Sisse 10 Anmeld indhold Skrevet February 4, 2008 Er der ikk noget som hedder pasningsgaranti her i sverige ? jeg tænker på vi flyttede hertil d. 25 december men vi kan først få plads i en förskola d. 21/4 det er 4 mdr. efter flytning. kan det være rigtigt ?? syntes bare det er lang tid efter. og hun skal kun være der i 15 timer om ugen, da jeg er på barsel... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mia Ahlberg 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2008 Ja, tyvärr så är det 4 månaders väntetid på dagis. Jag har fått passa många barn på grund av det, för att föräldrarna ska kunna jobba. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2008 Er der ikk noget som hedder pasningsgaranti her i sverige ? jeg tænker på vi flyttede hertil d. 25 december men vi kan først få plads i en förskola d. 21/4 det er 4 mdr. efter flytning. kan det være rigtigt ?? syntes bare det er lang tid efter. og hun skal kun være der i 15 timer om ugen, da jeg er på barsel... Jeg kan ikke forstå at du tror, bare fordi du nu flytter herover så bliver der skabt en plads til jeres barn. I mine øre er 4mdr ikke lang tid at vente når man er nytilflytter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jenny 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2008 Har du otur så kan du få vänta ännu längre... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2008 Men når du lige har født har du jo ikke fuld pasning til den ældste når du går hjemme på barsel. Mener det er Max 15 timer om ugen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sisse 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2008 Bs Hvis du læser hvad jeg har skrevet står der også at hun kun skal være der i 15 timer. da vi boede i haslev i DK var der en pasningsgaranti på 2mdr som tilflytter, så syntes bestemt ikke det er et dumt spørgsmål.. jeg kan jo ikke vide hvordan reglerne er i sverige før jeg har spurgt vel ? og da vi havde 2mdr. til vores første, syntes jeg bare 4 mdr. var lang tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Sådan er det her inde. Nogen må bruge al deres tid på at skrive dumme kommentarer. Lidt synd for det er ellers et fedt forum... Betina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Sådan er det her inde. Nogen må bruge al deres tid på at skrive dumme kommentarer. Lidt synd for det er ellers et fedt forum... Betina Ja og andre prøver at få folk til at undersøge tingene bare en smule selv herinde. For alt hvad hun spørger om her og tidligere er der svaret på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Hvis du læser hvad jeg har skrevet står der også at hun kun skal være der i 15 timer. da vi boede i haslev i DK var der en pasningsgaranti på 2mdr som tilflytter, så syntes bestemt ikke det er et dumt spørgsmål.. jeg kan jo ikke vide hvordan reglerne er i sverige før jeg har spurgt vel ? og da vi havde 2mdr. til vores første, syntes jeg bare 4 mdr. var lang tid. Havde ikke set din linie med 15 timer. Men det kan godt være det bare er mig men når du alligevel går hjemme er problemet vel ikke SÅ stort igen om det er 2 eller 4 mdr? Men hvis garantien i Haslev er 2 mdr.... ja så...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sisse 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Bs Det er bestemt heller ikke noget problem. men vores datter har været hjemme siden d. 21 december og kan først komme til d. 21 april.. det var for hendes skyld, så hun kan lege med nogle andre børn. vi er lige flyttet hertil d. 1 januar i år, så vi kender ingen i området endnu, så hun ville blive glad for at lege med andre børn, men har fundet ud af der ligger en öppna förskola i nærheden, så det kan jo hjælpe lidt. og for det andet havde jeg prøvet at bruge søgefunktionen, men kunne ikke finde svar på lige det jeg spurgte om, og hvis det er et problem for dig kan du jo bare lade være med at svare, og så lade andre om det. Sisse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jenny 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Hej! Vi kan rekommendera denna öppna förskolan: http://www.forskolaskolamotesplatsenmalmo.se/Hindby/Oppna%20fskl.htm Jag går dit med mina 2 barn på 5,5 år och 16 månader, har gått där sen min dotter var liten, då mina barn aldrig gått på dagis/förskola. Jenny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites