Jump to content
carbon-customs

Nye regler for import

Recommended Posts

Okay, det fatter jeg ikke - er en registreringsbesiktning ikke et syn??? Fatter i det hele taget ikke, hvorfor folk har så mange problemer med dette (ikke fordi det er jeres skyld!!!), for da jeg gik møllen igennem for kort tid siden gled alt i olie. Men måske var jeg undtagelsen, og bare skide heldig... :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Okay, det fatter jeg ikke - er en registreringsbesiktning ikke et syn??? Fatter i det hele taget ikke, hvorfor folk har så mange problemer med dette (ikke fordi det er jeres skyld!!!), for da jeg gik møllen igennem for kort tid siden gled alt i olie. Men måske var jeg undtagelsen, og bare skide heldig... :confused:
Nej, registreringsbesiktning er ikke længere det samme som syn. Jeg var som skrevet til registreringsbesiktning idag. Dette var kun en gennemgang af om stelnummer passer, hvilken størrelse dæk der er monteret på bilen, osv. Jeg har efterhånden importeret en lille håndfuld biler til Sverige og de andre gange har jeg fået synet bilen af samme besiktningsmand. Jeg spurgte ham hvorfor han ikke kunne det idag, men han sagde at det hele var blevet lavet om i forbindelse med indførslen af Ursprungskontroll proceduren!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Godmorgen Blot som en opfølgning kan jeg fortælle at bilen nu findes i Bilprovningens system (altså dagen efter registreringsbesiktning). De kører sikkert noget systemopdatering om natten, hvilket gør at man først kan bestille tid til besiktning dagen efter den er blevet registreringsbesiktiget. Mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du var ude til var Ursprungskontroll - som er hvad du beskriver kontroll af stelnummer,vægt og alt det gejl. Herefter skal bilen til registreringsbesiktning. Hvis jeg altså har forstået infoen på VV's side. Jeg forstår så ikke hvorfor de har gjort det sådan -da jeg sidste år importerede min bil - blev det hele klaret i en omgang - eneste jeg skulle, var at få vejet bilen selv hos NSR, idet stationen i Ängelholm ikke havde en vægt - alt i alt tog det vel 20 min hehe. Det tager ca. 10-15 min eller noget at få bilen besiktiget normal, som jeg var til her i juni i år - så det er jo ikke alverdens tid de sparer - andet end de måske får flere penge ind hehe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ursprungskontroll er rent papir arbejde og foregår over nettet og posten. Registrerings besiktning er netop vejning osv. Det er totalt ligegyldigt det de tjekker der, men det kan man så betale 1200kr for. Hvis bilen så er 3 år eller mere, så skal den også kontroll besiktas (som svarer til det (årlige?) syn).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det du var ude til var Ursprungskontroll - som er hvad du beskriver kontroll af stelnummer,vægt og alt det gejl. Herefter skal bilen til registreringsbesiktning. Hvis jeg altså har forstået infoen på VV's side. Jeg forstår så ikke hvorfor de har gjort det sådan -da jeg sidste år importerede min bil - blev det hele klaret i en omgang - eneste jeg skulle, var at få vejet bilen selv hos NSR, idet stationen i Ängelholm ikke havde en vægt - alt i alt tog det vel 20 min hehe. Det tager ca. 10-15 min eller noget at få bilen besiktiget normal, som jeg var til her i juni i år - så det er jo ikke alverdens tid de sparer - andet end de måske får flere penge ind hehe.
Basse: STOP-STOP!! Det er forkert det du skriver og du er med til at gøre forvirringen total. Ursprungskontroll: En ansøgning som sendes ind til VV i Örebro. Dette er rent papirarbejde og indvoldverer IKKE selve bilen fysisk. Registreringsbesiktning: En fysisk gennemgang af bilen som bliver foretaget af Bilprovningen. Her kontrolleres stelnummer, dækstørrelse osv. DET VAR SOM SKREVET DET JEG VAR TIL IGÅR. Besiktning: Syn af bilen. Foregår på samme måde som hvis det var et almindeligt periodesyn af en allerede registreret bil i Sverige. Det som undrede mig igår var at man ikke fik lavet registreringsbesiktning og besiktning i samme moment. Dette var tilfældet tidligere inden reglerne blev lavet om. Men gåden er opklaret og der er styr på min bil nu. Mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøve-nummerplade Hej Jeg har købt en bil i DK og skal køres til SE til bil-prøvning. Billen har ikke nummerplade. Er der noget der ved hvad skal jeg gøre? Jeg kan købe en dags prøvemærke som et klistemærke fra skat for 100,- kr. Kan jeg køre til Sverige med et prøvemærket som et klistermærke? mvh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg har købt en bil i DK og skal køres til SE til bil-prøvning. Billen har ikke nummerplade. Er der noget der ved hvad skal jeg gøre? Jeg kan købe en dags prøvemærke som et klistemærke fra skat for 100,- kr. Kan jeg køre til Sverige med et prøvemærket som et klistermærke? mvh.
De selvklæbende danske prøveskilte er ikke gyldige i Sverige, men de faste forhandlerprøveskilte er! Husk at bilen skal gennemgå den ursprungskontroll der er beskrevet i denne tråd før du må køre til syn. Skal selv afsted med en ældre Audi på fredag, men jeg har fået tilfäldig registrering, men det skal du søge sammen med ursprungskontrolen. - Så ser pladerne sådan ud: 1218362.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk at bilen skal gennemgå den ursprungskontroll der er beskrevet i denne tråd før du må køre til syn. Skal selv afsted med en ældre Audi på fredag' date=' men jeg har fået tilfäldig registrering, men det skal du søge sammen med ursprungskontrolen. - Så ser pladerne sådan ud[/quote'] FFS....... det hele står i tråden! Meget af det endda kogt ned til et par linier i indlægget lige over dit! :o Hos Vägverket!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites