Jump to content
DortheSylvest

Svenskere der arbejder i Danmark søges til tv-program

Recommended Posts

Vi er to journalister på den regionale tv-station, TV2/Lorry, der skal til at lave et længere tv-program om integrationen Danmark/Sverige og om forskellen på os danskere og svenskere. I den forbindelse søger vi en svensker, der bor i Sverige, men arbejder i Danmark til et interview om fordelene/ulemperne ved dette og om de udfordringer det har medført. Jobbet i Danmark må meget gerne være længere væk end København, men det er ingen betingelse. Vi håber meget på at høre fra dig/jer, i første omgang kan vi tage en snak over telefon/mail. Hilsen Marie Arndt og Dorthe Sylvest, TV2/Lorry. Kontaktoplysninger: Mail: dosy@tv2lorry.dk, tlf. 27136484

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Mohlin: Fokus er ikke på debatten om giftemål, så det vil det som udgangspunkt ikke komme til at handle så meget om. Men derfor kan din historie (hvis det er dig der er blevet gift) jo godt være relevant for os alligevel. Du er meget velkommen til at skrive mere på vores mail. Og til MC Manden: vores indlæg er lidt forskellige, alt efter hvor i debatten de er placeret. Så selvom vi ikke er it-eksperter, kan vi dog alligevel godt finde ud af at poste et indlæg;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Ja, det er da heldigt I ikke er to IT medarbejdere :rolleye: Nu har I postet samme indlæg 4 gange ... Og, gad vide om I har ramt den rigtige kategori endnu ?? :laugh:
Jeg forstår ikke altid brugerne af sunddebatten.. Man vil gerne bruge energi på at brokke sig over dyre pendler brobizzer, manglende integretion og når der så er nogle journalister, som gider sætte sig ind i, hvor man skal poste de forskellige ting, så de havner i de rigtige kategorier, så Gio slipper for at flytte indlæg, så skal det absolut kommenteres? Jeg synes da det er et super initativ, jo mere ørenlyd man kan få jo bedre og det giver jo bare mere reklame for at flytte til sverige og sætter måske også fokus på de ting som er problematiske ... nu hører jeg ikke under nogle af kategorierne, men jeg håber da de får nogle deltagere og ikke kun dårlige kommentare med på på vejen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
*snip*..... men jeg håber da de får nogle deltagere og ikke kun dårlige kommentare med på på vejen..
Nu forstår jeg så ikke at man som journalist/journaliststuderende ikke lige tjekker hvad der i forvejen står på denne side, inden man endnu en gang vil lave en rapportage som er lavet 6 mill. gange før. Bliver du aldrig træt af at svare på de samme spørgsmål igen og igen ? Det mindste man kunne gøre, hvis man er journalist, det er ... research, reseach og research...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

Jo det kan være trivielt at svare på det samme (men der er jo ingen der tvinger en til at svare :-)), men her handler det jo om at der er nogle der søger fysiske personer der gider stille op til nogle udsendelser og i min bog, så kan man da ikke få nok medieomtale omkring integretionen og de negative og postive ting om at bo i Sverige? Eller hur?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
*snip*...og i min bog' date=' så kan man da ikke få nok medieomtale omkring integretionen og de negative og postive ting om at bo i Sverige? Eller hur?[/quote'] Nej, enig... Kan de så ikke kontakte Öresundsborger ? Så kan de også få nogle korrekte fakta, istedet for Hr. & Fru Hansen, som ofte ikke kender alle detaljer.... PS... Jeg hedder selv Hansen og har heller ikke styr på alle detaljer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nej, enig... Kan de så ikke kontakte Öresundsborger ? Så kan de også få nogle korrekte fakta, istedet for Hr. & Fru Hansen, som ofte ikke kender alle detaljer.... PS... Jeg hedder selv Hansen og har heller ikke styr på alle detaljer
Jo det kunne de jo godt, men det kunne jo godt være at de var interesseret i at høre fra andre som måske ikke er medlem.. Anyways jeg tror vi er enige et godt stykke af vejen, min pointe var bare at jeg synes det er positivt med alt den medieomtale pendlere og folk der har integreret sig kan få om det er igennem en forening eller ej, er underordnet (ikke for at underminere det gode arbejde foreninge gør) .. og om det er gentagelser eller ej, spiller ingen rolle, det kan jo bare være budskaberne trænger igennem (til sidst) :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg synes også det er synd at debatten (spredt i 4-5 indlæg) samler sig omkring måden der er postet på ... vi kunne anmode admin *wink* om at samle posts'ne til een tråd og lægge et svar til Marie og Dorthe om at de fleste brugere herinde læser med på tvært af kategorier, og at deres efterlysning vil komme bedre til sin ret i en enkelt tråd. :) At der er postet efter forskellige typer i forskellige kategorier, kunne jo måske være fordi de netop ville lave en bredere reportage, end vi er vant til at se, også omhandlende "tilfældige" øresundsbeboere, som måske ikke aktivt tænker på sig selv som sådan og er med i interesseorganitioner, selv henvender sig til medierne, har blogs og lign. De har nok ad andre veje taget kontakt til IO'er, myndigheder, styrelser mv. ad andre veje end her. Det ville være noget nyt at se en dybere indslag, med andre indspark end bare nogle politiske enekltpersoners luftløfter og en eller anden lykkelig familiemor eller -far, der fortæller hvor dejlig natur de har rundt om de kvadratmeter de har fået råd til :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu forstår jeg så ikke at man som journalist/journaliststuderende ikke lige tjekker hvad der i forvejen står på denne side, inden man endnu en gang vil lave en rapportage som er lavet 6 mill. gange før. Bliver du aldrig træt af at svare på de samme spørgsmål igen og igen ? Det mindste man kunne gøre, hvis man er journalist, det er ... research, reseach og research...
Palle > du er -og har altid været- et brokkehoved.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, enig... Kan de så ikke kontakte Öresundsborger ? Så kan de også få nogle korrekte fakta, istedet for Hr. & Fru Hansen, som ofte ikke kender alle detaljer.... PS... Jeg hedder selv Hansen og har heller ikke styr på alle detaljer
Hvis de kontakter Foreningen ÖresundsBorger, får de jo kun bestyrelsens historier, og dem har vi jo læst om masser af gange. Det er da fint nok, hvis nogle andre gider være med.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites