j.rahr 10 Anmeld indhold Skrevet February 3, 2008 Wassup Øresund Jeg er ny bruger herinde, men har læst en del af det i skriver fordi jeg ryger til Sverige 1. marts. Skal op og lege lidt på snowboard i et godt stykke tid, nyde livet og arbejde lidt. Men nok om min fremtid; her er lidt om min fortid. Jeg var så dum (fuld og skæv - roden til meget ondt), at jeg i min brandert fik ødelagt et sidespejl på en bil fordi vi var en mindre gruppe som blev smidt ud fra en fest. Jeg blev meldt til politiet og har fået en dom for hærværk. Fik 500 kr i bøde + ca. 1800 fra den uheldige ejer af Toyotaens forsikringsselskab. Hvor længe står sådan noget på ens straffeattest? Det eneste jeg kan finde efter utallige søgninger på google, er at den forsvinder efter 10 år, men det er på straffeattesten for Politi og offentlige myndigheder, altså ikke den privates attest. Undgå venligst at fortælle mig hvordan jeg har været o.l., jeg har fortrudt det mere end nogensinde, men nogle gange taber man hovedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2008 Smut du ned på nærmeste politistation og bed om en udskrift af din straffeattest ... hvis der ikke står noget på den (mener kun det er domme som udløser hæfte/fængsel, betinget og ubetinget som står på den?), står der heller ikke noget på som arbejdsgivere og lign. kan se. Hvis der står noget på den, så spørg den der udleverer den til dig, hvornår det slettes. Der er forskellige grænser for hvornår forhold slettes, men en "simpel" hærværkssag mener jeg ikke vil stå i mere end 3 år efter udståelse af straf. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2008 Men hvis det skulle vise sig, at ens kriminelle fortid blokerer for karrieren, kan man jo altid blive politibetjent i Skåne. :D http://sydsvenskan.se/sverige/article297801.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2008 . Hvor længe står sådan noget på ens straffeattest? Det eneste jeg kan finde efter utallige søgninger på google, er at den forsvinder efter 10 år, men det er på straffeattesten for Politi og offentlige myndigheder, altså ikke den privates attest. Det står kun på din straffeattest i 3 år .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
j.rahr 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2008 Jeg har fået udleveret min straffeattest og det står på den. Nu har jeg fået to forskellige svar, den ene siger to år og den anden tre. Tror bare jeg må dukke op på en politistation og høre dem ad i stedet ;-) Det er nu ikke fordi jeg skal være politimand hehe. Så går der jo 10 år før det er slettet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2008 du kan jo også bare ringe til din nærmeste politistation på 114 og så indtast postnummeret du bor i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2008 Hvor længe står sådan noget på ens straffeattest? Det eneste jeg kan finde efter utallige søgninger på google, er at den forsvinder efter 10 år, men det er på straffeattesten for Politi og offentlige myndigheder, altså ikke den privates attest. Det er ikke helt så enkelt, det afhænger meget af hvilken type oplysninger der er tale om, graden af forbrydelsen og straffen o.s.v. For et fyldstgørende svar kræver det at du sætter dig ned og læser Bekendtgørelse om behandling af personoplysninger i Det Centrale Kriminalregister (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=991#B1). Hvis du ikke har tid til at læse det hele kan jeg hjælpe med at det interresante står i Bilag 3 :): "Sletning af oplysninger i afgørelsesdelen I Kriminalregisterets afgørelsesdel slettes en afgørelse, når der er forløbet 10 år fra det seneste af følgende tidspunkter: 1) Endelig løsladelse fra afsoning af frihedsstraf. 2) Udløb af prøvetid efter prøveløsladelse. 3) Endelig ophævelse af retsfølge efter straffelovens §§ 68-70. 4) Ophør af frakendelse af rettigheder eller pålæg. 5) Endelig afgørelse, der ikke omfattes af de under nr. 1-4 nævnte tilfælde. Oplysninger om personer, der er fyldt 80 år, slettes i afgørelsesdelen. For personer, der er fyldt 70 men ikke 80 år, nedsættes de ovenfor anførte frister til 5 år. " Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
j.rahr 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Men det har jo ikke så meget med min situation at gøre det der. Jeg ved godt at det vil stå der i 10 år, men det er ikke på den straffeattest jeg kan få udleveret på den lokale politigård. Af hvad jeg kan læse mig frem til på den side, har folk ret herinde. Det vil stå der i tre år. Satans. § 11. Politiet udsteder straffeattester for private personer, når de pågældende fremsætter begæring herom. For personer under 18 år udstedes straffeattester dog kun, når forældremyndighedens indehaver eller den pågældendes værge har givet samtykke. Stk. 2. I straffeattester efter stk. 1 optages alene afgørelser, som er tilført afgørelsesdelen, og som omfatter overtrædelse af straffeloven, lovgivningen om euforiserende stoffer eller udenlandske afgørelser med følgende begrænsninger: 1) Tiltalefrafald medtages ikke, hvis der er forløbet 2 år fra datoen for tiltalefrafaldets godkendelse i retten. 2) Bødestraffe medtages ikke, hvis der er forløbet 2 år fra datoen for den endelige afgørelse. 3) Andre afgørelser medtages ikke, hvis der er forløbet 3 år fra datoen for den endelige afgørelse. Hvis den, som afgørelsen vedrører, har været indsat til afsoning, medtages afgørelsen dog, hvis der ikke er forløbet 5 år fra den endelige løsladelse. 4) Retsfølger efter straffelovens §§ 68-70 medtages ikke, hvis der er forløbet 5 år fra retsfølgens endelige ophævelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Nu er det jo ikke alle straffe, der gør at man ikke kan få job? Da jeg arbejdede i Irma, kunne du godt blive ansat, så længe det ikke var bøder/straffe for tyveri/røveri, alle kan kvaje sig, det vigtigste er at være åben, jeg kunne godt vælge en ansøgning hvori der stod at han havde lavet hærværk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
j.rahr 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 Jeg viste også min straffeattest til nuværende arbejdsgiver og det var de ligeglade med. Problemet er at jeg skal ind til falck, havde planlagt sommer næste år, da jeg gik ud fra det var to år det lort stod der, men nu må jeg vente til sommer 2010 eller sådan noget. Nedtur, men sådan er det. Can't change it... så nu tager jeg bare et par år i nordsverige, nyder livet på snowboard, scorer blondiner og arbejder lidt ved siden af.. Tak for hjælpen og ses i Sverige!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 Jeg viste også min straffeattest til nuværende arbejdsgiver og det var de ligeglade med. Problemet er at jeg skal ind til falck, havde planlagt sommer næste år, da jeg gik ud fra det var to år det lort stod der, men nu må jeg vente til sommer 2010 eller sådan noget. Nedtur, men sådan er det. Can't change it... så nu tager jeg bare et par år i nordsverige, nyder livet på snowboard, scorer blondiner og arbejder lidt ved siden af.. Tak for hjælpen og ses i Sverige!! Nu siger jeg selvfølgelig ikke er det er tilfældet i dit tilfælde, men det er ærgeligt hvis nogle kriminelle lokkes til at fortsætte i den kriminelle løbebane fordi de alligevel ikke kan komme videre her og nu med en plettet straffeattest..... Dine aktiviteter i Nordsverige lyder da også meget spændende, specielt det med snowboarding ;), så gør det vel ikke så meget at Falck må vente Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
j.rahr 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Ja, men sådan er det jo nu engang. Det er vel også det mest fornuftige set på langt sigt, at man ikke tager folk ind med plettede straffeattester. Dog synes jeg godt liiiige man kunne se igennem småting, alle har jo dummet sig da de var unge. Men nej, jeg glæder mig til at komme afsted og væk fra Danmark og alle mine venner. Op og ha det sjovt og nyde livet... også selvfølgelig en lækker Audi. Jeg elsker Sverige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites