Jabbekot 10 Anmeld indhold Skrevet January 19, 2008 Hejsa.. Ja, som overskriften siger vil min kone altså have en kat, så nu sidder jeg her, fredag aften kl 01.44 og må have hjælp :( Først og fremmest: Hvad er reglerne her i Sverige? Og dernæst, katten skal have noget norsk skovkat i sig, være killing. Den kommer til at opholde sig i vores hjem det meste af tiden og i snor, hvis den absolut SKAL ud... Og er der endelig nogen, derved hvor man kan købe sådan en kat? Helst i Skåne.. :o Mange tak og godnat. Jakob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2008 Hejsa.. Ja, som overskriften siger vil min kone altså have en kat, så nu sidder jeg her, fredag aften kl 01.44 og må have hjælp :( Først og fremmest: Hvad er reglerne her i Sverige? Og dernæst, katten skal have noget norsk skovkat i sig, være killing. Den kommer til at opholde sig i vores hjem det meste af tiden og i snor, hvis den absolut SKAL ud... Og er der endelig nogen, derved hvor man kan købe sådan en kat? Helst i Skåne.. :o Mange tak og godnat. Jakob www.blocket.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2008 Faldt lige over den her: http://www.blocket.se/vi/14865224.htm?ca=23_11_s Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2008 Jeg kan godt forstå hun vil have en kat med Norsk skovkat i sig. For det er da også noget af det flotteste der findes. + At de har en fed personlighed! Skal det være en ægte norsk skovkat med stamtavle eller bare halvt norsk? Der er kæmpe forskel på prisen! (En typisk ægte norsk koster ca. 3-4000 kr. som killing). Vi var i nøjagtig samme situation som jer i sommers. Så vi kiggede på Blocket og fandt en 50-75 % norsk skovkat på 1 år til 500 SEK. lidt udenfor mamø. Han er bare SÅ flot! Han er rød og hvid med kæmpe poter! Han ligner en lille løve næsten.... :) Men husk at hvis det skal være en killing, skal det jo helst passe til årstiden når kattene får killinger. Og det starter til foråret og fortsætter henover sommeren. Men ok. Norske skovkatte er jo mange gange avlskatte. Så de får jo killinger hele året. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2008 Her er lidt at kigge på.... http://www.blocket.se/li?q=norsk+skogskatt&ca=23_11_s&th=1&c=0&w=1&aws=&awe= Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2008 Vi fandt hende her på blocket januar sidste år. Hun er 25% norsk skovkat. Købte hende pudsigt nok af hende nyhedsoplæseren (Therese Cedergren) på TV4. Efter nu at være cirka 15 måneder gammel er hun stadig ikke specielt stor. Der er såmænd også lidt 'hund' over hende. Hvis vi eksempelvis går over med skrald, følger hun trofast med frem og tilbage og viger ikke mere end nogle få meter fra ens side. :) Eller hvis vi hurtigt lige besøger en nabo, og hun samtidig insisterer på at følge med ud af døren, så sidder hun gerne uden for naboens dør og venter trofast på, at vi kommer ud igen. Skørt. :) Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vædderen 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2008 En lille advarsel: en hel del sælgere skriver i deres annoncer: 50% norsk skovkat eller lignende så snart en kat er lidt langhåret (endda også dem som ikke er) for at tjene mere, end hvis de bare havde skrevet "langhåret killing". Avl mellem racekatte og huskatte er bestemt ikke velanset blandt racekatteejere i Sverige (se evt. www.kattforum.se ) og kun få låner deres ægte katte ud til blandingsavl. Derfor skal man se sig godt for hvis man virkelig vil være sikker på der er norsk skovkat i den! Jeg har tidligere set mange annoncer på Blocket med folk der forsøger at sælge "falske" skovkatte til 2-3000 skr. uden vaccination, chipmærkning osv., mens ægte har været solgt til 4000 inkl. alt det + sygdomstjekkede forældre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2008 Har i overvejet en Maine Coon? Godtnok en meget almindelig kat efterhånden - og faktisk ville jeg nok også selv gå efter en Norsk Skovkat, egentlig.... :o:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2008 En lille advarsel: en hel del sælgere skriver i deres annoncer: 50% norsk skovkat eller lignende så snart en kat er lidt langhåret (endda også dem som ikke er) for at tjene mere' date=' end hvis de bare havde skrevet "langhåret killing". [/quote'] Netop dette lurede jeg lidt på, da vi skulle hente vores killing. Men jeg så moderen, og der var helt bestemt noget norsk skovkat over hende, omend ikke 100%. Så når jeg skriver f.eks. 25%, er det blot et slag på tasken. :) I annoncen stod der 50%, men den, tror jeg ikke, holder helt. Nu gik vi på den anden side slet ikke efter en norsk skovkat. Så mange penge vil jeg sgu ikke give for en kat, som (IMO) hverken bliver sødere eller pænere af at være med flot stamtræ og alt det der. :) Vi gav 500 svenske dask for hende (uden vacc. osv), og det fortæller mig jo også, at der er mere bondekat over hende end noget andet - men det er vi rigtigt godt tilfredse med, for vi er selv fra "landet" (Nordjylland) :) Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2008 Har i overvejet en Maine Coon? Godtnok en meget almindelig kat efterhånden - og faktisk ville jeg nok også selv gå efter en Norsk Skovkat' date=' egentlig.... :o:D[/quote'] Jeg kunne personligt godt tænke mig en bengalsk kat, men de kan også være mærket med en noget pebret pris. http://en.wikipedia.org/wiki/Bengal_cats Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2008 Jeg kunne personligt godt tænke mig en bengalsk kat, men de kan også være mærket med en noget pebret pris. Pebret siger du Jeg kender en der har bonnet 14000 for sådan et kræ og det var med rabat da det var en kastrat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hexa 10 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2008 kolla här.. halløjsa har fundet en link som du måske kan bruge, www.kks.nu de har forskelige tips og råd om katter, f, ek katter som har brug for nyt hjem. Håber at det er til nogen hjælp. knuzzzzzzzz monica:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vædderen 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2008 Bare husk at ved køb af kat fra KKS har de iflg. deres kontrakt (som dog pga. købeloven ikke er juridisk gyldig) ret til at komme i dit hjem og tjekke hvor godt du passer katten - og ved køb af killing forpligter du dig til at kastrere og øremærke katten inden den har nået en vis alder, inde- som udekat (ellers har de ret til at tage katten tilbage), og dokumentation for dette skal sendes til KKS. Skulle den stikke af skal du også kontakte KKS. Skulle man finde på at give katten til en ven uden deres godkendelse, eller har katten i længere tid gået og skrantet og du synes det er på tide den får lov til at sove ind får du en bøde på 2000,- såfremt sidstnævnte ikke er i samråd med -og dokumenteret af - dyrlægen. En sådan kat som I er interesseret i koster 1000,- inkl. vaccination. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hexa 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2008 Oki... Bare husk at ved køb af kat fra KKS har de iflg. deres kontrakt (som dog pga. købeloven ikke er juridisk gyldig) ret til at komme i dit hjem og tjekke hvor godt du passer katten - og ved køb af killing forpligter du dig til at kastrere og øremærke katten inden den har nået en vis alder, inde- som udekat (ellers har de ret til at tage katten tilbage), og dokumentation for dette skal sendes til KKS. Skulle den stikke af skal du også kontakte KKS. Skulle man finde på at give katten til en ven uden deres godkendelse, eller har katten i længere tid gået og skrantet og du synes det er på tide den får lov til at sove ind får du en bøde på 2000,- såfremt sidstnævnte ikke er i samråd med -og dokumenteret af - dyrlægen. En sådan kat som I er interesseret i koster 1000,- inkl. vaccination. Jeg må indrømme at selv synes jeg det er i orden, for det er levende dyr vi har at gøre med, og det findes mange mærklige mennesker. Da jeg selv er fød og opvoksen i Sverige så ved jeg det findes mange foreninger som arbejder på samme måder, du kan også finde hund på samme måde. Og om man læser ordentligt så findes det også katter som er vaccineret. Mvh monica Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vædderen 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2008 Pebret siger du Jeg kender en der har bonnet 14000 for sådan et kræ og det var med rabat da det var en kastrat. Så se hvad en sphynx koster :D: http://www.blocket.se/vi/14894484.htm?ca=11_s og det er endda billigt da visse er villige til at give over 20000,-for at få en god avlskat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vædderen 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2008 Og om man læser ordentligt så findes det også katter som er vaccineret Det skrev jeg nederst. Vil man have en voksen er de som regel også kastrerede. Grunden til man ikke kastrerer killinger er at det - i modsætning til Danmark - nærmest betragtes som en dødssynd at operere på så små dyr. Mange dyrlæger vil slet ikke gøre det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Så se hvad en sphynx koster : http://www.blocket.se/vi/14894484.htm?ca=11_s og det er endda billigt da visse er villige til at give over 20000,-for at få en god avlskat. Den ville jeg nok have svært ved at holde af Den ligner en hund af racen mexicansk hårløs. Men hva' jeg ville også give 20.000 for en hund... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Jeg kunne personligt godt tænke mig en bengalsk kat, men de kan også være mærket med en noget pebret pris. http://en.wikipedia.org/wiki/Bengal_cats Frederik Bare husk på at mange opdrættere af netop denne race kræver at du holder den som indekat og hvis den skal ud bliver det i løbegård. Det skal man skrive under på og oftest skriver man også under på at opdrætteren kan tage den tilbage hvis dette ikke efterleves. Men prisen. Ja den er ikke til at tage fejl af Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Bare husk på at mange opdrættere af netop denne race kræver at du holder den som indekat og hvis den skal ud bliver det i løbegård. Det skal man skrive under på og oftest skriver man også under på at opdrætteren kan tage den tilbage hvis dette ikke efterleves. Hmm, OK, men det er da en smule fjollet. Især fordi jeg synes, man alle vegne kan læse, at det er en meget aktiv kat. Så den skal da have lov til at strække ben, og hvis man blot sikrer sig, at den bliver kastreret, inden den får mulighed for at komme ud i det fri, er der jo ikke risiko for, at racen "forurenes" (hvis det altså er dette, man er bange for). Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Jeg tror det opdrætterne vil undgå er at din kat skal blive bilføde. Bengalen er en kat der ikke er overflod af. Derfor kan de tillade sig at stille sådanne krav. For ellers kan du jo bare smuttet et andet sted hen og få din kat...Noot. De fleste opdrættere jeg har støt på har disse krav. Kan måske godt følge dem. Med mindre man betaler RIGTIG mange penge for dem er de neutraliseret når du får dem for at undgå avl på "ikke egnet materiale" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Man er vel heller ikke den skarpeste kniv i skuffen hvis man investerer i en kat til 15-20.000 og man så lader den strejfe rundt udenfor. Tænk hvis den blev kørt over - vupti så hiver jeg lige 15000 mere op af lommen til den næste kat der kan blive kørt over - eller måske blive parret med en tilfældig huskat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Man er vel heller ikke den skarpeste kniv i skuffen hvis man investerer i en kat til 15-20.000 og man så lader den strejfe rundt udenfor. Tænk hvis den blev kørt over - vupti så hiver jeg lige 15000 mere op af lommen til den næste kat der kan blive kørt over - eller måske blive parret med en tilfældig huskat. Nu kunne man jo hænde at bo et sted, hvor sandsynligheden for at få kræet kørt over var meget lille samtidig med, at man naturligvis lader den kastrere, inden den får mulighed for at komme udenfor. Muligheden for samtidig at forsikre den er vel også til stede? Desuden har jeg indtil flere gange set dem annonceret på blocket til 2-3000 SEK, men om der så er noget "muggent" ved katten (ikke 100% "ren", uden stamtavle og alt det andet gøjl) ved jeg ikke. Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vædderen 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Køber man en racekat i Sverige stiller sælgeren måske (næsten altid!) som betingelse at det kun skal være en indekat. De kan true med hvad de vil, men er katten først købt og betalt anses den af den svenske lovgivning som værende en vare som sælger ikke sidenhen har nogen bestemmelsesret over, uanset hvilke skriftlige aftaler som er indgået. Ligeledes kan sælger heller ikke bestemme at du skal kastrere katten - og de har ingen ret overhovedet til at komme og tage den tilbage. Men til gengæld er de meget nøje med hvem de sælger til, og ud fra hvad jeg har læst bliver man nærmest krydsforhørt bare man kommer og ser på en killing. I Danmark forholder det sig dog anderledes. Der har sælger ret til at stille visse krav og en kontrakt er gyldig. Brud på denne kan medføre en retssag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Desuden har jeg indtil flere gange set dem annonceret på blocket til 2-3000 SEK, men om der så er noget "muggent" ved katten (ikke 100% "ren", uden stamtavle og alt det andet gøjl) ved jeg ikke. Frederik Nok ret tvivlsomt det er en sund og rask og ikke mindst "REN" Bengal der sælges til 2-3000. Med mindre den er et par år gammel. Så ses de faktisk til de priser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2008 Jeg kunne personligt godt tænke mig en bengalsk kat, men de kan også være mærket med en noget pebret pris. http://en.wikipedia.org/wiki/Bengal_cats Frederik Jeg kender en der avler Bengal katte i DK. http://efeuenborg.dk/ De er skam også supernuser, og bliver ikke voldsomt store. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites