Jump to content
milla

kørt lidt for stærkt

Recommended Posts

ja jeg var på vej stille og roligt hjem og det går bla igennem en 50km/t zone, hvor der så ligger en tumpe og køre 40 som får mit pis i kog:D jeg smider gearet ned i S og træder til den og lige pludselig løber der en panser ud foran mig ups 104km/T blev jeg taget med. jeg kørte så i en dansk bil og med dansk kørekort og de sagde bøden var 4000SEK det fint nok det ska jeg nok betale.. men hva sker der så de sagde de ville sende det vidre til de danske myndigheder... hvordan foregår det ? mister jeg kortet i .dk får jeg køreforbud i sverige? jeg har folkeregister adresse i danmark,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor skulle skat spørge mig omkring den bil jeg kørte i??? jeg har dansk folkeregister adresse fordi vi ik har solgt vores lejlighed i danmark endnu, og bilen jeg kørte var på danske plader episoden skete så bar i sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvorfor skulle skat spørge mig omkring den bil jeg kørte i??? jeg har dansk folkeregister adresse fordi vi ik har solgt vores lejlighed i danmark endnu' date=' og bilen jeg kørte var på danske plader episoden skete så bar i sverige[/quote'] Umiddelbart kan de svenske myndigheder ikke fratage dit kørekort, og det burde de danske heller ikke kunne. Du burde heller ikke kunne få en bøde i DK da du er blevet straffet i SE. Jeg kan ikke forestille mig at det er tilladt at give dobbelt straf. Men, jeg ved ikke om du kan få et klip i kortet ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ja jeg var på vej stille og roligt hjem og det går bla igennem en 50km/t zone' date=' hvor der så ligger en tumpe og køre 40 som får mit pis i kog:D jeg smider gearet ned i S og træder til den og lige pludselig løber der en panser ud foran mig ups 104km/T blev jeg taget med.[/quote'] HEHE.. Gad vide hvorfor ham foran dig kørte for forsigtigt, hva? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

pede, bad jeg om en gudtjeneste hvor du ska spille hellig osv? nej vel så luk fissen og hvis du ik har noget relevant og sige så hold kæft... alle køre for stærkt om de vil indrømme det eller ej og jeg spørg om en reel ting så har jeg ik brug for at du pudser din glorie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pede' date=' bad jeg om en gudtjeneste hvor du ska spille hellig osv? nej vel så luk fissen og hvis du ik har noget relevant og sige så hold kæft... alle køre for stærkt om de vil indrømme det eller ej og jeg spørg om en reel ting så har jeg ik brug for at du pudser din glorie[/quote'] Jeg havde måske kunnet hjælpe dig, men med det sprogbrug tror jeg at jeg hopper over...:thumbdown Ring til politiet i DK, de kan hjælpe dig. Men jeg må dig lige minde dig om, at det her er en debat - og der må man forvente at folk reagerer på den slags, specielt når det er så slemt som i dit tilfælde!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pede' date=' bad jeg om en gudtjeneste hvor du ska spille hellig osv? nej vel så luk fissen og hvis du ik har noget relevant og sige så hold kæft... alle køre for stærkt om de vil indrømme det eller ej og jeg spørg om en reel ting så har jeg ik brug for at du pudser din glorie[/quote'] Gider du lige tale pænt... Det er ihvertfald ikke sådan man får hjælp :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, alle körer for stärkt Ja, alle körer sikkert for stärkt, indrömmet. Men er der 50 km gränse er det måske fordi at det er i byzonen og dermed börn på vejen. Så hvis nogen pudser glorien her, er det vist dig. Alle de andre gör det også..... Og jeg vil også gerne lige kommentere at dit sprog hörer til et helt andet sted end dette forum.

pede' date=' bad jeg om en gudtjeneste hvor du ska spille hellig osv? nej vel så luk fissen og hvis du ik har noget relevant og sige så hold kæft... alle køre for stærkt om de vil indrømme det eller ej og jeg spørg om en reel ting så har jeg ik brug for at du pudser din glorie[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk godt at det kan lade sig gøre at man får de danske sanktioner som klip og indragelse af kørekort i Danmark selvom man har begået lovbruddet i Sverige. Færdselsloven giver vist mulighed for det. Læs §134: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=2206 Kapitel 19 Handlinger foretaget i udlandet § 134. Lovens bestemmelser om straf og frakendelse af førerretten finder med de begrænsninger, der følger af straffelovens §§ 7, 10, 10 a og 10 b, også anvendelse på handlinger foretaget i udlandet. Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 finder tilsvarende anvendelse over for den, der uden at overtræde nogen dansk forskrift, i Finland, Island, Norge eller Sverige handler i strid med de der gældende regler vedrørende: 1) kørsel med motordrevet køretøj, uden at der som foreskrevet er tegnet ansvarsforsikring til dækning af erstatningskrav for skade forvoldt ved brug af køretøjet, 2) pligt for trafikanter til at efterkomme færdselsanvisninger givet af politiet, 3) køretøjers hastighed, 4) køretøjers plads på vejen, færdselsretning, møde med eller overhaling af andre køretøjer, svingning, vending samt kørsel over jernbaneoverkørsler, 5) vigepligt, 6) pligt til at give fri passage for udrykningskøretøjer, 7) pligt til at efterkomme anvisninger, der gives ved færdselstavler, signaler eller afmærkning på kørebane eller cykelsti, 8) køretøjers standsning og parkering, 9) forbud mod benyttelse af køretøjer eller kategorier af køretøjer på visse veje, f. eks. på grund af køretøjernes vægt og dimensioner, 10) sikkerhedsanordninger for køretøjer og last, 11) afmærkning af køretøjer og last, 12) køretøjers lysanordninger og brugen af lys, 13) køretøjers last og lasteevne, 14) køretøjers registrering og deres forsyning med nummerplade og nationalitetsmærke eller 15) kørsel uden kørekort. Stk. 3. Justitsministeren kan bestemme, at stk. 2 skal finde anvendelse med hensyn til overtrædelser begået i andre stater end de nævnte. Stk. 4. § 118, stk. 7, gælder ikke for de i stk. 1-3 nævnte sager. Om det så bliver til noget ved jeg ikke. Før der bliver alt for meget lynchstemning vil jeg lige minde om, at ved 50 km/t skiltet før betalingsanlægget ved øresundsbroen, er der altså en betragtelig stor procentdel af de ankommende bilister, som kører 104 km/t eller mere. På det nybyggede stykke af Lorensborggatan er der 2 brede baner, ingen cykelsti eller fortov tæt på så cyklister og fodgængere er ikke eksitsterende, og der er midterautoværn - praktisk talt en motorvej uden nødspor - alligevel er fartgrænsen uforklarlige 50 km/t :rolleye: Så jeg vil ikke moralsk fordømme nogen før jeg kender de nærmere detaljer om hvor det var.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Milla' date=' du kører vel tilfældigvis ikke i en sort Audi A3 ??[/quote'] Med reg nummer YL29885? :lol: Mener at dansk, svensk og norsk politi (måske også finsk) har et samarbejde i den slags sager. Så det er ikke utænkeligt at en betinget frakendelse af kørekort kan komme på tale. //Mike

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

altså der findes jo også et 90km/ og et 70km/t et godt stykke før 50km/t skiltet. Om man så vælger at overholde det, er en anden snak.. at diskutere fart er så betændt. Ligesom religion og politik så har alle en mening og synes selv man sjældent tager fejl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På det nybyggede stykke af Lorensborggatan er der 2 brede baner, ingen cykelsti eller fortov tæt på så cyklister og fodgængere er ikke eksitsterende, og der er midterautoværn - praktisk talt en motorvej uden nødspor - alligevel er fartgrænsen uforklarlige 50 km/t :rolleye: Så jeg vil ikke moralsk fordømme nogen før jeg kender de nærmere detaljer om hvor det var.
Rundkørsel, 200 meter 'næsten motorvej', lyskryds, 200 meter 'næsten motorvej', rundkørsel.... se så at få knaldet de 130 km/t skilte op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pede' date=' bad jeg om en gudtjeneste hvor du ska spille hellig osv? nej vel så luk fissen og hvis du ik har noget relevant og sige så hold kæft... alle køre for stærkt om de vil indrømme det eller ej og jeg spørg om en reel ting så har jeg ik brug for at du pudser din glorie[/quote']Hej Milla. Jeg skal bede dig om at moderere dit sprogbrug i en lidt pænere retning. At kravle ned på ovenstående niveau hjælper intet - og slet ikke den videre debat om emnet. Jeg forstår din reaktion, når man, som du har gjort, har kvajet sig gevaldigt. Men når du går ud i det offentlige rum med historien, så må du også være forberedt på Moralens Vogtere, Besserwissers, drillenisser og generel saglig kritik af din handling. Hvis ikke, så bør du lade være! Dit indlæg er undtagelsen der bekræfter reglen om en, generel, god og voksen tone herinde. Ingen grund til at ødelægge en saglig debat voksne mennesker imellem, fordi du får nogle harske meninger om din handling serveret i din egen tråd :D Som påpeget tidligere i denne tråd af andre, så er by-zoner og fartoverskridelser et kildent emne. Dette burde ikke kunne overraske dig. Det burde heller ikke overraske dig, at du har sat andres og din egen førlighed på spil ved din handling - for ikke at tale om dit kørekort. I korte træk - du har begået et lovbrud, og må være parat til at tage konsekvensen af dette. Længere er den egentlig ikke - og heldigvis for dét. Det fantastiske ved at være menneske er, at man kan indrømme sine egne fejl og stå til ansvar for disse, og stadig blive respekteret af andre - såfremt man ikke tyer til unødige floskler og udenoms-eskapader, med det ene formål at camouflere sin egen utilstrækkelighed til at have tænkt klart i øjeblikket for miséren. Med andre ord: tal pænt, for fanden! :laugh:...og tag skraldet med oprejst pande, på en voksen og saglig måde, debatterende de mulige konsekvenser af din tilfangetagelse med hånden i småkage-dåsen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så jeg vil ikke moralsk fordømme nogen før jeg kender de nærmere detaljer om hvor det var.
Enig. Selv om Milla har gjort noget moralsk forkasteligt, gør vi det ikke bedre eller mere "spiseligt" for os selv, ved at påpege dette. Altså at tage afstand fra denne handling gør ikke automatisk os selv til "bedre" mennesker, hvis I forstår. Men denne stræben efter "at pudse glorien" (for at bruge et udtryk fra denne tråd - selv om der intet religiøst er i det) er der efterhånden en udbredt tendens til i samfundet - og også på denne debat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

Det er det altså også at bruge ord som moralsk forkasteligt (slet ikke møntet direkte på dig CoolAIR).. Manden har kørt for stærkt og får en bøde, hvor dumt man så end selv synes handlingen var så synes jeg ikke der er nogen grund til at træske rundt i lange vendinger og cliché agtige ordsprog.. En ting er sikkert : Når man vælger at skrive indlæg herinde, så må man vænne sig til at alle ikke er enige med en (hvilket nok er 95% af tiden), det er jo et debatforums styrke og svaghed. Sidstnævnte, fordi små ting hurtigt ender op i en flere siders debat om den ene mener det ene eller andet "og så sagde hun også" ... og hvis det ikke var fordi det var på skrift, så ville folk nok hurtigt glemme hvad det var hele diskussionen startede med... Jeg siger ikke at debatten ikke skal være fri, men nogle gange skulle man måske overveje at være lidt mere konservativ når det kommer til at lukke tråde .. På den måde så bliver informationssøgningen også hurtigere, fordi den respektive bruger ikke skal bruge en masse tid på at sortere en masse støj fra .. Siger undertegnende, som nu selv har bidraget til mere støj i et emne, som handler om noget helt andet ... =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt vil det svenske politi give dig en bøde, tage dit danske kørekort og give dig et midlertidigt kørekort så du kan køre ud af landet. Dit kørekort sender de til Danmark sammen med en beskrivelse af hændelsen, hvorefter det er op til det danske retssystem at finde en evt. straf. Dog er der mange som bare slipper med en bøde i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites