Jump to content
Lyth

Skat af fortjeneste ved salg af bolig..

Recommended Posts

Vi solgte en bostadsrätt i januar sidste år' date=' men jeg synes ikke jeg på Skatteverkets hjemmeside kan finde den dato, der siger, hvordan K6 senest skal være dem i hænde? :o[/quote'] Jamen K6´eren skal såmænd bare indsendes sammen med deklarationen til maj. Hvis I har e-legitimation, kan det indberettes via nettet:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle jer der har søgt uppskov - er den skat som i skulle betale i uppskov så trukket fra i jeres renteudgifter, så slutskatten alligvel bliver 0? Det er sker med min boligskat at de fratrækker min negative indkomst i form af renteudgifter, og jeg så ikke skal betale boligskatten alligevel. Måske det er det samme med uppskov's beløbet? (Samlet set har jeg en negativ svensk indkomst jo)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alle jer der har søgt uppskov - er den skat som i skulle betale i uppskov så trukket fra i jeres renteudgifter, så slutskatten alligvel bliver 0? Det er sker med min boligskat at de fratrækker min negative indkomst i form af renteudgifter, og jeg så ikke skal betale boligskatten alligevel. Måske det er det samme med uppskov's beløbet? (Samlet set har jeg en negativ svensk indkomst jo)
Hvis du har vælger at "återföra" dit uppskov i årets deklaration, vil dine evt. renteudgifter for ´08 blive fratrukket i den endelige beregning og derved mindskes din skat på "vinsten".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
får man en opkrævning af skat eller skal man bare vente til der kommer noget fra skatteverket?solgt andelen i slutningen af august sidste år
emre for pokker da:D Du har selvfølgelig læst heeele tråden, men vil bare ha´ en brush up, ikk´:rolleyes: Jeg kan næsten garantere dig for, at du får en meget STOR opkrævning fra Skatteverket, hvis du bare venter og lader stå til:rolleye: Du har som borger selv pligt til at oplyse Skatteverket om dit boligsalg. Boligsalg i ´08, skal deklareres inden 4. maj d.å. De fleste modtager en selvangivelse i løbet af marst/april. Hvis du ikke gør det, må du selv rette henvendelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej, jeg er igang med at sende pengene til skatteverket. er der nogen der kan finde hvad skatteverkets bank hedde og adresse.tænker på overførsel fra dk til sv..og er der nogen der kender bankens swift/BIc kode`? takker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hej, jeg er igang med at sende pengene til skatteverket. er der nogen der kan finde hvad skatteverkets bank hedde og adresse.tænker på overførsel fra dk til sv..og er der nogen der kender bankens swift/BIc kode`? takker
Værsgo! Serveret på et sølvfad, efter et par minutters søgning på SKV´s hjemmeside:rolleyes: http://www.skatteverket.se/skatter/skattekonto/utlandsbetalning.4.3dfca4f410f4fc63c868000462.html Husk at påføre dit personnr., så det ikke ryger på en fejlkonto hos SKV:cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hej igen, jeg har fået min inkomstdeklaration idag via posten..skal man udfylde ens gevinst under punkt 6 inkomster-kapital.skal gevinsten skrives under nummer 65. k6 er sendt af sted..
Hvis du nu havde læst hele tråden og mit svar til Dannemare (#51), så havde du vidst, at K6 skal indsendes sammen med deklarationen:rolleye: Nå, men de finder den jo nok hos Skatteverket:rolleyes: Ja, du skal udfylde rubrik 65 med hele vinsten, altså det beløb der fremgik af din K6´er, hvis du ikke søger uppskov, men det er ikke mit indtryk af dit tidligere indlæg:) Skatteverket foretager selv den endelige udregning af din skat. Hvis du ikke længere er folkbokförd i SE, vil du modtage din slutbesked og indbetalingskort i november/december 09:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor så ivrig?

tak for hjælpen.k6 har jeg sendt adskilt..men jeg skriver min gevindst på rubrik 65..sender pengene næste uge...stemmer det?
Jeg quoter lige mig selv:cool: Ingen grund til at betale nu, med mindre du meget gerne vil af med pengene:laugh:
Skatteverket foretager selv den endelige udregning af din skat. Hvis du ikke længere er folkbokförd i SE, vil du modtage din slutbesked og indbetalingskort i november/december 09:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solgte i november 2007, og deklarerede i maj 2008 at jeg ikke søgte uppskov. Nu er det februar 2009 og de har stadigvæk ikke bedt om skat af fortjenesten. QUOTE] Når man har solgt bolig i SE med fortjeneste skal man deklarere det via en K6-blanket, så langt er jeg med. Men når jeg kigger blanketten (K6) igennem, synes jeg det vrimler med uppskov-det-ene og uppskov-det-andet... Hvordan gør man det klart for skatteverket at man ikke ønsker at søge uppskov, men egentlig bare "gerne" vil betale dem en bunke penge??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når man har solgt bolig i SE med fortjeneste skal man deklarere det via en K6-blanket' date=' så langt er jeg med. Men når jeg kigger blanketten (K6) igennem, synes jeg det vrimler med uppskov-det-ene og uppskov-det-andet... Hvordan gør man det klart for skatteverket at man ikke ønsker at søge uppskov, men egentlig bare "gerne" vil betale dem en bunke penge??[/quote']Kan du ikke bruge LotteB's svar et par indlæg længere nede?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og hygger med selvangivelser - og solgte ejendom med fortjeneste i 2008. Jeg tænkte lidt på, at i stedet for at søge uppskov af hele beløbet at trække mine svenske renteudgifter+fastighetsskat fra i gevinsten og så søge uppskov for resten? Så jeg får betalt af på fortjenesten og dermed reduceret skatten af schablonintäkt på uppskovsbeløbet fremover? Kan man det? Altså dele renteudgifterne op på den måde - når man kun har arbejdsindkomst i Danmark?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg sidder og hygger med selvangivelser - og solgte ejendom med fortjeneste i 2008. Jeg tænkte lidt på, at i stedet for at søge uppskov af hele beløbet at trække mine svenske renteudgifter+fastighetsskat fra i gevinsten og så søge uppskov for resten? Så jeg får betalt af på fortjenesten og dermed reduceret skatten af schablonintäkt på uppskovsbeløbet fremover? Kan man det? Altså dele renteudgifterne op på den måde - når man kun har arbejdsindkomst i Danmark?
Det ved jeg ikke (helt sikkert) om man kan, men hvorfor have besværet? Man har jo ret til at betale en del af kapitalvinstskatten - om pengene kommer fra sparet skat i Danmark eller sparet skat i Sverige giver samme resultat. Og der er vel ingen grund til at gøre det mere kompliceret for Skatteverket end nødvendigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ved jeg ikke (helt sikkert) om man kan' date=' men hvorfor have besværet? Man har jo ret til at betale en del af kapitalvinstskatten - om pengene kommer fra sparet skat i Danmark eller sparet skat i Sverige giver samme resultat. Og der er vel ingen grund til at gøre det mere kompliceret for Skatteverket end nødvendigt.[/quote'] Åh ja det er rigtig nok Nils - men det var mere mentalt det var sjovere ikke at skulle have "penge op af lommen" du ved... Og så skal jeg gå og "passe på" den overskydende skat fra Danmark til den skal betales i Sverige osv - jeg syntes bare det var let (for mig) at gøre det andet. Faktisk er det da mindre besvær for mig at gøre det sådan - det er jo kun et spørgsmål om hvor jeg skriver hvilke tal på - og så slipper jeg for at skulle tænke mere på det. Og Skatteverket har da godt af at få det lidt kompliceret ind imellem ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og Skatteverket har da godt af at få det lidt kompliceret ind imellem ;)
Men så tænker de: Nu vi alligevel har brugt tid på den selvangivelse, så kan vi lissågodt tjekke ham fem år tilbage. Så hellere aflevere med så få tal som muligt i stealth-kuvert. :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men så tænker de: Nu vi alligevel har brugt tid på den selvangivelse' date=' så kan vi lissågodt tjekke ham fem år tilbage. Så hellere aflevere med så få tal som muligt i stealth-kuvert. :cool:[/quote'] Ahhh.. Hehehe... God pointe dog... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja, jeg har gjort det og indtil videre uden anmærkninger:D Nu var valget slet ikke været et issue for mig, da jeg ikke har været skattepligtig til DK og derved ikke kunne trække mine renteudgifterne fra dér eller andre steder. Må indrømme, at jeg havde lidt svært ved at få armene ned, da jeg så de havde fratrukket renteudgifterne:love2: Skatteverket påfører jo dine renteudgifter automatisk og de vil automatisk være med i udregningen af den endelige skat, hvis du ikke sletter dem fra deklarationen.
Det ved jeg ikke (helt sikkert) om man kan' date=' men hvorfor have besværet? Man har jo ret til at betale en del af kapitalvinstskatten - om pengene kommer fra sparet skat i Danmark eller sparet skat i Sverige giver samme resultat. Og der er vel ingen grund til at gøre det mere kompliceret for Skatteverket end nødvendigt.[/quote'] Nej, jeg vil heller ikke lægge hovedet på blokken, hvorvidt det er helt efter bogen.....og ja, resultatet er vel nogenlunde det samme. Helt enig! Det er det letteste at lade renteudgifterne stå på deklarationen og undlade at påføre dem på den danske. Hvis du begynder at strege på den svenske, kan det vel også tiltrække opmærksomhed:cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites