Pede 10 Anmeld indhold Skrevet February 1, 2008 Som ny togpendler (er på min 3. uge) har jeg nu for første gang oplevet frustrationen ved forsinkede og udeblevne toge. 23:36 fra Lufthavnen mod malmö onsdag aften 19 minutter forsinket. Den varslede tid på "info"-skærmen blev hele tiden blot opdateret til den aktuelle forsinkelse. I aften.....:fight: ingen tog - ingen info - bare vente, vente, vente... Kommer med Metroen til lufthavnen 23:30 og ser at 23:16 toget er 18 minutter forsinket. Venter og venter...23:16 toget forsvinder på mystisk vis fra skærmen da klokken er 23:47 og den forventede forsinkelse er løbende blevet opdateret. Toget 23:36 står stadig til at være 9 minutter forsinket selvom det nu er 11 minutter. Toget 23:56 meldes nu helt aflyst. Toget 23:36 meldes stadig 9 minutter forsinket - klokken er nu 23:52. Højttaleren fortæller - meget kort og meget utydeligt - at der ingen tog kører mellem Hovedbanen og Lufthavnen pga. signalfejl. Denne besked kommer én gang kl 23.56. Toget 23:36 meldes stadig 9 minutter forsinket 00:03 da jeg begiver mig op mod en taxa (sammen med 100vis af andre). Der var en sand karavane af taxier på vej over broen. Hej-hej 400 DKK. Håber man kan få erstatning for dem. Netop læst på Skånetrafikens hemsida at man skal få en kvittering på stationen for at kunne kræve erstatning - nogen erfaring med med at søge erstatning uden den kvittering? Har ikke andet bevis en regningen fra taxaen. Pede ps. det har ellers været en drøm at være togpendler i de seneste uger når man kender rædselsberetningerne herfra. Iaften har dog slået alvorlige skår i glæden ved at køre med tog. Pinligt informationsniveau af DSB. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 Hmm, den historie minder mig om hvor mange utallige gange jeg har ventet på 23.36 eller 23.56 toget i Lufthavnen, selvfølgelig med den obligatoriske manglende/minimale info Men det er da trods alt fint at tilstandene er blevet forbedret for togpendlerne, selv om jeg skal være den første til at indrømme at jeg ABSOLUT IKKE savner at pendle med det tog Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 Der er forsinkelser her til morgen Det skyldes at der er blæst et-eller-andet ned i lufthavnen (jeg hørte ikke så godt efter, jeg forsøgte bare at få noget varme i kroppen) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 7.22 fra Malmö C var i forvejen 8-10 minutter forsinket, da vi fik meldingen om, at et lynnedslag havde påvirket en "verkställning" tror jeg lokoføreren sagde. Tre-fire gedigne opbremsninger senere ankom vi til Kastrup, hvorfra det gik glat mod Hovedbanen, så man ikke overskred de 25 minutter... Jeg tager 17.03 hjem (det tog, der kører omkring 17.08), men jeg regner ikke dog ikke med at være på Malmö C før 17.50... Så vil det være business as usual om fredagen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 7.22 fra Malmö C var i forvejen 8-10 minutter forsinket, da vi fik meldingen om, at et lynnedslag havde påvirket en "verkställning" tror jeg lokoføreren sagde. Tre-fire gedigne opbremsninger senere ankom vi til Kastrup, hvorfra det gik galt mod Hovedbanen, så man ikke overskred de 25 minutter... Jeg tager 17.03 hjem (det tog, der kører omkring 17.08), men jeg regner ikke dog ikke med at være på Malmö C før 17.50... Så vil det være business as usual om fredagen... Ok, vi var med samme tog... Ja, jeg hørte ikke lige så godt efter... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 Ok' date=' vi var med samme tog... Ja, jeg hørte ikke lige så godt efter... :D[/quote'] Der var problemer med signalerne på Kastrup - og efter de beretninger om store lyn i nat ved 3-4 tiden i Malmö og omegn, er det vel ret sansynligt, at det var det, der skete. Ellers må jeg sige, at januar har været noget af en top-måned at være togpendler.:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 7.22 fra Malmö C var i forvejen 8-10 minutter forsinket, da vi fik meldingen om, at et lynnedslag havde påvirket en "verkställning" tror jeg lokoføreren sagde. Tre-fire gedigne opbremsninger senere ankom vi til Kastrup, hvorfra det gik glat mod Hovedbanen, så man ikke overskred de 25 minutter... men var det over 25 min forsinket til kastrup ? man behøver jo ikke sige man indhentede minutterne på vej til kbh.... nogen gange lærer de kun på den hårde måde anyway, toget 6.51 fra svagertorp kørte først kl 7.03 kom først ind kl 7.46 på kbh (skulle have været der 7.17) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 Det er 25+ i min bog :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 Til jer der har prøvet før at søge erstatning hos Skånetrafiken - er det noget der fungerer? Efter min tur hjem fra Kastrup igår i taxa vil jeg nu søge erstatning både for taxaturen og for det manglende tog. Ifølge deres skema skal man ha en kvittering fra stationen men det anede jeg intet om - er dette noget der vil forhindre mig i at få erstatning? Og er kreditkort udskriften fra taxaen nok bevis til erstatning? - der står jo hverken hvor fra eller hvor til jeg har kørt - blot jeg har kørt 30 km på et givet tidspunkt. takker, Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 men var det over 25 min forsinket til kastrup ? man behøver jo ikke sige man indhentede minutterne på vej til kbh.... nogen gange lærer de kun på den hårde måde Ved Ørestad var det 21 minutter for sinket... Efter at have holdt mig fra toget i 5 måneder forsøger jeg - mere eller mindre frivilligt - at prøve det af igen... Starter første dag med 21 min. forsinkelse om morgenen og 9 minutter om eftermiddagen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2008 Til jer der har prøvet før at søge erstatning hos Skånetrafiken - er det noget der fungerer? Efter min tur hjem fra Kastrup igår i taxa vil jeg nu søge erstatning både for taxaturen og for det manglende tog. Ifølge deres skema skal man ha en kvittering fra stationen men det anede jeg intet om - er dette noget der vil forhindre mig i at få erstatning? Og er kreditkort udskriften fra taxaen nok bevis til erstatning? - der står jo hverken hvor fra eller hvor til jeg har kørt - blot jeg har kørt 30 km på et givet tidspunkt. takker, Pede Jeg synes, du skal spørge Skånetrafiken, hvordan man skal få en kvittering, da der ikke er nogen betjening på stationen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2008 Nu har jeg kørt med tog i hele januar måned after tre måneders pause i egen bil tur/retur. Der har ikke været nævneværdige forsinkelser på 09:31 afgangen fra Svågertorp og 17:23 afgangen fra København H. Der var kun én dag med 15 minutters forsinkelse fra Svågertorp - ellers rettidige eller højest 3-4 minutter. Slet ingen aflysninger. Noget andet godt jeg har noteret er at alle tog bestod af seks funktionsdygtige vogne med masser af siddepladser ~ lige på nær én dag hvor de sidste tre vogne var aflåste og jeg skulle stå op til Lufthavnen fra Svågertorp. Men, langtfra de kaotiske tilstande i august og september sidste år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites