Audii 10 Anmeld indhold Skrevet January 23, 2008 Hej... Det er sådan så at mig og damen bor i sverige og hertil ville min dame godt begynde til kørekort i danmark da vi er der næsten hver dag fra morgen til aften. Men er det et krav at man SKAL være bosat i danmark for at tage kortet der? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Hej... Det er sådan så at mig og damen bor i sverige og hertil ville min dame godt begynde til kørekort i danmark da vi er der næsten hver dag fra morgen til aften. Men er det et krav at man SKAL være bosat i danmark for at tage kortet der? Yes, du bliver afvist i DK, hvis du bor i Sverige. Forget it... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kikkomaniac 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Yes' date=' du bliver afvist i DK, hvis du bor i Sverige. Forget it...[/quote'] Jeg er i samme situation. DK og deres LORTE måde at gøre tingene på. der er kun 2 ting at gøre. 1. forsøgt at tage det her i sverige med teori på svensk 2. "flytte" til Dk (på papiret) og "flytte" retur igen. anbefaler IKKE dette da fusk og svindel (told og skat) vil kræve at du laver 2 selvangivelser/årsopgørelser hvilet også er noget af en hassle Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Det er da super let at ta' kortet i SE, hold nu op med at pive... Det skulle faktisk heller ikke undre mig om prøven kan gennemføres på dansk, den kan ihvertfald gennemføres på et hav af andre sprog. Spørg på en trafikskole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Laura 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Kørekort Ja det er ikke svært at tage det i Sverige. Jeg har fået en 4 års bekræftigelse, som gør jeg kan tilmelde mig til en køreskole. ( det får man efter at have fået taget synstest og udfylde en flap på man er sund og rask -meget nemmere end i DK) Den test tages på en køreskole, det tager ca 30 min. og koster ca 150 kr. Man kan godt tage terori på dansk...om det gælder alle køreskoler ved jeg ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ali 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2008 taxa jeg desværre ikke en løsning men et spørgsmål selv, kan jeg ta taxa kørekort i dk mens jeg har bopæl i sverige ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2008 Nej................. Alle former for kørekort er bandlyst i dk, sålænge du bor i sverige.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2008 Dog må man gerne tage teori og køretimer i dk. Teori og køreprøven kan bare ikke finde sted der Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2008 Dog må man gerne tage teori og køretimer i dk. Du SKAL ha' glatbane/kravlegård(mc) i Sverige, ellers kan du ikke gå op til prøven. Men, da der ikke er nogen tvang om hverken teoriundervising eller køretimer, så kan disse naturligvis foregå i DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2008 Nu har jeg selv fået teoriundervisning og køretimer i både Danmark og Sverige - og det kan IKKE anbefales at tage teori i Danmark, hvis man skal op til prøven i Sverige. Reglerne er ganske enkelt ikke helt ens og man håndterer de forskellige situationer vidt forskelligt i de to lande. Og bare lige for at slå det fast, så kan man ikke tage teoriprøven på dansk i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jesper Lau 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2008 Til gengæld får du som dansker lidt længere tid til teoriprøven fordi svensk ikke er dit modersmål. /Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2008 Til gengæld får du som dansker lidt længere tid til teoriprøven fordi svensk ikke er dit modersmål. /Jesper Jeg fik ikke længere tid til prøven, men der er nu også rigelig tid til at besvare alle spørgsmål. Til prøven havde jeg taget en svensk/dansk ordbog med, men denne måtte jeg heller ikke benytte. Såfremt jeg havde spørgsmål eller ikke kunne forstå nogle ord, så måtte jeg række hånden i vejret og så kom de og hjalp én. Det skal siges, at teoriprøven var overraskende nem og jeg klarede faktisk den svenske bedre end den danske Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites