Jump to content
KThorup

Afspilning af region 1 DVD'er på computer..

Recommended Posts

Jeg har lånt en stak dvd'er af en veninde for siden at finde ud af, at de er købt i USA og dermed ikke mulige at afspille på hverken min comp. eller min PS2. Efter at have søgt lidt på nettet fandt jeg frem til, at man kan skifte region på computeren 4 gange. Nu har jeg altså skiftet fra region 2 til region 1, men fortsat kan jeg ikke afspille dvd'erne :confused: . Har forsøgt med Windows Media Player og PowerDVD. Hvis der nogen, der har nogle forslag, vil de blive værdsat! Ellers må jeg vel købe en billige dvd afspiller uden regionskoder..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange er det i selve dvd-drevets firmware, regionsbegrænsningen ligger - til det drev, der sidder i min, kunne man på producentens web hente en ny firmware til afspilning af alle regioner. Du kan (i tilfælde af windows) se hvilket drev, du har, ved at højreklikke "denne computer", vælge administrer - gå i enhedshåndtering og find dvd-/cd-rom-drev

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kunne måske også bruge dvd decrypter, til helt at fjerne regionskoden. Er dog lidt usikker på om man skal indstille drevet til den korrekte region inden man "decrypter", for at det virker. Hvis det ellers virker kan du jo så lave en kopi, du kan afspille alle steder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle de gode råd! Men i den sidste ende viste det sig, at der var noget galt med computeren - så tror vi må ud og investere i en ny :sad:. Lånte en dvd-afspilleren af en veninde - så var problemet med dvd'erne i det mindste løst..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så tror vi må ud og investere i en ny :sad:. Lånte en dvd-afspilleren af en veninde - så var problemet med dvd'erne i det mindste løst..
Hvad er det som peger på at der er noget galt med den? Hvis det bare er dvd-drevet som ikke vil tage filmen pga. regionskoden har jeg somme tider kunnet afhjælpe det ved at installere en ny software fra http://forum.rpc1.org/portal.php . Der er en fare for at ødelægge dvd-drevet med det, men hidtil er det ikke "lykkedes" mig. Men bra at I kunne se filmene alligevel :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites