerer med hinanden. Og du får ingen fartbøder, for du bestemmer ikke selv farten. Og så slipper vi for åndsvage diskussioner som denne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nenad 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Tænk 50 år frem. Der kører bilerne selv; du skal bare indtaste den adresse du gerne vil til' date=' så kører bilen dig sikkert hen til adressen. Den støder ikke ind i noget eller nogen, for 1000-vis af computerstyrede følere i vejen, de andre biler og trafikanter kommunikerer med hinanden. Og du får ingen fartbøder, for du bestemmer ikke selv farten. [/quote'] Ligesom da fartspær kom frem til lastbiler og busser, der pillede man sikringer ud. Selv om 50 år er der folk der ikke vil overholde fartgrænser. Jeg tror ikke at vi skal 50 år frem. Mvh Nenad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Om 50 år flyver vi sgu.....Der er bilen et oldtidslevn....:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Det kommer jo nok aldrig til at ske! Folk er ikke i stand til at køre ordentligt på vejene. Hvordan skulle de så opføre sig, når de er i luften? *gys* Nææh, jeg tror mere på, at der kommer mere kontrol og mere sikkerhed, også i form af fartspærring og sådan... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alfa & omega 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 yes sir, min næste "bil" bliver en leopard A3 lettet til 20 ton så de 1500 hk kan flytte den lidt hurtigere ;) Jeg tror det ligger langt ude i fremtiden før der kommer flyvene biler, og jeg håber at der går rigtigt lang tid før der skal være en computer der bestemmer hvordan min bil køres, det er ikke liiige det der er min favorit fremtid. På den anden side hvis fabrikkerne ikke snart tager sig sammen til at udvikle nye motorer der kan køre på alternative brændstoffer kommer vi ikke til at køre mange år mere. Sådan helt noget andet, er der nogen der rent faktisk har hørt noget fra broen om deres kørestil, og hvor er det lige at de mener at de skal påtale ens kørsel henne, er det via kameraerne på broen eller er det før betalingsanlægget, hvor de har sat en extrem høj begrænsning på 30 km/t (er der rent faktisk nogen der nogensinde har overholdt den?) eller er det i anlægget mellem bommen og hen til tull glasburene. Måske det er over det hele? så skal de dog nok ansætte 50 mand mere i overvågningsrummet til at følge alle de biler og 30 mand mere til at stoppe 50% af alle biler der kører igennem, hvis det kan gøre det ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Helt enig her, problemet er bare at det kommer aldrig til at ske, der vil altid være nogen der kører og sover eller på anden måde opføre sig tåbeligt i traffiken, og derfor er der nogle fartbegrænsninger, for at mindske skaden og hypigheden af tilfælde hvor disse tåber kvajer sig. Og derfor er det på ingenmåde sikkert at køre med 212 km/t gennem tunlen på tidspunkter hvor der er andre i den, for det er muligt det ikke er ham der kører hurtigt der skyld i at det går galt. Men det er hans fart der gør at skaden bliver meget være end hvis han havde kørt 100 km/t, og måske ulykken endda så kunne have været undgået for så kunne han måske undvige. Det er lidt lige som fodbold, holdet er ikke stærkere end det svageste led, traffiken er heller ikke sikkere end den dårligste billist:rolleyes:, hmm måske en skidt sammenlignen men er sku nok lidt oppe efter gårdagens sejr over Inter:th2: Jeg følger heller 100% fartgrænserne, men jeg kunne heller aldrig drømme om at køre igennem med 212 km/t. Hvis folk bare gad at være lidt vågne når de kører en bil' date=' kigge i spejle før de skifter bane, give tegn før de skifter bane, holde til højre, også selv om der kun er 500m til man skal overhale den næste bil, droppe det der med at sætte farten op når der er nogen der skal forbi (har oplevet mange svenskere som synes det er fedt) generelt være opmærksom på omgivelserne, så ville det hele glide meget lettere og og rigtigt mange uheld kunne undgås.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alfa & omega 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Dette betyder altså så ikke at jeg synes det er specielt smart at køre 212 gennem tunellen kl 8 om morgenen... bare lige for at citere mig selv inden andre også misforstår det du har skrevet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Sorry kan se hvad de mener, det var heller ikke tiltænkt sådan;) bare lige for at citere mig selv inden andre også misforstår det du har skrevet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alfa & omega 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 helt ok;) der manglede måske en lille glad julegris tilsidst så det ikke lød så hårdt :D:D så får du bare 2 nu, er det ok... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Hehe ja det er jo det typiske med skrevne ord, man skal være varsom for det kan tit forstås på flere måder, men godt vi fik opklaret dette inden nogen misforstod:th2: helt ok;) der manglede måske en lille glad julegris tilsidst så det ikke lød så hårdt :D:D så får du bare 2 nu, er det ok... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites