SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 hvornår er man egentligt troende..? hvis man tror på at han skabte universet, jorden, menneskerne? eller hvis man tror på de fornuftige retningslinier at leve efter, som de 10 bud giver??? (og i de mange andre religioner)Det siger sig selv, at ethvert samfund skal indeholde et vist antal retningslinier, man skal leve efter, men det har jo ikke har noget med religion at göre. Jeg slår ikke folk ihjel eller stjäler, det gör mig vel ikke til kristen!? Til gengäld kan jeg se mere fornuft i mange af satanismens budskab, men derfor er jeg heller ikke satanist. Begge dele er religioner da de TROR på noget höjerestående. I og for sig mener jeg, at satan opstod fordi kristendommen blev nödt til at opfinde noget ondt, for at kräve sin eksistensberettigelse som det gode for folk. Derefter har folk i forsög på afstandstagen fra kristendommen vel taget en modsätning til gud til sig, satan, som egentlig ikke er ond (Gud er vel ond, når han mener vi alle er syndere eller?) vi tror vel alle på noget forskelligt alt efter hvordan man tolker det man læser..??? Man er vel også præget af hvordan man er opvokset' date=' og i hvilken landsdel man bor i???)[/quote']Jow, men du har sörme din egen frie vilje til selv at bestemme over dit eget liv! Og jeg har f#nme ondt af de börn der bliver indoktrineret til ikke at kunne danne deres egen mening. Kristendommen (og de andre vestlige religioner) nedbryder menneskets evne til at tänke selvständigt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 jeg er kun enig med dig, du fik det så lige fortalt på en anden måde som jeg måske ikke lige kunne formulere... eller fik med ind da det ikke er meget uddybende jeg har skrevet. men undrer mig over den sidste kommentar...: "Hvis du er ateist, burde du afvise enhver form for en Guds eksistens, og ikke kun at du ikke tror "han" skabte universet, det betyder kun at du ikke er dum" som jeg skrev i starten så tror jeg ikke på der findes nogle guder, om det er thor og hans hammer, gud, jesus osv. men tror da gerne på at der har været en mand der hed jesus, som var klog (eller måske lidt gal???) ligesom muhammed profeten osv... at de bliver dyrket som guder, netop fordi folk har taget dem til sig som deres flokleder... (ved ikke om jeg kan formulere mig ordentligt idag... ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2008 men undrer mig over den sidste kommentar...: "Hvis du er ateist, burde du afvise enhver form for en Guds eksistens, og ikke kun at du ikke tror "han" skabte universet, det betyder kun at du ikke er dum" som jeg skrev i starten så tror jeg ikke på der findes nogle guder, om det er thor og hans hammer, gud, jesus osv. men tror da gerne på at der har været en mand der hed jesus, som var klog (eller måske lidt gal???) ligesom muhammed profeten osv... at de bliver dyrket som guder, netop fordi folk har taget dem til sig som deres flokleder...:) Det var fordi du skrev, at du var ateist, fordi du ikke troede på at Gud skabte universet. Ateisme er jo at afvise enhver form for höjerestående väsens eksistens, men det skriver du jo også nu at du gör:) At tro på at en Gud skabte universet er jo bare direkte ubegavet... og ja, Jesus var en historisk person, men Guds sön -näppe:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2008 Sikke noget plader...Ligesom polakkerne? Er dine børn døbt? Hvis du ikke har nogle, skal de døbes? :D Hvad i alverden kommer det dog dig ved?? Hvorfor begynder du at diskutere religion i en tråd, hvor en nybagt forældrer spørger, om hun kan få sit barn døbt i Danmark. Skal du dog altid blande dig i andres tråde med dine racistiske kommentarer?:thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites