Jump to content
benjaminsmor

Indregistrering af bil.

Recommended Posts

Jeg er sikker på jeg får smæk fordi det er sikker blevet spurgt tusinde gange før, men nu har jeg brugt snart 3 timer (dvs. 3 timer hvor jeg tit må lade som om jeg arb:)) på at finde noget om det uden held. Hva i alverden gør man når man har meldt sine danske plader fra og vil reg den i sverige?? altså er det hos det der bilprøvning eller hva det hedder?? (jeg ved godt jeg lyder som en dum dansker, men det er jeg desværre også...) Vi mangler bare at få den indreg. i SE så vi kan få vores money tilbage...... Håber I kan hjælpe... Mvh Melissa

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ring til bilprovningen og få en tid til registreringsbesiktning. (PS få tid inden den 4. februar 2008, da reglerne ændre sig, og du skal have en ursprungsattest fra vägverket før, du kan få bilen synet) Så går der 3-5 dage så modtager du plader til bilen, og en midlertidig svensk reg. attest. Derefter smutter på på www.vv.se og påställer bilen - hvor du logger ind med en behørighetskode og bilens reg.nummer, som står på reg. attesten. Påställing koster nu 50 kr. fra og med den 1/1-08, bliver tillagt opkrævningen af din første fordonsskat. Herefter kan du bestille forsikring til bilen, hos dit fortrukne forsikringsselskab. Efter 2-3 dage modtager du et brev fra vägverket, med et dokument du skal have i bilen, som bevis for bilen er påstält, indtil du har betalt din fordonsskat. Når bilen er påstält mv. modtager du så dit endelige reg.attest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt en ny bil i Danmark og har fået den til Sverige. Nu står den så i carporten og Bilprovningen har ingen tider lige i den nærmeste fremtid (i hvert fald ikke nogle tider som passer mig), så jeg må væbne mig med tålmodighed. I midlertidig tænker jeg at jeg vil få fat i en midlertidig registrering, så jeg i det mindste kan bruge bilen indtil den skal til registreringsbesiktning. Men så har vi baladen, for jeg skal jo have en trafikforsikring og hos Vesta.se ville de ikke give mig sådan en, da de mente at det var for besværligt?! Er der nogen der har et godt råd?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har købt en ny bil i Danmark og har fået den til Sverige. Nu står den så i carporten og Bilprovningen har ingen tider lige i den nærmeste fremtid (i hvert fald ikke nogle tider som passer mig), så jeg må væbne mig med tålmodighed. I midlertidig tænker jeg at jeg vil få fat i en midlertidig registrering, så jeg i det mindste kan bruge bilen indtil den skal til registreringsbesiktning. Men så har vi baladen, for jeg skal jo have en trafikforsikring og hos Vesta.se ville de ikke give mig sådan en, da de mente at det var for besværligt?! Er der nogen der har et godt råd?
Har du tjekket Bilprovningen i Lomma :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Næh' date=' det jeg søger er nogen som har prøvet at få en trafikforsikring til en uregistreret bil. Anyone?[/quote']No can do. Du skal jo have en eller anden form for plader på, for at bilen må køre. Det eneste du må nu, er at køre til og fra besiktning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så er det vist også udelukket at køre til "drive-in"-besiktning. Men hvordan skal det så kunne lade sig gøre at få midlertidige nummerplader? Sakset fra www.vv.se The following documents must be attached to your application: a Swedish third-party insurance certificate for temporary registration (does not apply to trailers),

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok, så er det vist også udelukket at køre til "drive-in"-besiktning. Men hvordan skal det så kunne lade sig gøre at få midlertidige nummerplader? Sakset fra www.vv.se The following documents must be attached to your application: a Swedish third-party insurance certificate for temporary registration (does not apply to trailers),
Jeg mener ikke der er drive-in besikting ret mange steder længere - hvis overhovedet. Men jeg tror ikke du kan lave drive-in finten ved en sådan besikting (anyone?) Vedr. den midlertidige registrering, så skulle jeg mene det betyder "efter godkendt besikting, og til du får dine svenske plader med posten". Men igen - jeg kan da godt tage fejl. Og i så fald, så kommer der meget snart nogle superkloge indlæg snart :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha, jeg har lige læst det igennem igen igen og det lyder lidt som om det skal bruges i forbindelse med import af en bil, som man skal prøvekøre i noget tid. Men man kan dog få pladerne gældende i 3, 6 og 12 måneder?! Og dem som benytter disse prøveplader for testkøre en bil, er vel i samme båd som mig. "Deres" bil er jo også uregistreret, så kan de vel heller ikke få en forsikring? Jeg har i første omgang kontaktet Autohaus.se for at hører om de har en åben slottid hos bilprovningen, som jeg kan købe. Men så bliver jeg nødt til at køre til besiktning uden forsikring eller..? Nå jeg håber der kommer nogle kloge hoveder forbi, som kan hjælpe mig med mine hovedpine. Det gør så ondt, når der holder en splinterny bil i carporten og man ikke må køre nogle steder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ringede ind til Bilprovningen og fik at vide at den næste mulige tid var på tirsdag kl 8.10' date=' men der kan jeg ikke. Så fik jeg at vide at jeg kunne ringe til vägverket efter d. 4/2. Slut![/quote'] Jeg kan bare se, at hvis jeg vil have min bil besigtiget denne uge, eller hvornår det skal være, så skal jeg til Lomma. Der er rigtig mange ledige tider, også dobbelttider, hvis en registrering tager længere tid. I Helsingborg er der nemlig ventetid til en gang efter påske for en almindelig besigtning. Hvis du går ind på www.bilprovningen.se og klikker på registreringsbesigtning, så dukker Lomma også op som en mulig station. Derfor mener jeg, at du burde kunne ringe til kundetjenesten og gøre dem opmærksom på, at den station findes. Det er vist ikke mere end 20 kilometer fra Malmø. Det er ikke sikkert, de automatisk finder stationen for dig, hvis de søger ud fra dit postnummer. (Det kan selvfølgelig være, det er nogen helt specielle gutter, der foretager denne besigtning, også i Lomma.) Men det er da et forsøg værd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay det lyder mærkeligt. Jeg bad om at få den besiktiget i Valdemarsro og der var måske helt fyldt. Kan jeg få dig til at checke med dit registreringsnummer i Valdemarsro og se om det er tilfældet? Så er du sød! (Nu er det svært at sige nej, ik :) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tilfällig registrering...så blev jeg allerede lidt klogere :rolleyes: Og inden du kan få din importerede bil på svenske plader, så skal du jo igennem en større mølle:
  1. Kontakta Vägverket – ansök vid behov om tillfällig registrering.
  2. Kontakta Bilprovningen – beställ tid för registreringsbesiktning inklusive ursprungskontroll.
  3. Efter godkänd registreringsbesiktning anmäler Bilprovningen fordonet till registrering hos Vägverket.
  4. Registreringsbevis och skyltar skickas till ägaren.
  5. Begär hos Vägverket att fordonet ska ställas på. Det gör du genom ett av följande alternativ: - klicka på länken ställ på ditt fordon till höger på denna sida, - ring vår servicetelefon på 0771-25 25 25 - begär påställning skriftligt på registreringsbeviset.

http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

og de plader kan du så kører med i max 3 mdr. forsikringen kan du få når du modtager beviset for tilfældig registrering. husk lige at du IKKE må kører ud af Sverige med de plader på. Hvis du får nogle der er "begrænset", mener der så er et B et sted på pladen, må du kun kører den til og fra registringskontrol/besigtning eller til og fra et værksted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og de plader kan du så kører med i max 3 mdr. forsikringen kan du få når du modtager beviset for tilfældig registrering. husk lige at du IKKE må kører ud af Sverige med de plader på. Hvis du får nogle der er "begrænset", mener der så er et B et sted på pladen, må du kun kører den til og fra registringskontrol/besigtning eller til og fra et værksted.
Men for at jeg kan søge om tilfällig registrering, så skal jeg bruge en forsikring: "The following documents must be attached to your application: a Swedish third-party insurance certificate for temporary registration (does not apply to trailers)" Og hvis jeg vælger at køre direkte til besiktning, så bliver det altså også uden forsikring. Men det vil jeg helst ikke og det kan da heller ikke være rigtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

du fortæller din svenske forsikring at du skal have din bil tilfældig registret og har brug for forsikringen.. så spørger de dig om nogle ting om bilen og sender papirerne og så kører det. såvidt jeg har forstået, kan du kører den direkte til og fra besigtning uden plader, så fremt du har en et skriftligt bevis på at du skal til besiktning den dag.. men hvis du skal til mekaniker og ha lavet nogle ting eller kører andre steder i bilen går den ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Okay det lyder mærkeligt. Jeg bad om at få den besiktiget i Valdemarsro og der var måske helt fyldt. Kan jeg få dig til at checke med dit registreringsnummer i Valdemarsro og se om det er tilfældet? Så er du sød! (Nu er det svært at sige nej' date=' ik :) )[/quote'] Der er ikke særlig fuldt i Valdemarso heller. Der er mange tider at vælge mellem næste uge. Så, det er nok desværre et særligt program, din bil skal igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok tak for det. Jeg har i mellemtiden snakket med Peter fra Autohaus som har fortalt mig at der var en åben tid i morgen (hvor jeg har fri hele dagen) i Kinna. Det er dog 220km fra Malmø, men det betyder jo bare at jeg skal sidde lidt længere i min bil, hvilket jeg bestemt ikke har noget imod. Nå men den tid har jeg så bestilt, så nu mangler jeg bare at forsikringen går i orden. Nu har jeg gennemklikket hele bilprovningen.se for at finde det sted hvor man kan printe et bevis ud på at det skal til besiktning, i det tilfælde at politiet stopper dig uden plader. Men jeg kan altså ikke finde det! Nogen der kan hjælpe mig med et link?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok tak for det. Jeg har i mellemtiden snakket med Peter fra Autohaus som har fortalt mig at der var en åben tid i morgen (hvor jeg har fri hele dagen) i Kinna. Det er dog 220km fra Malmø, men det betyder jo bare at jeg skal sidde lidt længere i min bil, hvilket jeg bestemt ikke har noget imod. Nå men den tid har jeg så bestilt, så nu mangler jeg bare at forsikringen går i orden. Nu har jeg gennemklikket hele bilprovningen.se for at finde det sted hvor man kan printe et bevis ud på at det skal til besiktning, i det tilfælde at politiet stopper dig uden plader. Men jeg kan altså ikke finde det! Nogen der kan hjælpe mig med et link?
Ellers, tag telefonnumret med til bilprovningen, så kan politiet ringe og få det bekræftet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites