jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 TFF behøver man som sådan ikke at kende til, medmindre du en dag bliver påkørt af et fjols som ikke er forsikret i et alm. forsikringsselskab - så er det nemlig dem der betaler, hvilket faktisk er en GOD ting. Men så længe man sørger for at have sine fordonsforsikringer i orden, så skal man ikke tænke på dem. Har man ikke det, så kan man være sikker som amen i kirken på at høre fra dem, f.eks. hvis man ikke betaler sin forsikring, eller i en trist sag som denne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lasumokaren 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 I bund og grund, så skal man passe på med at tro at tingene foregår på samme måde som i Danmark. Det gør de meget ofte ikke. Det er en sur klemme at ende i - men den kunne let være undgået, hvis man satte sig ind i reglerne på området. Trafikförsäkringsföreningen kan man mene om hvad man vil - men den gemmer sig ikke, og er let tilgængelig. Registrerings-bevis på bilen er en værdihandling. At man omgås denne så lemfældigt, skal næsten lede til problemer. Ved ejerskifte udfylder man sammen slippen, og sender den ind. På denne måde har alle styr på hvad der foregår, og ingen kan føle sig snydt. Ja - det er super-surt at stå med håret i postkassen bagefter. Men ovenstående er altså selvforskyldt. I bund og grund, er det en selvforskyldt fejl, men systemet kunne gøres lidt mere overskueligt. Det kan være svært at finde informationerne, hvis man ikke ved hvor man skal søge, eller på hvad. TFF kunne evt. sende et brev, om hvordan det kommer til at forløbe, hvis man ikke afmelder sin bil, ens forsikringsselskab kunne have informeret, trafikstyrelsen kunne have informeret. Der er vel ingen der med vilje glemmer at afmelde sin bil, for at få en regning på 100.000 kr? TFF er let tilgængelig, men da først når man kender til den? Jeg havde i hvert fald aldrig hørt om den, før dette problem opstod. Hvis du bor i Sverige, kan du vel behandle dit registreringsbevis som du vil? Du kan da bare bestille en ny? Og hvis du smider den vigtige væk, kan du også bestille en ny, som dog koster 80 Dkr. Hvis man gør noget forkert, så kommer der en person og fortæller dig, at det du har lavet er forkert, det har der intet været af i dette tilfælde. Man kan ikke kende til alle regler, og det gør du heller ikke. Hvis du nogensinde kommer i klemme p.g.a du ikke kendte til reglerne, skal jeg så sætte mig med en hovedrysten, og sige: Ja, det er din egen skyld, og hovere fordi jeg selv kendte reglerne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lasumokaren 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 TFF behøver man som sådan ikke at kende til' date=' medmindre du en dag bliver påkørt af et fjols som ikke er forsikret i et alm. forsikringsselskab - så er det nemlig [i']dem der betaler, hvilket faktisk er en GOD ting. Men så længe man sørger for at have sine fordonsforsikringer i orden, så skal man ikke tænke på dem. Har man ikke det, så kan man være sikker som amen i kirken på at høre fra dem, f.eks. hvis man ikke betaler sin forsikring, eller i en trist sag som denne. Vi er enige langt henad vejen, men ikke desto mindre, behøver du ikke have en forsikring på bilen, hvis blot du afmelder den, og så hjælper TFF ingenting hvis du bliver påkørt. Da jeg flyttede fra Sverige, kørte jeg selvfælgelig aldrig i min bil, da den ikke var forsikret. Så en afmelding er i bund og grund bare 2 forsikringsselskaber, som du opsiger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 Okay, jeg glemte i farten at tage i betragtning at tråden er gammel, og du var klar over hvad TFF er. Som jeg ser det, er det dog slet ikke TFF der er synderen her - de gør bare deres arbejde. Hvordan man så sikrer sig 100% at en bil bliver ordentligt afmeldt er jo lige det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 Hvis du bor i Sverige' date=' kan du vel behandle dit registreringsbevis som du vil? Du kan da bare bestille en ny? Og hvis du smider den vigtige væk, kan du også bestille en ny, som dog koster 80 Dkr.[/quote']Ja - så længe bilen stadig står i dit navn. Det ændrer stadig ikke på, at enhver med "den vigtige del" kan omregistrere din bil, og påstå du har solgt den til ham. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lasumokaren 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 Okay' date=' jeg glemte i farten at tage i betragtning at tråden er gammel, og du var klar over [i']hvad TFF er. Som jeg ser det, er det dog slet ikke TFF der er synderen her - de gør bare deres arbejde. Hvordan man så sikrer sig 100% at en bil bliver ordentligt afmeldt er jo lige det... Ja, TFF gør bare deres arbejde, men deres arbejde består i at, narre penge for folk som ikke kender reglerne. Hvis man kender reglerne afmelder man selvfølgelig sin bil. Hvis en person pludselig ikke har råd til hans forsikring, kan han bare afmelde bilen, og køre videre i den. Jeg kunne ikke forestille mig, at TFF nogensinde har modtaget en krone, fra en som godt kendte reglen omkring afmelding og TFF. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lasumokaren 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 Ja - så længe bilen stadig står i dit navn. Det ændrer stadig ikke på' date=' at enhver med "den vigtige del" kan omregistrere din bil, og påstå du har solgt den til ham.Jeg synes nu ikke jeg hoverer. Jeg mener bare man bør læse op på tingenes tilstand og virkemåde, når man nu vælger at kaste sig ud et nyt lands regler. Ja - nogle af dem lærer man på den hårde måde, som hér. Og det beklager jeg da på dine/jeres vegne - men informationen har været frit tilgængelig, og ganske velkendt af svensk lægmand.[/quote'] Nååh, tror vi misforstod hinanden. Jeg snakkede om min egen sag, men du snakkede om min kollegas. Problemet er ikke registreringsattesten, da hans kammerat havde betalt for bilen, problemet var at han ikke omregistrerede den. Jeg kan desværre ikke se TFF som andet end bondefangere, som lever tykt på folk som ikke kender til dem. De er ikke præventive, da de ikke skriver til en først. Hvor tit læser du alle betingelser igennem på diverse netshops osv.? Jeg har ikke prøvet at snyde nogen, og kørte ikke en eneste km uden forsikring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 Ja' date=' TFF gør bare deres arbejde, men deres arbejde består i at, narre penge for folk som ikke kender reglerne. Hvis man kender reglerne afmelder man selvfølgelig sin bil. Hvis en person pludselig ikke har råd til hans forsikring, kan han bare afmelde bilen, og køre videre i den. Jeg kunne ikke forestille mig, at TFF nogensinde har modtaget en krone, fra en som godt kendte reglen omkring afmelding og TFF.[/quote'] Ja, men kører man i bilen afmeldt kan polisen slå det op når de ser dig... Det kan de ikke hvis den er påställt uden forsikring... Så kører du rundt i en avställt bil napper polisen dig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lasumokaren 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 Ja, men kører man i bilen afmeldt kan polisen slå det op når de ser dig... Det kan de ikke hvis den er påställt uden forsikring... Så kører du rundt i en avställt bil napper polisen dig... Er det ikke ulovligt at køre påstællt uden forsikring? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites