Audii 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2008 Hej alle, Hvad er jeres mening om følgende: Jeg har i længere tid set et antal biler med svenske plader stående på en adresse i danmark (også om natten). Det pisser mig af at jeg skal betale en skyhøj reg. afgift, mens andre kan slippe afsted med at betale svensk afgift, men samtidig bo i danmark! Generelt er offentlig snyd noget svineri! Nu er spørgsmålet: Skal man anonymt anmelde svineriet? - Det skader jo de danskeres ry der rent faktisk bor i sverige, og kører lovligt i danmark!!! På den anden side synes jeg heller ikke man skal gå og angive hinanden som i det gamle østeuropa... Måske nogen ville lave en anonym afstemning om dette? (Hvis det kan lade sig gøre?) Kan fornemme lidt Jalouxi i luften... Men synes at folk skal passe sig selv ang. om hvilke biler folk kører i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hettelade 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2008 Kan ikke se hvad der skulle være i vejen for at sende et tip til SKAT? Hvis folk ikke har noget at skjule, er det vel ikke et problem for dem at svare på et par spørgsmål fra SKAT? Imho, er det overhovedt ikke i orden at bryde de regler der er på området. Det vil i den sidste ende gå ud over mig også, når der bliver strammet op, efter tilstrækkelig mange fjolser ikke kunne finde ud af at administrere den tillid de får ved at være en del af øresundsregionen. Jeg flyttet fra en lejlihed på Nørrebro, hvor der i bare de 3 jeg boede der, kom flere og flere biler med S, D og PL mærker på. Så det tilsidst var svært at finde et sted at parkere min egen bil :-( //Mike Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 ...hvor der i bare de 3 jeg boede der, kom flere og flere biler med S, D og PL mærker på. Så det tilsidst var svært at finde et sted at parkere min egen bil :-( //Mike Havde det været nemmere at parkere hvis der havde været en rød kant om nummerpladen og et DK skilt på bagsmækken? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hettelade 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Havde det været nemmere at parkere hvis der havde været en rød kant om nummerpladen og et DK skilt på bagsmækken? :) Min pointe var, at det ikke var biler der ellers ikke ville stå der :-p //Mike Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
polar 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Jeg har selv undersøgt, om ens svenske bil må stå parkeret i DK, ved politiet. Og her kan i se det svar jeg fik. Bilen ville stå parkeret imellem 8-16 uger!! Hej Steffen. Jeg rettede henvendelse til Tårnby Politi, hvor politiassistent Chr. Eisenhard, ikke kunne se noget problem I at parkerer I Danmark under dit ophold på TAB. Best regards John Højsgaard Hansen Danish Police Inspector Thule Air Base SPE Postbox 120 3970 Pituffik Greenland Så man skal nok lige tænke sig om, inden man har travlt med at ringe til politiet!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mr. Kubik 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Jeg syntes, at det er forkert at anmelde nogen fordi de har en bil eller noget tilsvarende. Mvh Mr. Kubik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2008 Kan ikke se hvad der skulle være i vejen for at sende et tip til SKAT? Hvis folk ikke har noget at skjule' date=' er det vel ikke et problem for dem at svare på et par spørgsmål fra SKAT?[/quote'] Personligt ville jeg finde det ret ubehageligt at nogen anmelder mig pga et eller andet de tror eller formoder uden lige at have hørt mig først. Tro er noget man vælger at dyrke i kirken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2008 Min pointe var, at det ikke var biler der ellers ikke ville stå der :-p //Mike Know... men skulle da lige stikke lidt alligevel :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2008 Hvis min kollega i DK kommer hjem fra ferie i Thailand og har købt 3 jakkesæt i silke til næsten ingen penge og ikke har opgivet det overfor tolden ude i lufthavnen kunne jeg aldrig drømme om at anmelde ham. På samme måde kunne jeg ikke drømme om at anmelde en som har muligheden for at købe en bil i Sverige uden afgift og anvende den i DK. Så lange skattefar kan lade multinationale selskaber slippe for skat i DK, kan jeg også lade mr. X slippe for at betale en latterlig skyhøj afgift på sin bil. Øresund flyder jo ud. Der er ikke plads til alle i København og eller Malmø, så om folk bor det ene sted, arbejder det andet, har en kæreste begge steder, bolig begge steder og et sommerhus på Mallorca, samt en svigermor der oprindeligt opvoksede i grækenland, det rager mig en fjer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites