Jump to content
anton

Selvangivelse 2007

Recommended Posts

Så har SKAT fået oplysninger fra arbejdsgivere, banker, fagforeninger, A-kasser og andet godtfolk om indkomster og fradrag i 2007. Dermed kan man med adgang til TastSelv se hvad man har tjent, indbetalt til Skattenørdernes fagforening og betalt i renteudgifter til Nr. Aalestrup Spare- og Andelskasse. Med de beløb kan man udfylde sin selvangivelse for 2007, som jeg linker til her: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30130 . Husk eventuelt supplementet til selvangivelsen: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30137 Svenske renteudgifter står ikke på TastSelv, men i disse dage går der oplysninger om betalte renteudgifter i 2007 ud til de svenske bankkunder, så man hurtigt kan få et overblik. For mit eget vedkommende kan jeg oplyse at min ene arbejdsgiver i 2007 endnu ikke har indberettet mine beløb til SKAT, så der kan altså sagtens komme rettelser til oplysningerne i skattemappen på TastSelv. Derfor er det en god idé lige at have et lille overblik over hvor man har arbejdet i 2007, og hvad man sådan cirka har tjent. Gennemsnitskursen på den svenske kroner er ifølge Nationalbanken på 80,5708 for 2007. Mon SKAT arbejder ud fra den kurs, når de skal kontrollere om man har regnet de svenske renteudgifter korrekt om til danske kroner? Dermed er jagten på spørgsmål og svar vedr. selvangivelsen for 2007 gået ind... God fornøjelse! Venlig hilsen Anton

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så har SKAT fået oplysninger fra arbejdsgivere, banker, fagforeninger, A-kasser og andet godtfolk om indkomster og fradrag i 2007. Dermed kan man med adgang til TastSelv se hvad man har tjent, indbetalt til Skattenørdernes fagforening og betalt i renteudgifter til Nr. Aalestrup Spare- og Andelskasse. Med de beløb kan man udfylde sin selvangivelse for 2007, som jeg linker til her: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30130 . Husk eventuelt supplementet til selvangivelsen: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30137 Svenske renteudgifter står ikke på TastSelv, men i disse dage går der oplysninger om betalte renteudgifter i 2007 ud til de svenske bankkunder, så man hurtigt kan få et overblik. For mit eget vedkommende kan jeg oplyse at min ene arbejdsgiver i 2007 endnu ikke har indberettet mine beløb til SKAT, så der kan altså sagtens komme rettelser til oplysningerne i skattemappen på TastSelv. Derfor er det en god idé lige at have et lille overblik over hvor man har arbejdet i 2007, og hvad man sådan cirka har tjent. Gennemsnitskursen på den svenske kroner er ifølge Nationalbanken på 80,5708 for 2007. Mon SKAT arbejder ud fra den kurs, når de skal kontrollere om man har regnet de svenske renteudgifter korrekt om til danske kroner? Dermed er jagten på spørgsmål og svar vedr. selvangivelsen for 2007 gået ind... God fornøjelse! Venlig hilsen Anton
Jeg vil lige spørge det ned rente udgifter når man har købt lej, Jeg har skrevet min rente udgifter for forskudopgørelse 2008 i dette felt der hedder rubrik 41 Renteudgifter af gæld til pengeinstitutter mv. Er det forkert ? Og hvad med billån ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg vil lige spørge det ned rente udgifter når man har købt lej, Jeg har skrevet min rente udgifter for forskudopgørelse 2008 i dette felt der hedder rubrik 41 Renteudgifter af gæld til pengeinstitutter mv. Er det forkert ? Og hvad med billån ?
Renter er renter, de tæller med ens ligemeget om det er til bolig eller bil. De felter der vedrører udenlandske renter kan man ikke selv ændre på nettet, men hvis du lægger summen ind i et hvilket som helst rentefelt så passer det i den sidste ende. På selvangivelsen har du supplementet til at opgive dine udenlandske renter fordelt på bolig og andre renteudgifter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ok dvs at det faktisk næste lige meget hvor men skriver sine renter så ender det samme sted Lige som alle veje føre til Rom
Ja i bund og grund. Du får ikke et 'bedre' fradrag for boligrenter end for forbrugslånsrenter... Du bør dog anstrenge dig for at påføre dem korrekt på selvangivelsen.... ikke at det gør nogen beregningsmæssig forskel. Aber Ordnung muss sein:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får bare denne besked er det mig der ikke forstår?? Du kan ikke foretage tidlig indberetning til årsopgørelsen. Kun skatteydere med almindelig selvangivelse kan i februar foretage den såkaldte "tidlig indberetning". Tidlig indberetning er en supplerende indberetning af oplysninger til selvangivelsen, som SKAT ikke får indberettet fra 3. part, dvs. arbejdsgivere, pengeinstitutter, pensionskasser mv. Skatteydere med udvidet selvangivelse kan ikke nøjes med at indberette supplerende oplysninger men skal indgive fuld selvangivelse. Det kan ske fra og med den 10. marts.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fri telefon Er lige blevet i tvivl om hvordan jeg retter værdi af fri telefon. Min arbejdsgiver har beskattet mig løbende via lønseddel og derfor har jeg i 2007 betalt skat af 3000 - beløbet indgår så i den samlede indkomst som arbejdsgiver har opgivet. Fritelefon dækker i mit tilfælde kun over min mobil, så jeg kan jo trække udgifter til fastnet telefon fra. Er der nogen som ved hvordan jeg angiver dette på selvangivelsen ? Kan jeg også trække udgifter på min ægtefælles privat mobil fra ? Pft ! Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fri telefon - svar Jamen så kan jeg da selv lige poste svaret, hvis der skulle være andre med fri telefon. SKAT siger: Hvis man som jeg har betalt skat af 3.000 for fri mobil, via sine lønsedler så bør arbejdsgiver have indberettet de 3.000 under rubrik 15 (Indk. privat dagpleje, hushjælp m.v.). Så går man bare ind og retter denne rubrik til, efter man har fratrukket de udgifter man selv har haft til privat telefon. Så har man over 3000 i udgift skal der rettes til 0 kr. Det er alle telefoner i hustanden også ægtefælles mobil. Mvh Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener der er åbnet for de første rettelser i februar-måned på skat's hjemmeside ... Dvs. nogle felter kan ændres - mener det er sådan som kørselsfradrag mv. Derefter lukkes der for ændringer, og de trykte skemaer sendes ud. Hvis man så har rettet sine ting på hjemmesiden, burde det bare være at acceptere selvangivelsen. Men p.gr.a. af ovenstående bliver der nok ikke sendt noget ud før marts måned. Ovenstående, er frit fra hukommelsen - der er sikkert en venlig sjæl der retter mig, hvis jeg tager fejl ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig modtaget en svensk selvangivelse ... Har hver gang måtte hente den på Skatteverket ... Sidst fik vi hende dog bare til at notere på computeren, at vi var Nol-takserere, eller hvad dælen de nu kalder det, og skulle så ikke aflevere noget .. Om det så er 'overført' til i år ved jeg ikke, så vi må hellere kontrollere det igen. Det jeg egentlig bare ville fortælle med det :rolleyes: var, at i mulighvis selv skal ind efter et skema. Fristen for aflevering er omkring 1. maj. (kan ikke lige huske om det er 1. maj præcis)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mener der er åbnet for de første rettelser i februar-måned på skat's hjemmeside ... Dvs. nogle felter kan ændres - mener det er sådan som kørselsfradrag mv.
Gælder kun for den alm. selvangivelse (bosat i DK) - ikke for os, som er begrænset skattepligtige/grænsegængere.
Derefter lukkes der for ændringer' date=' og de trykte skemaer sendes ud. Hvis man så har rettet sine ting på hjemmesiden, burde det bare være at acceptere selvangivelsen.[/quote'] Igen - gælder kun hvis du er bosat i DK - jeg tror ikke at SKAT når at blive færdige med deres nye tastselv system til os andre (de skulle have været færdige i okt/nov 2007). Hvis du bor i DK og har en alm. selvangivelse, kan du fra og med 10. marts 2008, gå ind på tastselv og indtaste og godkende. Sidste frist for indsendelse til SKAT er 1. juli 2008

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Interessant:) Idag har jeg indberettet min selvangivelse via tastselv. Incl supplementet...eneste bekymring.. Oppe i venstre hjørne når man trykker vis grænsegænger "et eller andet" står der med fede røde bogstaver "test" :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...