Jump to content
noerbom

Overtage andel i hus ?

Recommended Posts

Hej derude! Mig og min kæreste flyttede til helsingborg for 8 måneder siden. Vi købte et hus sammen. Hvor vi ejer 1/2 del hver. Vi skal desværre flytte fra hinanden. Jeg vil gerne blive boende i Huset, og overtage hendes 1/2 del/lån af huset, hvilket hun er gået med til. Mit spørgsmål er så, hvordan man gør det ? For det er vel ik nok kun at tage i banken og overtag hendes lån ? Håber nogen kan hjælpe. Mvh. Michael Hansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

I skal først og fremmest blive enige om den pris du skal overtage huset til. Så skriver I begge under på det. Tager det med i banken, hvor du så kan overtage lån og betale hende halvdelen af den eventuelle forskel mellem jeres interne salgspris og restlånet. Der behøver ikke advokates, men hun skal bruge en salgskontrakt til afregning af skat og/eller evt ansøgning om uppskov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen. Takker for svar. Okay helt fint. Så det ik så stort et problem som jeg troede. hun vil ikke have lavet en salgpris internt. Men kun overlade hendes Lån til mig. Så det heldigt for mig. Det var dog også mig som lagde udbetalingen til huset. Tusind tak for svarene. :-) Mvh. Michael Hansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

...plus den lille formalitet, at du skal søge "lagfart" på hele ejendommen hos Inskrivningsmyndigheten, hvorved staten formedelst 1,5 procent af købsprisen gør det officielt, at du ejer hele huset. Derfor vil der være nogle enkle formkrav til den købsavtale, I laver, og som er grundlag for, at du bliver godkendt som eneejer. Skriv eventuelt af efter den gamle købsaftale, og så skal der nok et par vitterlighedsvidner på, men det klarer de nok også i banken. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Overtage Hus Andel Hej Nils og alle andre som har besvaret. Ja det var netop det med Lagfart jeg skulle til at spørge om. Så takker for Info. Vi har fået lavet en aftale. Og Banken har næsten ordnet det hele. Så jeg er en glad mand nu :-) Så det bar super. Endnu engang tak ! Ha en fortsat god dag derude. Mvh. Michael Hansen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites