Jump to content
ste2f

Hjælp!!!!!

Recommended Posts

Hej Øresundsdebatten... Om 15 timer har vi mulighed for at skrive under på køb af drømmehuset i Sverige... Potentielt det fedeste vi har gjort for os selv i mands minde....ELLER... smider vi den perfekte lejlighed i centrum af KBH væk for en tosset drøm?? Bor du hinsidan, arbejder i DK (som vi vil komme til) er du forfærdeligt velkommen til at poste eller maile gode råd...vi sluger de fleste råt.. Hvad er godt, hvad er skidt...skal/skal ikke ???? Har du noget vi bare bør tage med her på falderebet....så er det nu...vi har 15 timer.....tiktiktik HJÆLP..... :rolleye::scared: :D :confused: <- vores ansigtsudtryk nu..... Febrilske og rådvilde hilsner fra en måskesnarthalvsvensker Steff

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey Steff, Du skal være velkommen til at ringe til mig på 38 330 440 hvis du har nogle spørgsmål. Jeg kender selv til usikkerheden omkring det at flyttet til Sverige, så hvis jeg har mulighed for at hjælpe dig med svar her på falderebet, skal du være velkommen. Jeg kravler i æsken omkring midnat og kan ikke fanges på det nummer i morgen før det er for sent! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hvad er godt, hvad er skidt...skal/skal ikke ???? Har du noget vi bare bør tage med her på falderebet....så er det nu...vi har 15 timer.....tiktiktik
Du mister nogle "venner" (bekendte) ved at flytte til Sverige - de kommer ikke "bare lige forbi" på grund af broen. Det muligt de siger det modsatte nu, men virkeligheden ér en anden. Ellers er det den store lykke for de fleste - det er ekstremt dejligt hér :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Go for it.... :th2: Vi arbejder begge i DK og har absolut ikke fortrudt flytningen. Nåe jo måske lige med undtagelse af det satans betalingsanlæg :fight: - men det er jo "kun" hvis I er på 2 hjul :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun tilslutte mig koret af tilfredse halvsvenskere, omplantede danskere eller hvad vi nu er - det er skønt at bo i Sverige, og jeg har aldrig et sekund fortrudt byttet af en lejlighed i Kbh. mod et rækkehus i Oxie. OK - min lejlighed ville heller aldrig få betegnelsen "perfekt", men det er altså skønt at komme ud for sig selv, få lidt have og komme ud af byen. Og jeg siger det lige igen: Det er skønt at bo i Sverige !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør det! Ja, nogle falder fra, andre kommer til - vi har ikke fortrudt et øjeblik. Og hvad hvis I på et tidspunkt fortryder? Så er I blevet mange erfaringer rigere. Det er jo heller ikke alle der bor samme sted i DK hele deres liv - men flytter rundt. Held og lykke - og velkommen til hvis I skriver under :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at vennerne så ikke lige smutter forbi er vist en illusion for de fleste, for det sker sgu kun ude på landet ;-) Normalt er det jo sådan at det er noget man aftaler i forvejen anyway....ihvertfald hos os, og dem vi taler med. Vi ser hverken vores venner mere eller mindre. God fornøjelse med købet :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste "problem" der er. Og det er rent luxus. Er der mulighed for 2 køretøj, så er det det bedste. Med mindre man er tilhænger at det offentlige. Og husk så lige, at indregne lidt forbrug til benz og bro hvis der er 2 biler der skal over hver dag. Det med at miste venner. Havde jeg valgt ud fra min pengepung, så skulle jeg købe en 2V i greve, og der havde situationen været den samme som Malmö mht venner og transport og om folk kigger forbi. Så ingen mistet, men tilgengæld fået lidt flere. Men ellers :th2::th2::th2: Jeg har netop købt lejlighed nummer 2 i Malmö, og jeg kommer ikke tilbage forløbet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg har så en lidt anden holdning til spørgsmål som dette: Er I så meget i tvivl, at I har brug for hjælp, overtalelse, opmuntrende eller afvisende udtalelser om noget så drastisk, så vent dog! Du skriver I har "den perfekte lejlighed midt i Kbh. centrum" og er nervøs for om I "smider den væk til fordel for drømmehuset"... Jamen, hvad siger Jeres mavefornemmelse?? Føles det ikke som det rigtige at gøre, er det så en god idé? For vores eget vedkommende var beslutningen nem; bevares, vi har da indhentet mange gode råd om div. praktiske ting forskellige steder, også herinde, før vi skrev under på det hus vi har gået og ventet på blev bygget færdigt i snart et år. Forskellen er måske, at vi ikke var det mindste kede af at sælge vores hus i Danmark. Og naturligvis har der da været perioder, hvor vi har været nervøse for, om det nu kommer til at gå med at bo i Sverige, langt væk fra venner og familie. Tro mig, de kommer ikke så tit dumpende forbi til en kop kaffe en tirsdag aften... Men fordi vi har været åbne fra starten, og selv gjort en indsats for at falde til, allerede inden indflytning, så har vi allerede fået et fantastisk forhold til vores kommende svenske naboer, vi har allerede et ret godt kendskab til lokalområdet i vores kommende lille by, og vi har allerede lagt masser af planer for, hvordan vi kommer til at udnytte de muligheder der er for integration og trivsel i Sverige. Brug den tid det kræver at overveje og undersøge alting grundigt, inden I skriver under på drømmehuset i Sverige, indtill mavefornemmelsen giver Jer svaret helt automatisk. Det er MIT råd.... Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

10000 tak for alle de dejlige svar.... VI HAR GJORT DET....skal skrive under i morgen, så hedder adressen pr. 1 april poppelgatan i Hindby :rolleye: og jacobe....mavefornemmelsen er i orden...bare et KÆMPE spring... Vi er helt kulrede nu og farer rundt som høns uden hoveder, men det føles godt :) endnu engang tak...har på fornemmelsen at vi kommer til at bruge dette forum en hel del :th2: ...ps Cath...tak for tilbudet...så det sent, så ville ikke ringe og snakke øret af dig med vores halvneurotiske plapren.. Stor hilsen fra 2 voksne snart halvsvenskere, og deres 3 opkomlinge...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
10000 tak for alle de dejlige svar.... ...ps Cath...tak for tilbudet...så det sent, så ville ikke ringe og snakke øret af dig med vores halvneurotiske plapren.. Stor hilsen fra 2 voksne snart halvsvenskere, og deres 3 opkomlinge...
No problem.. Jeg er hjemme flere aftener, så I skal da være velkomne til at ringe... :) Hjertelig velkommen til Sverige og til dette fantastiske forum - hvor også jeg/vi fik uvurderlig hjælp både før, under og efter flytningen til Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom I har skrevet under, så vil jeg alligevel tilslutte mig "jubelkoret".:love: Efter næsten 7 år i Malmö kan jeg ærligt sige, at jeg har aldrig eet sekund fortrudt springet. Jeg er endda alene og uden nogen omgangskreds i Malmö, men det er selvvalgt, da jeg p.t. får "snakket" nok på mit arbejde i DK. Jeg ser dog mine venner, dog mest hos dem, da jeg jo alligevel er i København til hverdag.:) Familien - tja, de synes, det er alt for dyrt og besværligt, selvom de låner mit brokort. Men det har jeg da lært at leve med.;) Så velkommen hertil :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du mister nogle "venner" (bekendte) ved at flytte til Sverige - de kommer ikke "bare lige forbi" på grund af broen. Det muligt de siger det modsatte nu' date=' men virkeligheden ér en anden. Ellers er det den store lykke for de fleste - det er ekstremt dejligt hér :th2:[/quote'] Her kan jeg kun sige at jeg er uenig. Jeg har haft mere besøg end jeg havde da jeg boede på Østerbro. Det skal do siges at det ikke er spontant længere, men hvad gør det... Mht. familien, så er de alligevel fra jylland, så om de skal over en bro mere for at besøge mig, det er et fedt... Jeg kan kun sige, at flytningen til Sverige har været en super beslutning for os. Nu skal vi bare tilmeldes svensk kursus :th2: Kan se at der er skrevet under, men ville blot lige komme med min erfaring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites