MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2008 Har du haft eget firma Palle .. .det var i hvert fald den undskyldning de spiste mig af med da jeg var derinde og snakke med dem... Damn, endnu en ting jeg ikke vidste om migselv :D Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fish_DK 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2008 Ååh jeg er ved at få hovedpine af det her. Jeg fatter bønne! Hvordan ved jeg hvor meget fradrag jeg har fra min ægtefælle? Min mand arbejder ikke og vi bor i Sverige og jeg er en delvist skattepligtig lønslave. Jeg tror hellere ikke SKAT ved at vi er gift da der ikke står noget om ham på min skatteseddel, plus han har ikke dansk CRP nummer. Der var en der sagde at det var 4000 kroner, men jeg ved ikke hvor de har fået det tal fra. Er det individuelt hvor meget det ligger på eller fast? Mange tak alle sammen :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2008 hvis din ægtefælle ikke arbejder overhovedet i dk eller se, så er det 100% sikkert at du kan bruge din ægtefælles personfradrag på cirka 40000 pr år. Dvs at du har et skattefrit grundfradrag på det dobbelte af hvad man normalt har: cirka 80000 plus de andre fradrag du måtte have: befordring, fagforening, renter ol. Jeg vil anbefalde dig at skrive en mail til skat og spørge til dette. De skal selvfølgelig bruge en vigelsesattest, hvis de ikke allerede har oplysninger om jeres ægteskab. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2008 Jeg formoder at alle nu har fået svar på de generelle ting om selvangivelsen. Efterfølgende spørgsmål vedr. 2007 må så dukke op i egen tråd. Tråden lukkes. Tak for god ro og orden :-) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites