MKE 10 Anmeld indhold Skrevet January 15, 2008 Er der nogen, som kan sige mig, hvor man får det blå sygesikringskort henne? Adresse... Jeg bor i Malmö. MKE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 Såfremt at du komme fra DK, og stadig arbejder der....fraflytter kommune Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 Er du sikker på det? Jeg snakkede lige med min danske fra-flytter-kommune her til morgen, og de sagde, at man skulle få det blå i Sverige. Hvad er rigtigt? MKE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 Hvis du arbejder i DK er du socialforsikret i DK da du betaler i skat i DK - og dermed skal du ha dit blå sygesikring fra DK. Så simpelt er det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 Jeg fik mit hos Borger Service i København - min fra flytter kommune er Slagelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 ellers kan du gå ind på FK's hjemmeside og bestille det (hvis du er forsikret i SE) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 Jeg snakkede lige med min danske fra-flytter-kommune her til morgen, og de sagde, at man skulle få det blå i Sverige. Hvad er rigtigt? At du rekvirerer det i DK hos din fraflytningskommune... - har vi netop gjort op til Jul '07 ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 Såfremt at du komme fra DK' date=' og stadig arbejder der....fraflytter kommune[/quote'] Og hvad med ens børn, de er jo ikke længere forsikret i Danmark på trods af at forældrene arbejder der? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Just Looking 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 det blå sygeforsikringskort? :S hvilket er det, og hvad dækker det? er det det samme som det gule eller hvad? er jeg gået glip af noget? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 www.google.dk kan meget ;-) Første hint http://www.fdm.dk/public/nyheder/ferie/ferienyheder/2007/blasygesikring.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 Jeg fik mit hos Borger Service i København - min fra flytter kommune er Slagelse. Mødte du personligt op eller kan det klares per email? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 Jeg klarede mit pr. mail fra 1/2 år siden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 Mødte du personligt op eller kan det klares per email? Jeg ringede til dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 ellers kan du gå ind på FK's hjemmeside og bestille det (hvis du er forsikret i SE) Hvad er "FK"? Og hvad vil det si´e, at være forsikret i SE? MKE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2008 FK = Försäkringskassan og alle, som bor i Sverige, er i udgangspunktet medlem, medmindre man arbejder i et andet land end Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2008 Hvis man rejser (ferie) under 1 måned har man intet at bruge det blå til. Der dækker det gule eller den rejseforsikring man ofte har gennem den svenske hemförsäkring. Hvis man rejser for jobbet, bør de forsikre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2008 Og hvis man har en kronisk skade skal man også have det blå Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2008 "kronisk skade" dækker bl.a. også over diabetes og enhver sygdom der er kronisk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites