Jump to content
CalebLarue

Selvom jeg betaler kasko forsikring, får jeg ikke min spoiler repareret

Recommended Posts

Hej Alle Håber at der er en venlig sjæl der kan hjælp mig. Jeg har desværre været ud for et uheld i en Dansk tank station, (Bilvask) vaske hallen ligger således at man skal køre ned af bakke, efter jeg fik vasket min bil og var på vej op og bakket tilbage sad min front spoiler fast på gulvet og blev revet i stykker, således at den sprækket to steder på henholdsvis højre og venstre side. Jeg fik lavet en forsikring (Kasko) hos Läns d. 15 skaden skete d. 16-17 men dog blev bilen først "sat i brug hos vägverket" i Sverige d. 24 samme mdr. Läns har nu kontaktet mig og sagt at bilen har i den tid den har været brugt faktisk været ulovlig og derfor vil de ikke køre videre med sagen, men jeg kørte med Dansk Prøve Plader på det tidspunkt tænkte jeg, og i den periode havde jeg besluttet mig med at vente og køre til Sverige indtil bilen kan registreres rigtigt, men det tog de ikke forbehold for !? Jeg syntes da at det er lidt noget svineri at man kan tillade sig at tage penge for noget, for derefter ikke at hjælpe når problemet er til stede. Ligeledes er det ifølge min oplysninger forsikrings selskabet for den tank der skal betale for den skade, da min bil ikke er uhensigtmæssigt sænket, det er standard opsætning hvad angår højde på en 530 fra 2001 og dæk er også standard. Hvad kan man gøre i det her tilfælde, skal jeg selv tage kampen op med forsikrings selskabet for tanken eller er det noget der kommer til at tage masser af tid ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svineri Jeg kan ikke se at det er forsikringsselskabet er der gal på den her. Du tegner en forsikring på en bil du godt ved at du körer ulovligt i. Er det en Svensk bil du har Danske pröveplader på er du da helt gal på den. Er det en Dansk bil du endnu ikke har fået registreret i Sverige er du da også gal på den :scared:

Hej Alle Håber at der er en venlig sjæl der kan hjælp mig. Jeg har desværre været ud for et uheld i en Dansk tank station, (Bilvask) vaske hallen ligger således at man skal køre ned af bakke, efter jeg fik vasket min bil og var på vej op og bakket tilbage sad min front spoiler fast på gulvet og blev revet i stykker, således at den sprækket to steder på henholdsvis højre og venstre side. Jeg fik lavet en forsikring (Kasko) hos Läns d. 15 skaden skete d. 16-17 men dog blev bilen først "sat i brug hos vägverket" i Sverige d. 24 samme mdr. Läns har nu kontaktet mig og sagt at bilen har i den tid den har været brugt faktisk været ulovlig og derfor vil de ikke køre videre med sagen, men jeg kørte med Dansk Prøve Plader på det tidspunkt tænkte jeg, og i den periode havde jeg besluttet mig med at vente og køre til Sverige indtil bilen kan registreres rigtigt, men det tog de ikke forbehold for !? Jeg syntes da at det er lidt noget svineri at man kan tillade sig at tage penge for noget, for derefter ikke at hjælpe når problemet er til stede. Ligeledes er det ifølge min oplysninger forsikrings selskabet for den tank der skal betale for den skade, da min bil ikke er uhensigtmæssigt sænket, det er standard opsætning hvad angår højde på en 530 fra 2001 og dæk er også standard. Hvad kan man gøre i det her tilfælde, skal jeg selv tage kampen op med forsikrings selskabet for tanken eller er det noget der kommer til at tage masser af tid ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når bilen ikke er påställd dækker din forsikring ikke den slags skader - men kun tyveri, hærværk og brand... Derudover må bilen ganske korrekt ikke køres i normal trafik, men kun mellem hjem og nærmeste værksted.
Det kan ikke forsvares at bilen skulle rengøres ? På vej hjem fra værkstedet ? Jeg fatter hverken hoved eller hale i det her svenske system, man køre frem og tilbage mellem hjem og værksted, samt køre for at få bilen registreret og man kan forsikre bilen inden man indregistre den, dog gælder forsikringen ikke visse skader på trods af at det er en kasko forsikring!? :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte bare at forsikringen må da gælde for bilen, den er importeret fra Tyskland, og afventet at blive indregistreret i Sverige, i mellemtiden brugte jeg danske prøve plader da jeg fik en tid hos Svenskerne, som man sagtens kan vente 1-2 mdr på hvis prøvningen skal forgå indenfor en fornuftig radius fra ens hjem. I den periode må man da kunne forsikre bilen så man kan køre frem og tilbage på den med prøve plader fra til værksted, samt få den vasket! Jeg tror som du skriver at den svenske forsikrings selskab nok har ret. I mellemtiden tror jeg at jeg skal koncentrere mig om at tage kampen op med den danske tank station og deres forsikring's selskab da de skal betale for en reparaion af skaden hvis jeg ikke har overtrådt gældende regler, det fik jeg at vide af en forsikrings rådgiver. At sålænge der ikke er lagt info om at man skal passe på når man køre ind og ud, og sålænge at min bil ikke er sænket uforsvarligt så skal de betale for reperationen :)

Jeg kan ikke se at det er forsikringsselskabet er der gal på den her. Du tegner en forsikring på en bil du godt ved at du körer ulovligt i. Er det en Svensk bil du har Danske pröveplader på er du da helt gal på den. Er det en Dansk bil du endnu ikke har fået registreret i Sverige er du da også gal på den :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når din bil ikke er påstält så er der ikke kasko på, da man har køre forbud, derimod har man en stillestandsforsikring som dækker tyveri og brand. Da du har kørt på danske prøveplader, ja så er det jo den forsikring som er på dem som bør dække men det er jo kun en ansvar, så jeg tror det bliver meget svært at få det dækket fra et forsikringsselsskab. Som jeg ser det er det kun selve vaskehallen, som du har mulighed for at gøre et krav overfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites