line-henrik 10 Anmeld indhold Skrevet January 29, 2008 Hej alle. Har lige købt en sprit ny 3-mobil, en Sony Walkman. Problemet er bare, at denne nye, smarte mobil ikke kan fange 3-nettet her i Sverige. Hmm, hvad gør jeg. Har allerede en 3-mobil, Nokia, som ikke har noget problemer med at fange nettet, men det formår den nye mobil altså ikke. Nogen der har oplevet lignende situationer og hvad skal man stille op? Man kan vel dårlig forvente at 3 bytter telefonen til en ander der kan fange nettet. Det er jo ikke deres problem... Line Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2008 Prøv med at søge efter netværk! og se om du ikke kan finde det rigtige netværk ellers kan det være at den er "låst" til dansk netværk men det kan slås fra! (Mener jeg) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
line-henrik 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2008 Tak for hjælpen, men har allerede søgt efter nettet. Den finder godt nok 3-nettet, men den kan kun lige knibe en signal-streg frem, og efter få minuter springer den til et andet net. Det er sgu mærkeligt for den gamle mobil der ligger ved siden af har masser af 3-signal. Line Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mortimer 11 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2008 Har lige købt en sprit ny 3-mobil, en Sony Walkman. Tror det er fordi det er en walkman den ikke fanger noget net, det er ikke en telefon Ej, spøg til side, hvis du går ind under dens netindstillinger kan du så heller ikke søge dig frem til det ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
line-henrik 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2008 Ja kan godt søge mig frem til 3-nettet, men det giver mig kun meget lidt signal og efter et par minuter springer den tilbage til en andet net igen. Line Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mortimer 11 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2008 Hmmm, det lyder mystisk, måske er antennen på telefonen defekt, prøv at fortælle 3 om problemet og hør hvad de foreslår, det burde bare virke uden nogle dikkedarer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
line-henrik 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2008 Ja du har helt ret, det lyder mystisk. Prøver at kører forbi en 3-butik idag, men det skulle ikke undre mig andet end at jeg får svaret, at det er bare ærgeligt, der sidder ikke en særlig stærk antenne i den telefon jeg har købt. Men jeg giver det et forsøg. Line Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M&M's 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 Du er ikke den eneste... Det er ikke kun din telefon der ikke kan finde dækning Min kærestes Sony Ericsson telefon kan heller ikke finde ordentlig 3-dækning i Sverige, imens min Nokia N73 ikke har nogle problemer. Mobilen skriver ofte "Kun Nødopkald" i displayet, ikke så fedt :thumbdown Du må endelig skrive hvad 3-butikken gav dig af forklaring... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
AmazingB 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken tlf. du har købt, men i løbet af efteråret fik Sony Ericsson sendt en del tlf. på markedet hvor softwaret ikke var optimalt. Dette indbefattede at telefonerne ikke kunne få signal, og svingede meget mellem intet signal og '1 streg'. Hvis problemet kun er i Sverige, så skal jeg ikke kunne gætte på årsagen. Ellers er det bare en software update du skal bruge. ...Sony Ericsson har nemlig lavet en ny, der skulle rette fejlen. Held og lykke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Konvict 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 Typisk Sony-Ericsson, har selv oplevet det med et par forskellige telefoner af dette mærke. Min fangede ekselpelvis kun det svenske 3-net i den ene halvdel af min lejlighed. Nokia holder derimod... :-D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2008 Har selv en kammerat, der har samme problem med sin SE K850i eller hvad det er for en, den med 3mpix cam i anyway. Den mister signal, eller også har den fuldt signal - men man kan ikke få forbindelse til telefonen. Først når han ringer ud fra den, eller sender en sms - så slukker telefonen og når den tændes igen vælter det ind med mistede beskeder og opkald griner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hejlsvig 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2008 Vil også sige at det burde være en software opdatering der skulle til, det er de meget flinke til at hjælpe med i 3 butikkerne. Hvis du har købt din telefon i Danmark, så ta den der ligger på østergade 59 på strøget, der har de deres egen service afdeling. Har også 2 stk 3 telefoner godt nok fra Nokia (en dansk 6120 og en svensk N95), men der er signalt helt i top. Mit problem er bare et 6120´eren suger hele mit bateri på 48 timer på standby.. ingen hjælp at hente fra 3:(.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2008 Mit batteri på min 6120 forsvinder også på 48 timer MAX og det er der bare ikke noget at gøre ved det er fordi den bliver brugt for meget, siger de i 3 butikken! men om jeg snakker eller den bare ligger så er det det samme! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hejlsvig 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2008 PRECIS!!!!.. Det er ligemeget om man bruger den eller ej...den dør bare.. har fået byttet bateri en gang.. hjalp ikke.. har fået den opdateret også.. hjalp ikke... skrevet til Nokia.. inget svar..tror seriøst det har noget at gøre med den software 3 har smidt i den..kan ihvertfal ikke finde nogle forums hvor andre har samme problem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
line-henrik 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Tak for svarene og hjælpen.:th2: Nu er der købt en Nokia N 73, den kan i det mindste fange 3´s net (3 SE)uden problemer. Men en hel anden ting er: Betaler man samme takst som i 3´s net når man er i det net, der hedder 3G og SWEDEN ? For er man f.eks på ski ferie i Idre, så kan man b.la. fange de to andre net Sweden og 3g, men ikke 3 SE. Kender i til det ? for hvis de 2 andre også går på det samme net som 3 SE, så virker vores Ericsson´s telefoner jo efter hensigten, selvom der står SWEDEN og 3 G. Man skal så søge manuelt efter de 2 net. Kan i følge mig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Nemt, har haft samme overvejelse og afventer spændt svaret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Altså.. jeg ved det har været oppe og vende før og blevet slået fast med syvtommer søm hvilket net i kan bruge og hvilket ikke.. Lad være med at bruge noget med *G i sig. Dvs. 3 SE og SWEDEN er ok. SWEDEN 3 kan også anvendes nogle steder.. Til gengæld vil jeg gerne rose dem for at man kan sidde i Australien og tale gratis hjem når man er på deres net... Altså, hvor mange andre selskaber tilbyder den service??? Eller når man er i Englad på shoppingtur kan man lige ringe hjem til lillemor og høre om hun skulle have den eller den farve.. Det er da super :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Altså.. jeg ved det har været oppe og vende før og blevet slået fast med syvtommer søm hvilket net i kan bruge og hvilket ikke.. Lad være med at bruge andet END 3 SE så er i SIKRE!! Nej ,Thygesen, for längere ude på landet (ift Malmö) findes ikke 3 SE, men SWEDEN, hvilket er DET SAMME!!! Så altså, som der står i samtlige andre 3 tråde, brug "3 SE" eller "SWEDEN" (og "SWEDEN 3" som jeg stadig er sikker på eksisterer.. nånstans..." men IKKE 3G!!!!!!!!!!!! altså ikke noget med nogen "g"er. G=fy! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2008 Hej, prøv at kontakte 3´s kundeservice og spørg om der er blokeret for udlandstelefonì? Jeg synes helt bestemt jeg genkender det problem fra mine drenges 3 mobil, iøvrigt Nokia. Jeg mener vi fik åbnet for det og så har der ikke været yderligere problemer. lige hvorfor det var blokeret, husker jeg ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
line-henrik 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2008 Så kom der en sms fra 3, da jeg kørte over øresund igår.:) Den lyder: Velkommen til sverige. Den alm. prisliste gælder ikke i udlandet. I stedet gælder de tariffrer der opgives i denne sms. priserne er incl. moms og uden eventuelle rabatter og 3Global I 3s net (3SE) og (sweden) gælder samme priser som hjemme. I øvrige net gælder følgende priser: opkald til Danmark, 3,95/min + 0,32/ samtale. Modtag samtale: 2,20 kr/min. Data 60 kr/mb. Sendte sms 2,5 kr. for yderligere information om priser i udlandet ring +45 70313120. Så konklusionen må være at Ringe man fra sin 3 telefon i 3SE og Swedens net, så er det samme billige tarif. Og i alle andre net koster det ovennævnte priser. incl det der hedder 3global. 3 global er: citat 3 hjemmeside " 3Global – ring billigt til hele verden Ringer du ofte til udlandet, har 3 den helt rette pakke til dig. 3Global er en rabatpakke, der giver dig besparelser på op til 90% ved udlandstelefoni fra Danmark. 3Global fås til kun 69 kr./md. med en opkaldsafgift på 49 øre og 30 dages opsigelse." Se evt: http://privat.3.dk/daekningudland/Udland/ Mvh Line og Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites