Jump to content
Guest Pablo

Parabol med Dansk Tv?

Recommended Posts

Guest Pablo

Hej alle Nu vil konen gerne se danske kanaler.:rolleyes:...og hvordan og hvorledes kan jeg sørge for det? jeg har søgt lidt herinde omkring nogle kanalpakker fra viasat i SV..men det er jo meget begrænset hvad de kan tilbyde af kanaler....?? Er der nogen som har samme problem og har fundet en løsning på dette?? Hvis ja, vil jeg meget gerne høre fra jer.... Hvis man kan fuske lidt vil jeg også vide hvordan....I DONT GIVE A DAMN..Så længe jeg kan være fri for at høre på hendes brok over at hun ikke kan følge med i orange county, desperate housewifes og alt det andet pis :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle Nu vil konen gerne se danske kanaler.:rolleyes:...Så længe jeg kan være fri for at høre på hendes brok over at hun ikke kan følge med i orange county, desperate housewifes og alt det andet pis :fight:
Hmmm din kone vil altså have danske kanaler for at se amerikanske serier :rolleyes::lol: Hvis det er underteksterne på dansk som hun føler mangler, så kan man jo altså vælge danske undertekster på de fleste hvis ikke alle engelsksprogede serier der sendes på de svenske sattelitkanaler. Jeg gør det selv med både svensk Viasat og svensk Canal Digital pakke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om nogen der har et dansk Canal Digital abonnement - det eneste der efter sigende kræves er, at man kan tegne det med en dansk adresse. F.eks. hos forældre eller venner. Kortet fungerer lige så fint i Sverige som i Danmark siges der... :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har samme problem her hos os. Vi købte brugt parabol med tilhørende dansk Canal digital kort i sommers af nogle herinde fra. Men kortet løb jo ud efter 2 måneder, da det jo var deres abbonement. Og så har vi bare ikke fået taget os sammen til at få os et nyt abbonement. Jeg ringede til Canal digital for at høre mht. abbonement. Det kan man ikke få hvis man ikke bor i Danmark. Heller ikke hvis man er udenlandsdansker. Så man skal bruge en "stråmand" til at have abbonementet til at stå i den persons navn. Og der står vi så nu. Vi skal lige finde en som vil. Men ellers hører jeg også gerne nogle tricks hvis der er nogen som har. Jeppe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du en gammeldags antenne på taget, får du et glimrende signal på både DR 1 og TV2. Jeg har en "stuga" i Linderöd 80 km fra broen, hvor jeg kan se dansk tv og svensk med digital box. Jeg skifter blot via de to fjernbetjeninger, altså ikke noget fikumdik med at bytte kabler. Bruger et dobbeltstik til antennesignalet - et direkte i fjernsynet og et i digitalboksen, der går videre til scartstikket bag i fjernsynet. Voila Carsten :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Pablo
jep, du skal have en stråmand. men det er ikke det store problem. i køber et abbonement, og deler det ud i 4 (da i bestiller 4 recievere til abb) og så er der 4 i SE der kan have dansker tv... og deler en udgift.. kender nogen der kører det sådan
Jeg er ikke helt med....jeg har aldrig haft parabol...men jeg skal nok finde en stråmand til at tegne et abonnement for mig hvis det er det du mener?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Find en stråmand i dk og find så en antenne/parabolmand. Den parabolmand jeg bruger har faktisk en mand i se der sætter parabol og udstyr op. Hvis du køber de store tv pakker kan du få opsætningen gratis men ellers kommer det til at koste lidt. Gå på google og skriv viasat køb. Så kommer der nogle sælgere op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Derfor er dreambox vejen frem' date=' nu viaskvat og CD ikke vil have nye kunder i butikken :)[/quote'] Jeg tror faktisk problemet er, at Canal Digital i Danmark rent faktisk ikke MÅ distribuere uden for Danmark. Hvis du ser på hvad du fx skal betale for de danske public service kanaler som tillæg hos CD i Sverige koster det så vidt jeg husker mere end et almindeligt Family Abonnement. Deres kundeservice opfordrer dog selv indirekte til at man blot tegner en aftale på en dansk adresse - de siger selv.. "Vi kan jo ikke se hvor kortet befinder sig".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvordan er det nu lige det der dreambox virker?
Som enhver anden sat-modtager med netadgang, kortlæser og web-interface. Forskellen er bare softwaren, som man selv kan vælge og vrage imellem på opensource-hylderne (læs: linux). Jeg vil til hver en tid anbefale ikke-nørder at holde sig langt fra sådanne bokse, medmindre de har support lige ved hånden. Det kan ret let blive langhåret når det ikke virker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle der har kendskab til slingbox http://www.slingmedia.com/ Jeg overvejer nemlig om det er sådan en man skal købe sætte den op hos nogle i Danmark Vi har ind til maj haft tv fra Telia med DR1 og DR2 så skulle Telia bytte farve og software i maj og siden har vi ikke haft tv og de kan ikke finde ud af at lave hjemme hos os, selvom der har været tekniker ude flere gange... jeg har afprøvet med en gammeldags antenne og digital box

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites