Fagerland 10 Anmeld indhold Skrevet January 29, 2008 Hvad præcis dække Trafikförsäkringsföreningen over. Jeg har fået en regning på min motorcykel for perioden 070701-071112 på lidt over 19.000 Sek. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2008 Hvad præcis dække Trafikförsäkringsföreningen over. Jeg har fået en regning på min motorcykel for perioden 070701-071112 på lidt over 19.000 Sek. Det er fordi du ikke selv har tegnet en ansvars forsikring på den, og da man ved lov skal have en , ja så får man en regning derfra. og de er svine dyre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2008 Hvad præcis dække Trafikförsäkringsföreningen over. Jeg har fået en regning på min motorcykel for perioden 070701-071112 på lidt over 19.000 Sek. Fuck... det er netop fordi du ikke har tegnet forsikring, og da trafikforsikring er lovpligtig, så findes Trafikförsäkringsföreningen. Håber du kan dokumentere at du faktisk har en forsikring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2008 Jeg har betalt til Salusansvar igennem en periode, og har lige skrevet til dem for, at få oplyst perioden. Jeg er bekendt med, at forsikring, som i DK er lovpligtigt ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morten K 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 Jep, TFF er motherfuckers, de er fuldstændigt ligeglade og charger dig flere hundre procent mere end en normal forsikring. Dette begrunder de med at det skal virke præventivt i forhold til at folk undlader at tegne forsikringer. Reelt er det dog en pengemaskine, da de bare begynder at sende dig regninger uden nogen information what so ever, altså ingen præventiv effekt. Jeg kører i øjeblikket sag mod dem (eller dvs de kører sag mod mig fordi jeg ikke vil betale deres sindssyge afgift). Har en 320 d som koster i gennemsnit 8-9000 SEK om året for full kasko. Psykopaterne vil have hvad der svarer til 23.500 sek om året for en trafikforsikring. For at underbygge deres påstand om at afgiften var mere end rigelig, vedhæftede de forsikrings eksempler på en bmw 540 I kørt af en 18 årig chauffør til 25.000 sek om året. Nu får vi se hvad tingsrätten siger, men har på fornemmelsen at der er en chance lig nul for at vinde den sag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 Hvad præcis dække Trafikförsäkringsföreningen over. Jeg har fået en regning på min motorcykel for perioden 070701-071112 på lidt over 19.000 Sek. Uff, det var en hård én. Men det må som mange andre skriver betyde, at du ikke har haft en gyldig forsikring på din MC i den tidsperiode. Jeg gætter på, at du har avställt din MC den 12/11-2007? Det, der så er noget svineri er, at de efterfølgende sender dig en regning, men ikke gør dig opmærksom på dette inden, der har ligesom været 4 måneder til at gøre dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 Uff, det var en hård én. Men det må som mange andre skriver betyde, at du ikke har haft en gyldig forsikring på din MC i den tidsperiode. Jeg gætter på, at du har avställt din MC den 12/11-2007? Det, der så er noget svineri er, at de efterfølgende sender dig en regning, men ikke gør dig opmærksom på dette inden, der har ligesom været 4 måneder til at gøre dette. Det er jo normalt kendt i Sverige at det fungere sådan, så det er jo ikke TFF's skyld. Køre man uden forsikring, så beder man jo også selv om det. Jeg har prøvet det samme, og der viste det sig at mit forsikringsselsskab ikke havde fået reg mig rigtigt. Det gjorde de så, hvoretfter jeg skulle ringe til TFF som så kunne se at min forsikring nu var aktiveret, hvorefter de slettede regningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 Det er jo normalt kendt i Sverige at det fungere sådan, så det er jo ikke TFF's skyld. Køre man uden forsikring, så beder man jo også selv om det. Jeg har heller ikke noget imod, at vælger man at køre uden forsikring, så skal man også betale ved kasse 1. Men når nu TFF er oprettet for at hjælpe folk til at "huske" at få forsikring på køretøjet, så er det i mine øjne ikke iorden, at TFF sender en regning efter 4 måneder fremfor at advare om, at der ikke er en lovlig forsikring på. Hvis det stod til mig, så kunne man ikke påställe en bil uden en lovlig forsikring - det vil sige, at forsikringsselskabet skal gå ind og markere i VV's database, at bilen er forsikret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 Jeg har sendt min mail videre fra Salus, der oplyser, at jeg ikke skylder penge til dem, samt at min forsikring har været godkendt siden Februar 2007. Jeg har ikke fået svar fra TFF endnu. De kræver ca. 18.500 for 75 dage = 246 om dagen. Jeg giver ca. 27 hos Salus. Ps. Kronefogdnen kom i går, af levere en begæring til mig, som jeg pænt skrev under, og jeg skrev, at jeg bestemt ikke menet dette var korrekt. Nu ser vi hvad der sker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 De er til at snakke med De er til at snakke med hvis det er en fejl. Det var vi prövet og det gik let og smerte frit. Og det er jo faktisk ret ok med det system selvom det koster. Der er jo ingen der vil blive påkört af en uden forsikring, vel ? Jeg håber for dig at du får ret, ellers er det 4 år uden ny telefon, ingen lån eller flytning af el, öv. Jeg har sendt min mail videre fra Salus, der oplyser, at jeg ikke skylder penge til dem, samt at min forsikring har været godkendt siden Februar 2007. Jeg har ikke fået svar fra TFF endnu. De kræver ca. 18.500 for 75 dage = 246 om dagen. Jeg giver ca. 27 hos Salus. Ps. Kronefogdnen kom i går, af levere en begæring til mig, som jeg pænt skrev under, og jeg skrev, at jeg bestemt ikke menet dette var korrekt. Nu ser vi hvad der sker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 lads os antage, at de har ret. Hvis jeg betaler, står jeg stadigvæk anført et eller andet sted? Selv om gælden er væk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 Ja, löbende år + 3 år Ja, man kommer ud efter löbende år + 3 år, så 31 December 2011... Men de har vel heller ikke ret, vel lads os antage' date=' at de har ret. Hvis jeg betaler, står jeg stadigvæk anført et eller andet sted? Selv om gælden er væk?[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 Er der nogen af jer der har prövet at köbe bil og först "aktiveret" forsikringen efter et par dages ejertid? Får man så et inbetalingskort fra trafikförsäkringsföreningen på de få dage som bilen tekniskt set ikke har väret forsikret? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2008 Er der nogen af jer der har prövet at köbe bil og först "aktiveret" forsikringen efter et par dages ejertid? Får man så et inbetalingskort fra trafikförsäkringsföreningen på de få dage som bilen tekniskt set ikke har väret forsikret? Hmm, det gör de. Det vil alltså sige at hvis man köber en bil fredag aften og sender "ägarbyte" blanketten ind samme dag og så först får ringet mandag morgen for at ordne forsikringen; så bliver man bonget 3 dage (a ca. 110 kr) fra trafikförsäkringsföreningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Åbner lige denne halvgamle tråd... Har selv lige stiftet bekendtskab med TFF. Min bil stod uden forsikring i lidt under to uger, og fik derfor en regning på SEK 104,20 X 11 dage! Woah, rimelig dyrt, og urimeligt som fan, tænkte jeg. Undersøgte lidt hist og her, men der var jo ikke rigtigt så meget at gøre, at betale. Jeg var så godt klar over, at jeg ville få en regning for en ekstra dag, som ikke var inkluderet på deres regning. Men igår fik jeg så en ny regning på den ekstra dag PLUS hele den forrige periode, dvs. 12 dage ialt! Så blev jeg sgu tosset!!! Ringede og havde forberedt den helt store dundertale, men de var meget hurtige til at forklare hvorfor regningen var forkert og bad mig blot om at kyle den ud og betale den næste regning jeg ville få på de 104,20. Lige umiddelbart når man får sådan en hilsen fra sådan en organisation, bliver man noget chokeret over, at de med loven i hånden må bon'e folk overpris for en trafikforsikring. Men hvis man lige sunder sig lidt, så er idéen faktisk ikke så dum: enhver registreret bil er ALTID trafikforsikret. Hvilket betyder, at hvis en gut uden betalt forsikring båtter ind i dig, så kan du være rimelig sikker på, at din egen selvrisiko ikke bliver belastet, da TFF nemlig sørger for, at guttens bil netop er trafikforsikret. Og overprisen er noget lort, hvis man i god tro "glemmer" at betale, men helt på sin plads, hvis man bare er en sjuft. Jeg synes godt at deres procedure kunne være lidt mere menneskelig, og at sende en regning efter 4 måneder er noget svineri - helt enig dér! Men hvordan man end vender og drejer det, så er TFF faktisk til for vores skyld, overpriser eller ej. Jeg har da ihvertfald lært at sørge for, at den skide forsikring bliver betalt fremover, så jeg ikke får en hilsen fra TFF igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Oh shit... Jeg har for noget tid siden importeret en grim bil, men først registreret den 17dage siden, dog har jeg ikke tænkt mig at beholde den og den står pt. i privat garage.. har modtaget pladerne... men har sgu ikke tænkt mig at køre i den. er jeg stadig forpligtet til at tegne forsikring? har kun fået den ursprungskontrolleret, dvs hverken påstället og hvad nu der skal gøres.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Altså.... hvis du har fået midlertidige plader, så er den svjv "registreret"... sådan vil TFF sikkert se på det. Og ja, så får du en regning! Men måske gælder det kun fordon som er påstält.... det ville jeg nok få undersøgt - HURTIGT! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Altså.... hvis du har fået midlertidige plader, så er den svjv "registreret"... sådan vil TFF sikkert se på det. Og ja, så får du en regning! Men måske gælder det kun fordon som er påstält.... det ville jeg nok få undersøgt - HURTIGT! PUUUUHAAAAAAAA!!!! har lige snakket med vägverket... jeg behøver IKKE at tegne forsikring på bilen indtil den ikke er "ställt" halløj :D Jeg har dog heller ikke haft de midlertidige plader Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Det var godt! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lasumokaren 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2010 Ville lige dele min historie, så folk ikke kommer ud for det samme... Jeg boede i Landskrona, fra 2005, til 2007. I denne periode ejede jeg en bil på svenske plader selvfølgelig. Derefter flyttede jeg til Danmark igen, og dum og naiv som man var, regnede jeg med at bilen blev afmeldt automatisk, da jeg flyttede. Det gjorde den selvfølgelig ikke, så jeg fik en regning i Danmark fra kronfogeden. Den blev betalt, og pladerne afleveret på et svensk motorkontor i Malmø, så jeg var ude af det. Men det var jeg altså ikke. Bilen var stadigvæk ikke afmeldt, og det fandt jeg igen ud af, p.g.a en regning. Jeg betalte den ikke, da jeg gik ud fra at det var en fejl. Men så opkrævede skat i Danmark så bare. Samtidigt ville jeg hjælpe en kollega, som stod i samme problem. Han havde solgt hans bil i malmø til en kammerat, men kammeraten havde ikke afmeldt den, eller omregistreret den, så der kom vægtafgift til ham hvert år, som skulle betales. Han boede nu i Danmark, og kunne ikke afmelde sin bil. Han havde ingen papir på den mere, og han kunne ikke finde hans tidligere kammerat. Han havde ingen oplysninger på bilen overhovedet, og derfor kunne ingen hjælpe ham med at afmelde den. Han kontaktede skat i Danmark, trafikstyrelsen, og det svenske politi, men de kunne intet gøre, så regninger ville bare komme hvert år, resten af hans liv. Jeg hjalp så min kollega, med at skaffe dokumenter, så han kunne afmelde sin bil. Jeg gav trafikstyrelsen en adresse i Sverige, hvor mine forældre bor, så kunne de sende reg. attest med behørighetskod til dem. Og det blev så gjort. Ca. 1 uge efter vi fandt ud af det hele, fik han reg attest, og så kunne vi endeligt afmelde hans bil. Han blev rigtigt glad, for nu slap han for de dumme regninger der kom hvert år, og jeg fik en fin gave af ham. Trafikförsäkringsföreningen ville så åbenbart gerne have fat i ham nu, og nu havde de en adresse de kunne skrive til i Sverige. Han modtog et brev fra dem, som jeg tog med ud på arbejdet. Han åbnede den, og deri var en regning på 11.000 kr som skulle betales, og han blev meget chokeret. Han havde desværre læst forkert, og beløbet var i virkeligheden på 110.000 Skr. Han havde intet hørt fra Trafikförsäkringsföreningen før det, så han anede ingenting om det, fuldstændigt ligesom os andre. Manden gik helt ned, og måtte tage hjem fra arbejde. Hvis de skulle have så mange penge, havde han ikke råd til at bo i hans hus mere, fordi hans kone var blevet fyret, og det hele var noget lort i forvejen. Jeg finder jo så desværre ud af at jeg står i samme situation som ham, da jeg finder ud af at min bil stadig er i trafik i Sverige. Jeg snakker dog med ham som købte bilen, han havde både betalt afgift og det hele i Danmark, i 2009. Det kan jeg så fortælle trafikstyrelsen, og så bliver der fjernet halvandet år fra både Trafikförsäkringsföreningen og vægtafgift. Ikke desto mindre, står jeg stadig til at skulle betale ca. 70.000 skr til Trafikförsäkringsföreningen, så tør ikke ringe og fortælle dem det. Og hvis de f.eks ikke tror på mig, har jeg ingen beviser for at det er sandt, da skat i danmark ikke vil hjælpe mig, hverken med kravet, eller med reg. attest på den bil jeg solgte. Manden som købte bilen, totalskadede den, så han har ikke længere den danske reg. attest. Har nu kontaktet FDM, som har tilknyttet mig en jurist jeg skal snakke med. Men det er stadig en rigtigt lortesag. Jeg har heller intet hørt fra Trafikförsäkringsföreningen, så hvor skulle jeg vide det fra? Hvorfor bliver bilen ikke afmeldt, når jeg aflevere pladerne? Til dem som mener Trafikförsäkringsföreningen egentligt er meget smart, hvis nu man bliver påkørt af en uforsikret bil. Manden som køre dig ned, kan sagtens afmelde bilen online, stadig have nummerplader, og køre dig ned, og så er der ingen forsikring der dækker. Det er utroligt nemt at til- og afmelde sin bil, men hvis man ikke ved det, så er det lidt svært. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2010 Ej okay - jeg kan kun se at det er en kæmpe fejl fra din sidde af.. Alle ved da, at man selv skal beholde den gule blanket af reg. attesten - denne skal bruges til afmelding osv ved ejerskifte osv... Kan kun se at det er en total dum dum fejl... Og jo, trafik. for. foreningen skal være der... Så må folk bare få styr på deres ting.. Sorry - men ingen medlidenhed her :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2010 Eksporterer man en bil ud af Sverige, så sørg altid for at starte med at avställe bilen og fortæl forsikringsselskabet, at bilen er eksporteret og man ikke vil have avställningsförsäkring på bilen. På den måde, betaler man hverken forsikring eller vejskat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2010 I bund og grund, så skal man passe på med at tro at tingene foregår på samme måde som i Danmark. Det gør de meget ofte ikke. Det er en sur klemme at ende i - men den kunne let være undgået, hvis man satte sig ind i reglerne på området. Trafikförsäkringsföreningen kan man mene om hvad man vil - men den gemmer sig ikke, og er let tilgængelig. Registrerings-bevis på bilen er en værdihandling. At man omgås denne så lemfældigt, skal næsten lede til problemer. Ved ejerskifte udfylder man sammen slippen, og sender den ind. På denne måde har alle styr på hvad der foregår, og ingen kan føle sig snydt. Ja - det er super-surt at stå med håret i postkassen bagefter. Men ovenstående er altså selvforskyldt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2010 Hej Fagerland Ja, TFF er nogle dyre fyre at komme i kontakt med. Prøvede det selv for et års tid siden - osse med SALU. Havde aftalt med SALU at de selv skulle hente penge på min konto, men de glemte det. Jeg var på lang ferie, så jeg opdagede det ikke. Stor regning fra TFF, som jeg selvfølgelig brokkede mig over, det rørte dem ikke, de henviste bare til Salu. Kontakt til Salu gjorde - efter mange og lidt vrede mails - at sagen flyttedes til Bigger shot i Salu. Hun erkendte deres fejl og ordnede alt med TFF. Så selvom det var besværligt, endte alting da godt. Bedste råd er få fat i ørerne på SALU, det er dem der har indberettet dig og det er dem der skal hive dig op af fedtefadet. Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lasumokaren 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 Ej okay - jeg kan kun se at det er en kæmpe fejl fra din sidde af.. Alle ved da, at man selv skal beholde den gule blanket af reg. attesten - denne skal bruges til afmelding osv ved ejerskifte osv... Kan kun se at det er en total dum dum fejl... Og jo, trafik. for. foreningen skal være der... Så må folk bare få styr på deres ting.. Sorry - men ingen medlidenhed her :) Det er utroligt nemt at skrive det er en dum fejl, men kan du ikke komme med lidt mere? Hvorfor mener du trafikforsikringsforeningen SKAL være der? Og du må meget gerne forklare, hvordan jeg eller min kollega, på nogen måde skulle kende til trafikforsikringsforeningen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites