Peteomagic 10 Anmeld indhold Skrevet January 23, 2008 Nogen herinde som kan give mig en fornuftig forklaring på hvorfor at storebæltspendlere må trække 90.-kr fra pr tur og øresundspendlere kun 50.-kr pr tur. ??? Prisforskellen på de to brobizzer er 14.-kr om året, hvis man regner med 50ture om måneden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigmike 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Nej............. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Fordi halvdelen af broen er svensk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Fordi halvdelen af broen er svensk? Nej det har intet med et at gøre, de skulle regne det ud efter de udgifter man har på sin transport til og fra arb. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigmike 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Vi er bare et ringeagtet folkefærd, os der bor herovre..... Vi har ingen stemmeret...broen er væsentligt dyrere netto end storebælt og der er ingen der gør noget ved det..... Nej det har intet med et at gøre' date=' de skulle regne det ud efter de udgifter man har på sin transport til og fra arb.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Næ der er sku ikke nogen der gider tale vores sag på borgen, for vi kan jo ikke stemme alligevel:thumbdown Vi er bare et ringeagtet folkefærd, os der bor herovre..... Vi har ingen stemmeret...broen er væsentligt dyrere netto end storebælt og der er ingen der gør noget ved det..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigmike 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Lige præcis...... De kan være helt kolde..... Som jeg ser på det pt, så råber vi bare i skoven.....Og der er ingen der gider at høre! For de får intet ud af det..... Næ der er sku ikke nogen der gider tale vores sag på borgen' date=' for vi kan jo ikke stemme alligevel:thumbdown[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Nogen herinde som kan give mig en fornuftig forklaring på hvorfor at storebæltspendlere må trække 90.-kr fra pr tur og øresundspendlere kun 50.-kr pr tur. ??? Prisforskellen på de to brobizzer er 244.-kr om året, hvis man regner med 50ture om måneden. Storebæltsforbindelsen er 18 km og Øresundsforbindelsen kun 15,9 km så vi pendler altså 1260 km mindre om året og bruger dermed ca. 10 timer mindre på pendling end storebæltspendlerne gør årligt. Gennemsnitligt holder vores biler også ca. 1,3 år længere da saltindholdet i Øresund gennemsnitligt i løbet af året er lidt lavere end i Storebælt hvorfor skumsprøjtne for Øresundspendlere dermed betyder mindre salt på bilerne og dermed mindre rust. Ergo vi har langt færre udgifter end de har. Det har sikkert været det ressonement der lå bag ;) ....men der er sikkert også mange andre årsager Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Nå nu skriver jeg da lidt sammen med en inde fra skatteministeriet. Og hun siger at: Udgangspunktet for fastsættelsen af fradraget på de to broer er omkostningerne (brotaksten) ved at benytte broerne. På Øresundsbroen er der nogle særlige rabatter (pendlerkort), der gør, at passagen her (for pendlere) er noget billigere end på Storebæltsbroen. Derfor lavere fradrag ved passage af Øresund. Men så vidt jeg kan regne ud, så er der på et helt år 14.-kr forskel på de to brobizz abbonnementer, hvis man regner med 50 ture pr mdr. Så burde vi sku da også have samme fradrag ??? eller hvad ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Fradragene er vel historisk betinget. For nogle år siden var det meget dyrere at køre over Storebælt 50 gange om måneden end det var at køre over Øresund 50 gange. Sidenhen er prisen på Storebælt sat kraftigt ned, mens den på øresund er sat kraftigt op! At yde rettidig omhu og justere fradragene til nutidens priser er der naturligvis ingen politikere eller embedsmænd som kunne finde på. Et klog mand ville måske endda have lavet loven så snedigt, at man kunne trække de faktiske broafgifter fra i stedet for et fastlagt beløb, således at systemet var fremtidssikret. Men det er åbenbart for meget at forlange at nogen kan tænke så langt!. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Nu er det jo ikke os pendlere, der har noget at skulle have sat m.h.t. hvor meget det koster at køre over på henholdsvis Storebælt og Øresund. På Storebælt betaler man for 50 ture/mdr. (12. mdr. er gratis), og på Øresund betaler man for (i.f. Øresundsbroen) kun for gennemsnitligt 36 ture/mdr. - hvis man ud fra det sammenligner priserne, er det stadig alt for billigt at passere Øresund, så det ikke kan udløse en forhøjelse af fradraget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Nu er det jo ikke os pendlere, der har noget at skulle have sat m.h.t. hvor meget det koster at køre over på henholdsvis Storebælt og Øresund. På Storebælt betaler man for 50 ture/mdr. (12. mdr. er gratis), og på Øresund betaler man for (i.f. Øresundsbroen) kun for gennemsnitligt 36 ture/mdr. - hvis man ud fra det sammenligner priserne, er det stadig alt for billigt at passere Øresund, så det ikke kan udløse en forhøjelse af fradraget. Derfor skal det vel stadig regnes ud på de 50 turer om måneden, du kan da ikke bare sige 50 på den ene bro og 36 på den anden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Derfor skal det vel stadig regnes ud på de 50 turer om måneden' date=' du kan da ikke bare sige 50 på den ene bro og 36 på den anden.[/quote'] Jep, det kan vi godt blive enige om - men Skat får jo deres beregnings grundlag fra Øresundsbroen, og de oplyser prisen for 36 ture, da det i.f. dem er 'det-rigtige-beløb' Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Skat lytter sku da ikke til øresundsbroen, de får deres tal fra skatteministeriet. Hende jeg skriver med fra skatteministeriet, siger at det er dem som sætter beløbene og ikke skat. Så det er da noget vrøvl. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Skat lytter sku da ikke til øresundsbroen, de får deres tal fra skatteministeriet. Hende jeg skriver med fra skatteministeriet, siger at det er dem som sætter beløbene og ikke skat. Så det er da noget vrøvl. Hvor får skatteministeriet deres tal fra?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Har hun så ikke sagt, men man må da gå ud fra at de laver deres egne beregninger, ellers er det da amatør agtigt bare og stole blindt på nogle tal man får oplyst af dem som skal tjene på broen. Så det kunne jeg ikke forestille mig. Men jeg må jo spørge hende, eller hun må kunne sende mig videre i systemet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Nogen herinde som kan give mig en fornuftig forklaring på hvorfor at storebæltspendlere må trække 90.-kr fra pr tur og øresundspendlere kun 50.-kr pr tur. ??? Prisforskellen på de to brobizzer er 14.-kr om året, hvis man regner med 50ture om måneden.At sammenligne prisforskellen på 50 ture er som at sammenligne æbler og bananer. Det du bør regne med er det antal ture der er i en SKAT defineret arbejdsmåned. Og så ud fra det rette din harme. Ved 18 arbejdsdage koster hver passage af Storebælt 85 kr. Ved 18 arbejdsdage koster hver passage af Øresund 72 kr. Og derfor burde fradraget på Storebælt sættes ned med 5 kr. og det burde sættes op med 22 kr. på Øresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2008 At sammenligne prisforskellen på 50 ture er som at sammenligne æbler og bananer. Det du bør regne med er det antal ture der er i en SKAT defineret arbejdsmåned. Og så ud fra det rette din harme. Ved 18 arbejdsdage koster hver passage af Storebælt 85 kr. Ved 18 arbejdsdage koster hver passage af Øresund 72 kr. Og derfor burde fradraget på Storebælt sættes ned med 5 kr. og det burde sættes op med 22 kr. på Øresund. HHMM ja det kan du måske nok have ret i. Men hvordan er du kommet frem til at storebælt koster 85.-kr pr tur og øresund 72.-kr pr tur. Jeg får storebælt til 67,5 kr pr tur, da det jo er en fast pris for 50 ture. Og øresund til 75,-kr pr tur. Men ja du har da ret i at de fradrag skal reguleres. Hvem skal vi have fat i ?? Hende fra skatteministeriet er nok lidt træt af mig nu, fordi jeg skriver til hende hele tiden. Det kan være det hjælper når vi får stemmeret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigmike 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2008 :D:D:D Stemmeret.........Tro på det.....tro på det....... HHMM ja det kan du måske nok have ret i. Men hvordan er du kommet frem til at storebælt koster 85.-kr pr tur og øresund 72.-kr pr tur. Jeg får storebælt til 67,5 kr pr tur, da det jo er en fast pris for 50 ture. Og øresund til 75,-kr pr tur. Men ja du har da ret i at de fradrag skal reguleres. Hvem skal vi have fat i ?? Hende fra skatteministeriet er nok lidt træt af mig nu, fordi jeg skriver til hende hele tiden. Det kan være det hjælper når vi får stemmeret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites