Dahlan 10 Anmeld indhold Skrevet January 17, 2008 Hej, Har nu ledt det meste af sunddebat igennem om dette og fandt kun en gammel tråd fra 2004: Er reglen stadig sådan at hvis arbejdsgiveren betaler for togkortet, kan man IKKE få befordringsfradraget? Altså hvis jeg personligt betaler for togkortet, giver en ekstra kopi til min arbejdsgiver, som så overfører pengene til min konto? TAk :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2008 Hej, Har nu ledt det meste af sunddebat igennem om dette og fandt kun en gammel tråd fra 2004: Er reglen stadig sådan at hvis arbejdsgiveren betaler for togkortet, kan man IKKE få befordringsfradraget? Altså hvis jeg personligt betaler for togkortet, giver en ekstra kopi til min arbejdsgiver, som så overfører pengene til min konto? TAk :) En ekstra kopi? Reglen er meget simpel, hvis du selv betaler kan du få fradrag, hvis arbejdsgiveren betaler kan du ikke få fradrag. Det gælder faktisk alle ting (også renteudgifter mv) hvis du ikke selv betaler dem kan du ikke få fradrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sokralex 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2008 Det er kun bro fradrag i mener ik ? km fradrag er vel stadig fradrags berettiget ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
agerley 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2008 Hej Sokralex Det gælder alt befordring, kilometerpengene og broen. Har selv lige undersøgt det med skatøresund pga. nyt job og det var sådan jeg fik det forklaret. Det er også logisk nok, hvorfor skulle du få et fradrag hvis du ikke har nogen udgifter mellem hjem og arbejde? :-) /Stephan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sokralex 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2008 Hejsan :) tak for svar , spørgsmålet er måske at der er 2 måder det kan fungere på ? Min ene arbejdsgiver vil gerne trække kortet fra min brutto løn .. her gælder vel at man godt kan trække km fra , da jeg jo stadig selv betaler for kortet over lønnen .. ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2008 Hejsan :) tak for svar , spørgsmålet er måske at der er 2 måder det kan fungere på ? Min ene arbejdsgiver vil gerne trække kortet fra min brutto løn .. her gælder vel at man godt kan trække km fra , da jeg jo stadig selv betaler for kortet over lønnen .. ? Nej, det kan du ikke.. Der er ikke to måneder det fungerer på. Det er ligemeget om du går ned i løn, for det er bare en del af din lønpakke (som arbejdsgiveren jo betaler). Betaler du, kan du få fradrag, betaler din arbejdsgiver kan du ikke få fradrag. Det er ret simpelt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites