Jump to content
anton

Selvangivelse 2007

Recommended Posts

Jeg er lidt i tvivl om hvor man skriver renterne på, jeg bor i en lejlighed (bostadsrätt) i malmö. skal man trykke vis under "Indberetning af supplement til selvangivelse for begrænset skattepligtige Klik på knappen "Vis" for at indberette data efter grænsegængerregler" Og så ned i rubrik 462 "Renteudgifter af udenlandsk prioritetsgæld samt andre renteudgifter af lån vedrørende egen udenlandsk ejendom" Vi har løn i swedbank sverige. Det er vel kun lånet jeg selv skal skrive på og befordring (jeg har ikke alt muligt underligt, kun løn og lån og befordring) Var det ikke noget om at man skulle beskattes under grænsegængerreglen, men det er måske det den "vis" knap er til???? Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er lidt i tvivl om hvor man skriver renterne på, jeg bor i en lejlighed (bostadsrätt) i malmö. skal man trykke vis under "Indberetning af supplement til selvangivelse for begrænset skattepligtige Klik på knappen "Vis" for at indberette data efter grænsegængerregler" Og så ned i rubrik 462 "Renteudgifter af udenlandsk prioritetsgæld samt andre renteudgifter af lån vedrørende egen udenlandsk ejendom" Vi har løn i swedbank sverige. Det er vel kun lånet jeg selv skal skrive på og befordring (jeg har ikke alt muligt underligt, kun løn og lån og befordring) Tommy
jeps. det er korrekt. i følge en medarbejder fra skat skal du skrive dine danske renteudgifter, hvis du har sådan nogle, i felt 463. (Ja, de danske renteudgifter står også på selve selvangivelsen, men jeg fik fortalt at jeg også skulle skrive dem på supplement delen. Om dette er korrekt eller ej ved jeg ikke. Nogle af skats medarbejdere er desværre ikke helt klar over hvad de laver altid.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke de danske renteudgifter både skal stå på selvangivelsen og supplements-delen ... Hvis man læser hjælpe-teksterne, står der at man, som grænsegænger, kan få disse fradrag ved at _flytte_ dem fra felt (42) til felt 463 på supplementet... Ellers trækker du beløbet fra 2 gange, og skal betale tilbage hvis/når de opdager... Anyways, her er sådan jeg udfylder dem - garanteret ikke rigtigt, men så må de sku gøre det noget nemmere ;): Mine danske renteudgifter (rat og kravl): 463 på supplementet Mine svenske renteudgifter (på lejligheden - eneste der er): 462 på supplementet Felterne på selvangivelsen: 41, 42 og 44: 0,-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot SKAT! *pfft* Rettede min selvangivelse online for en uge siden via Tast Selv, og har i dag modtaget et service-brev (særkørsel) indeholdende supplementet til begrænset skattepligtige (04.031) :rolleye: Min skat kunne ikke beregnes automatisk online, men skulle, åbenbart, behandles manuelt af en medarbejder. Og det skal jeg så love for den er blevet, eftersom jeg nu modtager ovenstående på papir - selvom det fint var tilgængeligt på Tast Selv. Hvor ér det skatteri-cirkus ude på Sluseholmen bare en rodebutik. *suk*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rettede min selvangivelse online for en uge siden via Tast Selv, og har i dag modtaget et service-brev (særkørsel) indeholdende supplementet til begrænset skattepligtige (04.031) :rolleye: Min skat kunne ikke beregnes automatisk online, men skulle, åbenbart, behandles manuelt af en medarbejder. Og det skal jeg så love for den er blevet, eftersom jeg nu modtager ovenstående på papir - selvom det fint var tilgængeligt på Tast Selv. Hvor ér det skatteri-cirkus ude på Sluseholmen bare en rodebutik. *suk*
Jeg har også modtaget min selvangivelse, supplementet og servicebrev i dag - helt tomt. Jeg tastede mine data ind på tast selv den 10. marts og fik min overskydende skat udbetalt omkring den 19-20 marts - men nu vil de åbenbart have det én gang til :rolleye: Jeg regner dog bare med at ignorere dem :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tastede mine data ind på tast selv den 10. marts og fik min overskydende skat udbetalt omkring den 19-20 marts - men nu vil de åbenbart have det én gang til :rolleye:
Jeg har kun fået ovenstående. Ikke nogen info om rest-skat (som jeg jo nok ender op med, desværre). Jeg hader selvangivelser som pesten, og bureaukraternes lemfældige omgang med vores skatte-data. Hvordan én i hede hule %/&!#" kan de lave ged i den gang på gang? *dampe-skumle-sukke* :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen er da heldige at have adgang til skat.dk, vi kan ikke inberette via skat.dk og har ventet på at de fremsendte papirudgaven, den er så kommet idag og er blank, ja dav du, så kunne jeg nok godt selv have printet en blank ud fra nettet, i øvrigt står der fint i vejledningen at nu kan også jeg taste via skat.dk, men nej har prøvet og igen står der at jeg ikke kan indberette fordi jeg enten har udenlansk indkomst eller er vekseler..... Jeg må have fået nyt job i Se som jeg ikke kender....... Gad vide om jeg får løn så :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indberettede også (inkl supplement) via tast-selv 9 marts, fik også beskeden at den skulle behandles manuelt og har stadig ikke fået resultatet i form af årsopgørelse. Ringede i slutningen af marts og spurgte om beskeden ang manuel behandling betød at de mangler de bilag til dokumentation af brooverfarter, svenske renter, mv som jeg havde sendt med sidste år, hvor der ikke var tast-selv-mulighed - næh, det skulle de nok bede om hvis de ville have det. Kom hjem idag til en kuvert fra skat - samme tomme selvangivelse som i andre ... Skattemappedato på dette papir angivet til 10.3.2008, dagen efter den "Kvittering for indberetninger til årsopgørelsen/selvangivelsen" som ligger i min skattemappe :rolleye: .oO(gud ved hvem der sørger for deres dataudtræk eller arbejdsgange eller hvad det er der er galt hos dem)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke bruge tast selv. Så har modtaget det hele tomt i dag - dog med en besked om at jeg kan benytte tastselv... Hvilket ikke virker... Flot. Hvad gør i med renteindtægter (felt 31 i supplementet) - kan ikke lige finde et sted at smide dem på selvangivelsen eller på supplementet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen er da heldige at have adgang til skat.dk' date=' vi kan ikke inberette via skat.dk og har ventet på at de fremsendte papirudgaven, den er så kommet idag og er blank, ja dav du, så kunne jeg nok godt selv have printet en blank ud fra nettet, i øvrigt står der fint i vejledningen at nu kan også jeg taste via skat.dk, men nej har prøvet og igen står der at jeg ikke kan indberette fordi jeg enten har udenlansk indkomst eller er vekseler..... Jeg må have fået nyt job i Se som jeg ikke kender....... Gad vide om jeg får løn så :-)[/quote'] Ja, hvorfor fanden sender de en lap papir med, skriver med store bogstaver "Nyhed!" og gør et nummer ud af at nu kan vi sørme indberette på TastSelv.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan ikke bruge tast selv. Så har modtaget det hele tomt i dag - dog med en besked om at jeg kan benytte tastselv... Hvilket ikke virker... Flot. Hvad gør i med renteindtægter (felt 31 i supplementet) - kan ikke lige finde et sted at smide dem på selvangivelsen eller på supplementet.
Renteindtægter skal på den svenske selvangivelse :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Renteindtægter skal på den svenske selvangivelse.
Tak - også betaler man skat af dem til Sverige? De skal vel også omregnes til SEK så? For så er der jo ikke nogen ide i at have rente indtægter på forskudsopgørelsen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Renteindtægter skal på den svenske selvangivelse :th2:
Hmmm... Det kan godt være at jeg spørger lidt dumt, men gælder det for danske renteindtægter?? Det synes jeg da virker lidt mærkeligt....:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hmmm... Det kan godt være at jeg spørger lidt dumt' date=' men gælder det for danske renteindtægter?? Det synes jeg da virker lidt mærkeligt....:confused:[/quote'] Det gælder alle renteindtægter og anden kapitalindkomst (f.eks aktieudbytte og kursgevister) både danske og svenske. Du er fuldt skattepligtig i Sverige da det er her du bor, din skattepligt til Danmark er begrænset efter særregler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik i sidste uge min danske årsopgørelse. Der står et større restskat beløb som skyldes at svenske renteudgifter og befordringsfradraget mangler. Jeg har i dag talt med SKAT Øresund og fik at vide jeg skulle indsende blanket 04.031 - Supplement til Selvangivelsen for begrænset skattepligtige og 04.014 - Befordring mellem bopæl og arbejdsplads. Oplysningerne på årsopgørelsen (udelukkende danske oplysninger) er gode nok og derfor har jeg ingen rettelser til det indrapporterede. Det er kun befordringsfradag og svenske renteudgifter jeg vil oplyse. Er det så nok at jeg sender den supplerende blanket UDEN selve selvopgivelsen? :new: Spørger også fordi nogle af jer tilsyneladende får forskellige svar fra SKATs medarbejdere. Og fandt i nogensinde ud af om det kunne gøres online? Har lige bestilt ny tast selv kode, så jeg kan ikke komme ind og kigge lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Befordring står ikke på supplementet, men hvis du kan gøre det via tast-selv så kan du tilføje tal både på den udvidede selvangivelse og supplementet i et hug. Også bare godkende de fortrykte oplysninger. Det lykkedes mig at indberette via tastselv uden problemer. Jeg fik endda min årsopgørelse plus overskydende skat retur inden jeg fik den blanke selvangivelse tilsendt fra SkatØresund...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke adgang endnu, har lige bestilt en ny kode, men det virker smart hvis det har virket for dig. Er den udvidede selvangivelse forskellig fra den almindelige, og i så fald hvorfor den udvidede?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg har ikke adgang endnu, har lige bestilt en ny kode, men det virker smart hvis det har virket for dig. Er den udvidede selvangivelse forskellig fra den almindelige, og i så fald hvorfor den udvidede?
Det er fordi du er begrænset skattepligtig. Det er de samme felter du skal udfylde. Den detalje ville jeg ikke bekymre mig om:) Kan faktisk se der står 'selvangivelse for begrænset skattepligtige' nu, måske har de ændret teksten fra tidligere år. Det lyder ikke helt logisk med en udviddet selvangivelse fordi man er begrænset skattepligtig:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke underligt at jeg ikke har modtaget min blanke selvangivelse men allerede i sidste uge fik årsopgørelsen med orientering om at fristen for at selvangive er den 1. maj 2008? Jeg har i dag konstateret at 1. maj er fristen for den alm selvangivelse, mens den udvidede er 1.juli. Andre "svenskere" jeg kender har ikke modtaget hverken selvangivelsen eller årsopgørelsen. Er dette mon fordi jeg ikke er registreret som begrænset skattepligtig? Det mener jeg ellers jeg blev da jeg skulle have ordnet forskudsopgørelsen. Underligt at medarbejderen fra SKAT igår også talte om 1. maj som deadline for mig. Det er mit første år i Sverige. Kan nogen bekræfte at den rigtige deadline for os er 1. juli?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Send den Jeg satsede på at det skulle stå sammen (Se sidste indläg) Men når jeg skulle have reultatet skriver den: Skat skal ändre nogen oplysninger, eller noget lign. Andre der har fået en sådan meddelelse ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...