benjaminsmor 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Jeg kalder skam ikke alle udlændinge for Mujaffa - kun helt særlige undtagelser som ham her. Det passer fint på ham, når han kører som en "#¤%"¤, og prøver at spille smart i sin BMW. Havde det været en "Karl Smart"-type af skandinavisk etnisk oprindelse havde jeg heller ikke kaldt ham noget pænt. ja jeg var bare morgensur i forvejen...sorry... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Men som altid et utroligt tyndt program fra Station2 hvor de konstant slikker røv på politiet. Det er IKKE værre over broen end det er med farten andre steder. Prøv at køre mod sydsjælland en fredag aften... Pede Eller i Jylland! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Skal vi ikke bare sige overalt i DK????? og SE.........:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Synes det er fint, betjenten venter med at stoppe, fartsynderne til de er oppe i en kæmpe bøde, og ny køreprøve, ingen grund til at stoppe en der kører 110, hvis han kan blive efter ham 2 km og han kommer op på 160 km. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Det er IKKE værre over broen end det er med farten andre steder. Prøv at køre mod sydsjælland en fredag aften... Det er vel heller ikke bedre?? Man skal vel ikke undlade at gøre opmærksom på problemet ét sted fordi der også sker noget ulovligt et andet sted? Eller undlade at stoppe en båtnakke på broen fordi der kører en spade rundt på sydsjælland? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Nej men det kan skabe en stemning, da der ligger en masse latent misundelse på os der bor i Sverige og kører store hurtige biler..... Knapt så "breaking news" med en Opel Kadett med tereninger i, der bliver nuppet med 160 nede ved Rønnede??? Det er vel heller ikke bedre?? Man skal vel ikke undlade at gøre opmærksom på problemet ét sted fordi der også sker noget ulovligt et andet sted? Eller undlade at stoppe en båtnakke på broen fordi der kører en spade rundt på sydsjælland? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Hvad mener du? Hvis han bor i Sverige, mister han kun kørekortet teoretisk. Straffen kommer først til "udbetaling" i det øjeblik, han flytter til DK igen. Det samme gør sig gældende med de klip, du evt. får - de registreres, men kan ikke "udbetales", når du ikke bor i DK... Hvis han bor i sverige og har dansk kørekort mister han det danske!!! har han svensk, mister han førerretten i dk. Men kan køre videre i sverige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Niks..... De kan ikke frakende et kørekort i dk, baseret alene på fart. De kan nemlig ikke dømme dig til en køreprøve. For du kan ikke generhverve i DK.... Der skal en straffelovsovertrædelse med i billedet.....Sprit eks. Men flytter du tilbage til dk, så fanger bordet med klip und alles.... Hvis han bor i sverige og har dansk kørekort mister han det danske!!! har han svensk, mister han førerretten i dk. Men kan køre videre i sverige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
niw 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 haha hvor godt... det måtte jo ske... nu er det gået i 7mndr. men når det er en M3 hvorfor gav han den ikke bare noget gas? heregud det var jo kun 215? men ham i den audi A6 var sq ikke helt glad. men den golf der er åbenbart ikke ret hurtig siden bimmeren fik så meget forspring i tunellen før han kom op på den. go die police... Det var ikke en M3 .. men jeg må da indrømme at jeg savner Supermule lidt i denne debat, nu hvor alle er så hellige med fart .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Eller i Jylland! Damm right ... de kører sindsygt derovre ...der skal man være vågen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 så det ikke, er der ikke nogle der har et link til klippet ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 så det ikke' date=' er der ikke nogle der har et link til klippet ?[/quote'] Station 2 udsendelserne plejer at dukke op i iTunes som podcast - tager dog 24-36 timer til de er klar. Jeg prøver at huske at poste linket når de er klar Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Niks..... De kan ikke frakende et kørekort i dk, baseret alene på fart. De kan nemlig ikke dømme dig til en køreprøve. For du kan ikke generhverve i DK.... Der skal en straffelovsovertrædelse med i billedet.....Sprit eks. Men flytter du tilbage til dk, så fanger bordet med klip und alles.... Jeg mener bestemt, de udsteder et køreforbud i DK, hvilket jo er det samme som at miste kørekortet i Danmark. Men de kan ikke gøre noget imod han kører i Sverige, når han ikke har overtrådt en lov der, og blevet taget for det endnu! :-) Eller står frakendelsen bare og venter på ubestemt tid ? sq forvirrende det her hehe Syns heller ikke det var en rigtig m3 han kørte i - manglede der ikke 2 udstødninger ? griner - samt placeringen af udstødningerne kunne tyde mere på en 325/330 ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 De kan så vidt jeg husker ikke tage kortet. Kun give køreforbud og samtidig påtvinge personen går op til en køreprøve og teoriprøve når eller hvis personen vælger at flytte til Danmark. Det er fordi vi danskere på godt og ondt høre under reglen om udlandsdanskere, vi kan ikke stemme, men vi kan heller ikke få frataget vores kørekort i Danmark, fordi vi ikke bor i landet og derfor ikke kan gå op til en køre og teoriprøve i DK. Nu kan jeg ikke bestemme hvor hurtigt folk skal køre, men udover den faste bødegrænse så skulle folk betale en procentdel af deres månedsløn oven i som bøde, lige som man gør med spirituskørsel. For min skyld kunne de sagtens skrue bøderne i vejret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 De kan så vidt jeg husker ikke tage kortet. Kun give køreforbud og samtidig påtvinge personen går op til en køreprøve og teoriprøve når eller hvis personen vælger at flytte til Danmark. Læs hvad jeg tidligere skrev: Hvis han bor i Sverige, mister han kun kørekortet teoretisk. Straffen kommer først til "udbetaling" i det øjeblik, han flytter til DK igen. Det samme gør sig gældende med de klip, du evt. får - de registreres, men kan ikke "udbetales", når du ikke bor i DK. Begge dele har udløbsdato efter 3 år Ovenstående har politiet fortalt mig, da jeg spurgte om det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 jeps jeg er helt med på det, mit var bare et svar på ovenstående :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Det koster en betinget frakendelse af kørekort, køreprøve + bøde http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/efter_frakendelse_2.htm#SubHeader2 Med svensk kørekort nøjes man med bøden samt 3 års "prøvetid" (næste gang bliver det kørselsforbud) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 bla bla bla. I er lidt off nu med jeres debat. Btw.. Jeg kan ikke se sputnik, det er en betalingskanal på net, og ser gider ikke betale bare for at se 1 afsnit. Nogle der ved om station2 afsnittet ligger til gratis skue? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Savner hvem `? Hvem savner du ? Supermule , joke ikke Men körer han ikke i en gammel Toyota, eller er det Budda. Jeg er vist lidt forvirret idag:eek: Det var ikke en M3 .. men jeg må da indrømme at jeg savner Supermule lidt i denne debat' date=' nu hvor alle er så hellige med fart ..[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Jeg er vist lidt forvirret idag:eek:Os'mig. Jeg troede at det var mig der var Supermule.... det har Bigmike da selv sagt. http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=135672&postcount=9 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Det koster en betinget frakendelse af kørekort, køreprøve + bøde http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/efter_frakendelse_2.htm#SubHeader2 En dansker som har bosat i Sverige, får en bøde og mister ikke noget kørekort, hvis han snuppes i DK - sådan ér det ! (altså i et tilfælde, hvor en dansker bosat i DK ville miste det) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 Når nu debatten er drejet over på om mr. x mister kortet eller ej, skal vi så ik lige ha´en faktor med, har danskeren som er bosat i SE, dansk eller svensk kørekort, hvis han har dansk kørekort så kan det danske politi vel godt tage det, men har han der i mod svensk kørekort så kan de vel kun gi´ ham køreforbud i DK, da det er der lovovertrædelsen er forgået. vh ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 undskyld hvis jeg lyder lidt hård, men er der nogen grund til at vi skal traske mere rundt i det her, læs nu hvad mogens har skrevet.. man kan ikke tage et kørekort om så det er dansk eller ej, HVIS personen ikke bor i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 Suk! Det er klart man kan miste sit danske kørekort i Danmark uanset hvor man bor. Politiet i Danmark er da kolde overfor hvor du bor så længe du har et dansk kørekort. Men tro hvad I vil, topic var noget helt andet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 Nej.....For så skal der sprit ind over.... Suk! Det er klart man kan miste sit danske kørekort i Danmark uanset hvor man bor. Politiet i Danmark er da kolde overfor hvor du bor så længe du har et dansk kørekort. Men tro hvad I vil, topic var noget helt andet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites