Frakkel 10 Anmeld indhold Skrevet February 1, 2008 Hej Jeg vil lige höre om der er nogen af jer der er friske på noget roning. Der er begynderträning som starter i April, derefter kan man låne klubbens både, hvis man er medlem. Min ide med at ro er for at få noget kondi/motion, altså helst med sved på panden. Jeg ville dog foreträkke at have en at ro med, så hvis der er en af jer der er friske...... Skriv en besked. http://malmo.skanerodd.se/ro.htm mvh Jakob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2008 hey, jeg er måske intreseret.. Er der nogen krav, tænker på vægt, højde osv når man skal ned i sådan en fætter..?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2008 hey' date=' jeg er måske intreseret.. Er der nogen krav, tænker på vægt, højde osv når man skal ned i sådan en fætter..??[/quote'] Jeg var selv medlem af en roklub i Danmark - her havde de dog også kajakker og det var det jeg roede i. På introduktionskurset skulle man dog også lære at ro i inrigger. En inrigger er en ret stor og bred båd - som regel 2- eller 4-mands med styrmand. Man skal virkeligt gøre en ekstraordinær indsats for at kæntre i sådan en. Derfor er der ikke de store krav til folk for at kunne være med i sådan en. Man skal bare kunne bøje sig forover og ikke være så tung, at man går gennem båden - jeg ved ikke hvor tungt det er, men jeg forestiller mig at alt under 150 kg snildt burde gå. Og så skal man kunne svømme mindst 600m - sikkerhedsforeskrifter for det uhyre sjældne tilfælde at man kæntrer eller synker. I den roklub jeg var i var det et morgenroer hold af pensionister som roede i de både hver morgen. De mere konkurrenceprægede både som fx. en single-sculler kræver at man kan holde balancen og man falder nemmere i vandet med dem - ingen har lært at ro i sådan en båd uden at kæntre mindst et par gange. Men der findes helt sikkert både som også kan klare ret tunge roere. Mange af de tungvægtsroere som er med til OL vejer over 100 kg - siden deres fedtprocent er lav kan man naturligvis tænke sig til, at der er tale om nogen ret solide muskelbundter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2008 Jeg var selv medlem af en roklub i Danmark - her havde de dog også kajakker og det var det jeg roede i. På introduktionskurset skulle man dog også lære at ro i inrigger. Du husker vel naturligvis fra vores tid i roklubben, at der også fandtes kajakker, som krævede en ekstra indsats for at kæntre i dem! Bortset fra det, så skal man lige tænke over, hvor man ror henne, når man vælger type. De fleste, som ror på havet ror inrigger eller kajak, da de umiddelbart er nemmere at holde balancen i og havet kan godt være en barsk omgang, hvis der er lidt bølgegang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2008 Jeg var selv medlem af en roklub i Danmark - her havde de dog også kajakker og det var det jeg roede i. På introduktionskurset skulle man dog også lære at ro i inrigger. Bortset fra det' date=' så skal man lige tænke over, hvor man ror henne, når man vælger type. De fleste, som ror på havet ror inrigger eller kajak, da de umiddelbart er nemmere at holde balancen i og havet kan godt være en barsk omgang, hvis der er lidt bølgegang.[/quote']Man ror i en båd, man padler i en kajak;) (og ellers snakker man normalt om man er forläns- eller baglänsroer). Og så er en kajak jo ikke bare en kajak vel Credde;) Klubberne tager selvfölgelig hensyn til hvad de sender folk ud i. Inrigger er måske klart at foreträkke hvis man er til roning og det foregår på öresund, men det går da også at padle både havkajak, turkajak og kapkajak på Öresund -for ikke at tale om polokajakker -hvilket lige bringer mig til at spamme denne tråd om at hvis nogen gider starte kajakpolo op i Malmö (eller omegn), så er jeg med:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2008 Jeg fik denne besked: "Jag behöver en bekräftelse från er att ni vill gå kursen. Grundkursen kommer att pågå v. 15-20 måndagar och torsdagar kl. 18.00-20: Mån 7/4 kursintroduktion 18.00 Tors 10/4 18.00-20 (första träningen) Mån 14/4 18.00-20 Tors 17/4 18.00-20 Mån 21/4 18.00-20 Tors 24/4 18.00-20 Mån 28/4 18.00-20 Tors 1/5 Ingen träning Mån 5/5 18.00-20 Tors 8/5 18.00-20 Mån 12/5 18.00-20 Tors 15/5 18.00-20 (sista gången) Kostnaden för kursen är 450 kr. Kursavgiften dras av från träningsavgiften om ni väljer att fortsätta efter kursen. Bekräfta er anmälan till mig via e-post! Det går också bra att ringa 0734-308 706. Jag behöver era namn, personnummer, adress och telefonnummer. Inbetalning av kursavgiften sker till pg 39125-0, uppge namn och att det gäller grundkursen. Hör gärna av er om ni har några fågor! Vänliga hälsningar My Olsson" Jeg bekræfter i hvert fald her i weekenden. Det er jo ikke alverden det koster for at prøve det. edit: email er myolsson@yahoo.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites