Jump to content
anton

Hjælp til at stjæle cykel

Recommended Posts

Hvis I tilfældigvis har en boltsaks, eller hvis I kender nogen, der er i besiddelse af sådan et cykelstjæler-værktøj, hører jeg gerne om det... Jeg er i den lykkelige situation, at omvendte tyve i weekendens løb har monteret en gedigen cykellås på min kones cykel, så den nu sidder uhjælpeligt fast ved cykelstativet. For at kunne befri vores elskede jernhest, vil jeg gerne låne en boltsaks af en vis kaliber, da det ikke er vor ungdoms spæde cykellås, der er monteret, men derimod en velvoksen sort satan, der forhindrer os i at placere vores velocipede i egen indkørsel igen. Jeg henter og afleverer gerne boltsaksen i Malmö-området - det må meget gerne være i dag den 28. januar, da jeg ikke kan vente med at se mega-suspekt ud ved siden af en masse cykler... Jeg vil endda betale en beskeden leje af redskabet, der kan få min kones transportmiddel ud af dumhedens stærke kløer! Havde de dog bare ridset den med en nøgle eller flået ringeklokken af, men næ nej - den retmæssige ejer af objektet skal altså næsten være sikker på at komme i nærkontakt med politiet... Send mig en PM - please!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ét stk. A-nøgle fundet i Vellinge, men jeg hører gerne fra folk, der bor et ejendomsmægler-stenkast væk :-) Jeg bor i Arlöv... Vellinge-nøglen er, ifølge beskrivelsen, en ordentlig Fotherm..... , så hvis der skal gå konkurrence i det, skal det næste vel være sådan én, som man får fastklemte personer ud af biler med...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

A-nøglen fra Vellinge virkede til UG med kryds og overklippet slange... Og jeg var ikke i nærkontakt med ordensmagten - men jeg havde da nøglen med til den lås, der fra cyklens fødsel var svejset på, så jeg havde nok ikke stået i l... til halsen, hvis en polismand var dukket op. Cyklen var placeret ved pågatogstationen i Arlöv - hvorfor der var placeret en velvoksen lås, der holdt forhjulet pænt godt fast til cykelstativet kan jeg kun gætte på, men måske er det spøgefugle, der har fundet en ubrugt lås, eller nogen, der lige ville låse den bedre halvdels cykel lidt bedre fast... Den sorte satan ligger nu i vores skraldespand...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hört talas om detta förr, då vi själva hjälpte en kille som hamnat i samma situation som du. Tjuvarna hittar en bra cykel som de sätter fast deras lås på. Sen återkommer de när det är mörkt och låser upp sitt eget lås, knipsar av ditt och stjäler cykeln, inte helt ovanligt enligt polisen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kunne måske være en god idé at have købsbevis' date=' garantibevis eller lign. med (et eller andet med stelnummer), når man står og skal ligne en tyv - i tilfælde af at politiet eller lign. dukker op.[/quote'] Ja det vil jeg også mene, ellers kan du i værste fald få et halvt år i skyggen jvf. den svenske straffelov der siger at den som selv tager tilbage stjålne varer gør sig skyldig i selvtægt: Brottsbalkens 8:e kapitel, 9:e paragrafen: "Rubbar man olovligen annans besittning för att själv taga sig rätt, dömes för självtäkt till böter eller fängelse i högst sex månader."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites