Jump to content
carbon-customs

Nye regler for import

Recommended Posts

Jeg har faktisk fået (positivt) svar nu, fik det onsdag d. 12'e marts per mail - dog kl 16, så jeg nåede ikke at bestille tid. man får et nummer fra VV som man giver til bilprovningen, det går faktisk meget glat så snart man er igennem VV. Registreringsbesiktning kunne jeg ikke finde ud af at gøre online (synes den kræver reg nummer - hvilket man af gode grunde ikke har), så jeg ringede. Men de var nu meget hjælpsomme, de foreslog en tid i helsingborg et par dage efter, men det gad jeg ikke, så jeg spurgte om de kunne tjekke halmstad, og der var så tid kl 07 fredag d. 14'e - den tog jeg. Jeg fik pladerne igår (tirsdag d. 18'e).
Det lyder dælme til at være gået stærkt når først man har overstået den lange ventetid på vägverket. Jamen det vil jeg da glæde mig til :) Tillykke med pladerne :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har faktisk fået (positivt) svar nu, fik det onsdag d. 12'e marts per mail - dog kl 16, så jeg nåede ikke at bestille tid. man får et nummer fra VV som man giver til bilprovningen, det går faktisk meget glat så snart man er igennem VV. Registreringsbesiktning kunne jeg ikke finde ud af at gøre online (synes den kræver reg nummer - hvilket man af gode grunde ikke har), så jeg ringede. Men de var nu meget hjælpsomme, de foreslog en tid i helsingborg et par dage efter, men det gad jeg ikke, så jeg spurgte om de kunne tjekke halmstad, og der var så tid kl 07 fredag d. 14'e - den tog jeg. Jeg fik pladerne igår (tirsdag d. 18'e).
Ja det var hurtigt pga jeg ringede ind lige så snart jeg fik brev og bestilte tid jeg kunne føst få en tid 1 md senere altså den 21 april :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder dælme til at være gået stærkt når først man har overstået den lange ventetid på vägverket. Jamen det vil jeg da glæde mig til :) Tillykke med pladerne :th2:
taktak, super rart at få dem på... men så begynder det f****** at sne! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det gjorde jeg om der ikke var tidligere tider evt andre steder i malmø og svaret var tyværre
nå ja malmø, jeg tænkte længere væk :) jeg kørte jo en times tid nordpå for at få min til bilprovningen næsten med det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der langt om længe nyt i min sag. Jeg har gået og ventet et par dage på at få brev fra Vägverket om at importen er godkendt, men jeg endte med at ringe til dem her til morgen (ifølge deres hjemmeside skulle min sag være behandlet torsdag i sidste uge (efter to ugers ventetid)). Dér fik jeg bare at vide at den var godkendt og jeg kunne bare ringe til Bilprovningen med det samme. Så det gjorde jeg og jeg har fået en tid om to uger - 10. april - og det er kun fordi jeg har valgt i Lomma. Skulle det være Malmö var første ledige tid 5. maj :scared: Så nu kan jeg langt om længe begynde at se en ende på det... :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Så er der langt om længe nyt i min sag. Jeg har gået og ventet et par dage på at få brev fra Vägverket om at importen er godkendt, men jeg endte med at ringe til dem her til morgen (ifølge deres hjemmeside skulle min sag være behandlet torsdag i sidste uge (efter to ugers ventetid)). Dér fik jeg bare at vide at den var godkendt og jeg kunne bare ringe til Bilprovningen med det samme. Så det gjorde jeg og jeg har fået en tid om to uger - 10. april - og det er kun fordi jeg har valgt i Lomma. Skulle det være Malmö var første ledige tid 5. maj :scared: Så nu kan jeg langt om længe begynde at se en ende på det... :th2:
Tak for up-date !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille update Så holder jeg jer lige orienteret endnu engang med min sag... :) Har idag været til registreringsbesiktning hos Bilprovningen i Lomma. Første problem opstod da jeg skulle anmelde min ankomst i deres opstillede computer. Jeg havde fået et langt nummer over telefonen da jeg bestilte tid - nummeret er meget identitisk med det ärende-id du får ved ansøgning om ursprungskontrol (der er fjernet "Ä20" i starten af nummeret). Men dette nummer var bare alt for langt til at blive indtastet i deres system. Jeg prøvede også diverse andre kombinationer af nummeret, men uden held, så dér stod jeg med håret i postkassen... Nåmen efter at have ventet i 20 minutter på at de kom tilbage fra deres frokostpause (jeg var i god tid, ja), så fortalte den flinke mand i lugen mig at det bare var de sidste 6 cifre i nummeret jeg skulle indtaste, og da jeg gjorde det, så var der slet ingen problemer. Ind med bilen og så kiggede han lige lidt på den - så er stelnummeret stemmede med papirerne, tog en runde om bilen - løftede den op på liften og kiggede nedenunder - noterede kilometer-antallet og så var det sådan set det. At betale: 970 SEK for de 10 minutter. (Bilen er fabriksny) I vejledningen på Vägverkets hjemmeside står der at man til registreringsbesiktningen hos Bilprovningen skal medbringe CoC-dokument og diverse andre ting - men dem havde jeg jo allerede indsendt til vägverket i original, så hvordan skulle jeg kunne have dem med til Bilprovningen også? Jeg sprang ud i det (havde en kopi af alt det indsendte med), og det viste sig at jeg slet ikke skulle vise dem nogle dokumenter, da de jo heldigvis har det hele fra vägverket af. Eneste jeg skulle fremvise var ID-kort, så han kunne se at personnummeret stemmede med hvad der stod på ursprungskontrol-ansøgningen. Registreringsnummeret fik jeg at vide med det samme (noget de ikke har kunnet i gamle dage), så mens jeg nu venter 2-3 arbejdsdage på at pladerne kommer med posten, så kan jeg jo surfe lidt forsikringspriser imens :th2: Så dér står jeg altså nu - håber det kan hjælpe andre fortvivlede importører...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det kun mig der får "Kontakta kundtjänst." på www.vv.se i den der ursprungskontrol website?
det er fordi du ikke er registreret på VV endnu' date=' det var jeg heller ikke, man ringer bare til dem, og så registrerer de dig. Og så kan du bruge det som alle andre.[/quote'] Det har jeg så netop personligt erfaret er PÆNT vigtigt lige at tjekke op på! Michael og Miriam som har hentet Fars Bimmer hjem, har ikke kunnet komme igennem med den Ursprungskontroll, fordi jeg ikke var registreret. Det spildte man lige en uge på!!! :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jacobe Jeg har lige fået Del 1 af reg.bevis fra VV. Jeg vil naturligvis gerne have de originale tyske papire retur da det giver et bevis om ejerskabet af bilen! Jeg ringede til VV der sagde at jeg ikke kunne få mine papire retur da de tilhørte VV nu... Er der en procedure for at få dem retur??? Naturligvis er det ikke VV's ejendom da jeg også har indsendt kvittering for købet af bilen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tilf....

jeg har fået en porsche hjem fra USA og skal til registreringsbesiktning 7 maj. Hvad gør i istedet for "prøveplade" så man kan køre bilen til og fra syn. tegner en endagsforsikring (hos sit forsikringselskab)og køre uden plader eller hvad?
Har du ikke fået plader "for tilfäldigregistrering"? koster så vidt jeg husker 300:- og gælder i 3 måneder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...Jeg ringede til VV' date=' der sagde at jeg ikke kunne få mine papirer retur, da de tilhørte VV nu...[/quote'] Ah wah??! Det lyder da konstigt! De ejer jo hverken bilen, dens papirer eller andet! Det eneste, VV reelt skal bruge de papirer til er jo at lave en Ursprungskontroll. Men de har da svjv intet at bruge de org. papirer til bagefter?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg har fået en porsche hjem fra USA og skal til registreringsbesiktning 7 maj. Hvad gør i istedet for "prøveplade" så man kan køre bilen til og fra syn. tegner en endagsforsikring (hos sit forsikringselskab)og køre uden plader eller hvad?
Du kan da godt spare udgiften til prøveplader, hvis du får den transporteret på lad. Spørgsmålet er, om du kan undvære forsikringen, men det ville da under alle omstændigheder være dumt at have en Porsche stående uforsikret!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en lille update i min situation. Yes - har endelig fået nummerpladerne idag. Ringede til forsikringsselskabet (TryggHansa kan anbefales til Audier) og fik en forsikring med det samme... men men men - så opstår problemet da jeg skal påställe bilen på Vägverket hjemmeside. "TEKNISKA DATA SAKNAS - SÄRKILT BESLUT (Felkod: 5655)" får jeg at vide. Tilsyneladende står der ikke andre oplysninger om min bil end at det er en Audi (heller ikke på registreringsbeviset). Det er vägverket der skal indtaste disse data og det er vägverket som afviser at påställe bilen fordi dataene mangler - hvad sker der for dem!!! Grrr... jeg må ringe til dem med det samme de åbner i morgen. Håber bare at de kan smide de ønskede data på med det samme og jeg ikke skal til at vente flere dage. Nogen der har oplevet noget tilsvarende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg havde samme "problem", ringede til dem og de mente også at jeg selv kunne gøre det, men han gjorde det dog med det samme, og efter det ringede jeg til forsikringen og sagde at nu kunne de godt sende 'præmien' Gik han da ikke ind til datamaten og skrev vægt osv. ind med det samme?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, jeg havde samme "problem", ringede til dem og de mente også at jeg selv kunne gøre det, men han gjorde det dog med det samme, og efter det ringede jeg til forsikringen og sagde at nu kunne de godt sende 'præmien' Gik han da ikke ind til datamaten og skrev vægt osv. ind med det samme?
Mente vägverket at du selv kunne gøre det? Lyder underligt, jeg kan ikke finde noget nogen steder på hjemmesiden hvor man kan gøre det (bruger BankId for at logge på, så jeg har adgang til alle mine egne data). Forsikringsmanden spurgte om bilens vægt ja og den gav jeg ham så, men jeg tror ikke at han kan ændre direkte på de tekniske data i vägverkets maskineri? Men det lyder da betryggende at de (vägverket antager jeg?) kan gøre det i telefonen mens man venter - det vil jeg glæde mig til :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mente vägverket at du selv kunne gøre det? Lyder underligt, jeg kan ikke finde noget nogen steder på hjemmesiden hvor man kan gøre det (bruger BankId for at logge på, så jeg har adgang til alle mine egne data). Forsikringsmanden spurgte om bilens vægt ja og den gav jeg ham så, men jeg tror ikke at han kan ændre direkte på de tekniske data i vägverkets maskineri? Men det lyder da betryggende at de (vägverket antager jeg?) kan gøre det i telefonen mens man venter - det vil jeg glæde mig til :th2:
Det var under fordon, påstälning osv. men ja det var inde på deres side. og ja da jeg ringede til vägverket gjorde han det pr.-telefon. http://www.vv.se/templates/page3____21285.aspx Det var nu mere under registreringsbesigtningen, men det tog vist også lidt længere tid end du har brugt på det. så måske han har lagt det i 'bunken'? :) Kan bare ikke huske hvornår den første vägskatt klister kom.. efter alt dette sjov, men jeg skal selv turen igennem i morgen med den sidste bil :) (reg.besigtning)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Typisk... tænkte nok at jeg ikke kunne være heldig. Ringede til Vägverket og spurgte hvad der var galt. Jamen dét kunne de sandelig ikke hjælpe mig med, det var Bilprovningen der ikke havde gjort deres arbejde og så måtte jeg ellers bare selv tage bolden derfra. Så jeg ringede til Bilprovningen og blev stillet om 4-5 gange indtil jeg endte hos en medarbejder på den station hvor bilen blev besiktiget. Han sagde at han skulle prøve om han kunne nå det idag men ville ikke love noget... SUK!... :( Hvorfor pokker har de ikke bare gjort deres arbejde fra starten af? Hvad nytter det at vente med at indtaste disse oplysninger? Jeg mener, kunden kan jo ikke bruge besiktningen til noget som helst når han ikke kan påstille bilen før de har gjort deres arbejde færdig... :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites