Jump to content
zabel

Sælge bil i dk?

Recommended Posts

Hej alle, Som kommende svensker skal jeg af med min dansk indregistrerede Seat Ibiza FR 3 dørs (150 HK 20 vt). Jeg var forbi SEAT forhandleren i dag og høre hvad han ville give, og det var mildest talt en ubehalig lav pris. Hvad har i andre gjort da i flyttede til sverige? - Tog i bilen med til sverige og solgte den til en svensk forhandler, evt. i bytte med den nye drømmebil? Eller solgte i den privat / forhandler i DK? Jeg er bekendt med reglen om at man kan få 85% af registreringsafgiften tilbage (SKAT's vurdering af bilens pris på eksportdagen). Hvad kan bedst betale sig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skulle gøre min tilflytning om - ville jeg tage bilen med til sverige og smide den på svenskeplader - køre nogle måneder måske et halvår - og så beslutte mig for hvilken bil jeg ville købe :-) og om sverige var noget for mig. Men ellers skal du nok sælge din bil privat i DK - svensken giver en lav pris på importbiler generelt -

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke tage bilen med til dk igen! Hmmm - Jeg har snakket med en ven som er brugtvognshandler som siger at man IKKE kan importere sin bil til danmark efter den er blevet eksporteret fra danmark! - Derfor er dette ikke den helt store mulighed. Og min ven vil ikke have noget med Ibiza'en at gøre, da det er en anden type biler han handler med (semi-luxus import fra tyskland). Hans hjemmeside er her hvis nogen skulle være interesserede: http://www.lhbiler.dk Han vil sikkert gerne sælge uden afgift

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det er da vist noget vås. Du kan da godt få lov at indføre din bil igen, og få den på dk plader igen, hvis du så tilgengæld betaler 100% reg afgiften tilbage igen. Alså når du udfører den får du 85% tilbage af den reg.afgift man har i dk, når du indfører den igen er der sjovtnok ikke noget fradrag på 15% :o Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne gøre det, men kan dog ikke betale sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastiske km-tal han kan præstere på størstedelen af varelageret. Hatten af for at han kan finde så mange, på trods af at de har en del år på bagen. Men "pensionist-garage-søndagsbiler" er jo ikke et nyt fænomen *g*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok smide den til salg privat i DK, hvis jeg var dig, og håbe på det bedste. At starte med at tabe 15% af reg. afgiften ved eksport, for dernæst at tabe x antal kr. ved salg i SE, lyder ihvertfald ikke som nogen god forretning. Alternativt kunne du jo bytte din Seat ud med med drømmebilen allerede nu, og så få reg. afgiften tilbage for drømmebilen - din ven kan sikkert give dig et godt tilbud :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm Jeg havde ikke lige luret han havde sådan nogle spande stående. Anyways, han ville ihvertfald ikke købe min bil. Jeg skal have en ny bil i (enten noget AUDI A5 eller BMW 335I). Er det en dårlig ide at købe min nye bil i danmark fra ny med IBIZA'en i bytte? Har hørt at importbiler er svære at sælge igen i sverige, selvom jeg måske kunne købe bilen i DK uden afgift. I sverige får man jo også tit forsikring med i prisen. Forsikring af importbiler er også helt fucked up, ikke sandt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det er da vist noget vås. Du kan da godt få lov at indføre din bil igen, og få den på dk plader igen, hvis du så tilgengæld betaler 100% reg afgiften tilbage igen. Alså når du udfører den får du 85% tilbage af den reg.afgift man har i dk, når du indfører den igen er der sjovtnok ikke noget fradrag på 15% :o Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne gøre det, men kan dog ikke betale sig.
zabel > Hvis jeg var dig, og ikke bombesikker på, om jeg vil blive i Sverige, ville jeg beholde Seat'en et stykke tid endnu. Ellers lyder det da fikst at lave en aftale med dansk sælger om at tage din Seat i bytte mod en bil, du registrerer i Sverige. Forsikringsselskaber har af og til sære vilkår for at forsikre importerede biler. Hvis du kan finde en bil hvor du kan ''bevise'' over for det svenske forsikringsselskab, at det er eksakt samme udstyr og sikkerhedsniveau som i tilsvarende svensk-solgte bil, så har de svært ved at nægte dig samme vilkår som hvis bilen var svensk-solgt. (Samme ''beviser'' kan du jo gemme og bruge overfor kommende købere.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det en dårlig ide at købe min nye bil i danmark fra ny med IBIZA'en i bytte?
Det kommer jo an på hvad forhandleren vil give for din Ibiza, samt hvad du kan få prisen forhandlet ned på for din nye bil. Du skal dog være opmærksom på at køber du en ny bil i SE, så får du 3 års vagnskadegaranti, hvilket samlet set kan være en hel del penge at spare.
Forsikring af importbiler er også helt fucked up' date=' ikke sandt?[/quote']Nej, det er en myte! Det har for år tilbage været et problem (for nogle), men idag er det ikke et problem, og du skal ikke bevise noget over for forsikringsselskabet mht en importbil. Og skulle du støde på et selskab der kommer med en horribel pris, så vælger du bare et af de andre forsikringsselskaber.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville, før jeg besluttede mig, høre hvad skat ville vurdere din bil til :-) Jeg kender en som fik tilbudt 50k af 3 forskellige forhandlere, men fik 60K tilbage fra skat )blev vurderet til +100) og han har bilen stadig....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites