Jump to content
ARN

MC-pendling mangler ammunition

Recommended Posts

Så er der ved at være lidt tid til overs efter årsskiftet. Jeg har endnu ikke opgivet kampen mod brokonsortiet med hensyn til en rimelig og fair behandling af alle kunder inkluderet (og for os specielt) motorcyklister. Igennem de 7 måneder vi har boet i vores nye skønne hjem i Klagshamn, er der kun et negativt punkt, nemlig passage af broens betalingsanlæg i forbindelse med vores daglige pendling til arbejdet i København. Skulle nogen være i tvivl, så pendler vi begge på MC og finder det helt vanvittigt, at skulle være tvunget til at benytte de manuelle baner ved gennemkørsel. Jeg har talt og skrevet meget med diverse ansatte i konsortiet og er nu nået til et punkt, hvor jeg finder, der er ved at være materiale nok til at gå videre med sagen. Jeg ved mange andre har været involveret i samme sag og håber I vil hjælpe med jeres erfaringer i form af følgende: • Enhver form for skriftlig korrespondance med broens ansvarlige vedrørende MC. Det kunne være rigtig dejligt, hvis det kunne vises, at man igennem flere år har været vidende om sikkerhedsmæssige problemer uden at få disse rettet. Undskyldningen for at motorcyklister skal benytte de manuelle baner af sikkerhedshensyn ønsker jeg skudt i sænk. • Hvor mange motorcyklister med brobizz benytter bizzbane? Broen fører ikke statistik over dette, da alle der benytter bizzbane, automatisk bliver registret som bil. Jeg har skriftlig OK på at måtte benytte bizzbane på Motorcyklen, bare jeg accepterer at betale samme pris som for en bil. • Er der nogen motorcyklist, der har oplevet sikkerhedsmæssige problemer ved benyttelse af bizzbane? Har nu i 7 måneder uden problem benyttet bizzbane næsten dagligt på MC. • Personlige oplevelser af sikkerhedsmæssig karakter vedrørende MC, der på den ene eller anden måde kan dokumenteres eller bevidnes. Har læst om nogle stykker, der har haft problemer i forbindelse med gennemkørsel af manuel bane. • Fejlfakturering i forbindelse med gennemkørsel i de manuelle baner, hvor der er opkrævet som bil selv om gennemkørslen er fortaget på MC og manuelt registret. Send en PM eller mail til bro@rire.dk og vedhæft meget gerne diverse dokumenter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke levere noget dokumentation på at sikkerheden ikke er i orden. De ting jeg er utilfreds med er; at der ikke findes en brobizz for mc'ister samt at vi skal køre i den manuelle bane. Jeg har ikke haft problemer med sikkerheden, da jeg jo netop kører i den manuelle bane

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da pröve at finde det skadesdokument der blev skrevet, da jeg fik bommen ned over mig i den manuelle bane. For nogle år siden, var det (i en periode?/i fölge nogle) tilladt at köre i lastbilbizzbanen. Jeg har faktureringer herfra hvor de halvdelen af gangen trak mig for en bil. Jeg har desuden en enkelt fakturering hvor de trak mig for en bil i den manuelle bane. Men altså, jeg ved ikke hvor god en dokumentation det er, det er jo i princippet kun mig der ved at jeg körte over på mc (der var dog ingen problemer i at få refunderet nogle penge, kundeservice synes også det var märkeligt at man kunne tage fejl af dette i den manuelle bane) P.S. har aldrig kört over på mc i bilbizzbanerne på Öresundsbroen. Men gör det på storebält -hvor det er tilladt! Har aldrig haft problem. I den periode hvor jeg ofte skulle til DK og tog lastbilbanerne oplevede jeg aldrig problemer med bommen. Men desvärre kan jeg ikke finde ud af hvor mange gange det var präcist, fordi jeg også af og til tog den manuelle bane, hvis der ikke var kö. Så nogen statistik fra min side, er ikke så pålidelig..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan desværre ikke levere noget dokumentation på at sikkerheden ikke er i orden. De ting jeg er utilfreds med er; at der ikke findes en brobizz for mc'ister samt at vi skal køre i den manuelle bane. Jeg har ikke haft problemer med sikkerheden, da jeg jo netop kører i den manuelle bane
Jamen det er da perfekt, det er jo en meget væsentligt, at der ikke er sikkerhedsmæssige problemer :th2: Og lige for at rette en lille misforståelse. Der er brobizz til MC, du skal blot betale det samme som biler, hvis du benytter bizzbanen :rolleye: Det betyder, at du med en pendleraftale (samme pris uanset om du kører bil eller MC) stille og roligt uden ventetid kan trille igennem bizzbanen hver dag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan da pröve at finde det skadesdokument der blev skrevet, da jeg fik bommen ned over mig i den manuelle bane. For nogle år siden, var det (i en periode?/i fölge nogle) tilladt at köre i lastbilbizzbanen. Jeg har faktureringer herfra hvor de halvdelen af gangen trak mig for en bil. Jeg har desuden en enkelt fakturering hvor de trak mig for en bil i den manuelle bane. Men altså, jeg ved ikke hvor god en dokumentation det er, det er jo i princippet kun mig der ved at jeg körte over på mc (der var dog ingen problemer i at få refunderet nogle penge, kundeservice synes også det var märkeligt at man kunne tage fejl af dette i den manuelle bane) QUOTE] Det ville være perfekt med et skadesdokument Sanne :th2: Pyt med fejlfakturering, det har vi rigeligt bevis på. Fejlen ophørte sjovt nok, da vi havde investeret i en ekstra aftale, som vi kun benytter til MC. Tror de har en lille rød lampe der lyser, hvis der opkræves for bil på den :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke bidrage med noget særligt da MC'er stort set interesserer mig lige så meget som at se MGP. Men Øresundskonsortiet argumenterer jo med at de ikke kan garantere at bommen altid bliver oppe til et køretøj har passeret = bule i bilen, eller gok i skallen. Jeg er ret sikker på, at den dag bommen utilsigtet går ned ved passage af en MC, så er MC'en alligevel mange meter forbi bommen, inden bommen vil være kommet så langt ned at føreren vil blive ramt. Og skulle uheldet være ude, ja så er det jo heldigt man har hjelm på. Så med deres dumme argumentation i baghovedet, så er det jo fuldstændig ubegribeligt at de samme regler ikke gælder ved passage i en cabriolet der køres i åben stand..... Det må da alt andet lige være mindre fedt at få bommen i skallen i sin cabriolet, end at blive ramt når man har hjelm på.... Jeg har to gange bedt dem forklare mig hvorfor de argumenterer som de gør mht MC/sikkerhed, når det vel så i realiteten burde være mere farligt i en cabriolet. Jeg har aldrig fået svar. Hvis du kan bruge den vinkel til noget, så brug det, og se om du kan få et svar fra dem af. Måske det kan bidrage* til at MC'er en dag kan køre "lovligt" gennem anlægget, på lige fod med andre køretøjer - det manglede sgu da bare! *mange bække små!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og så er det jo ikke en bizz til mc;)
Joeee - i hvert fald i henhold til den aftale vi har, for den er kun indgået for MC og intet andet køretøj. Det fremgår faktisk af den aftale jeg udfyldte ved indgåelse af aftalen ;) Problemet er jo netop, at de hodt vil acceptere vi kører igennem bizzbanen bare vi vil betale mere for at benytte den facilitet. Det ville svare til at bilerne blev opkrævet ekstra, hvis de ønskede at benytte bizzbanerne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og skulle uheldet være ude' date=' ja så er det jo heldigt man har hjelm på.[/quote'] Jeg ville være "ligeglad" med at bommen ramte mig i hovedet, det store problem er hvis bommen går ned lige inden du når hen til bommen, således at du kører ind i den med brystet. Så bliver du simpelthen cuttet af motorcyklen og lander på ryggen, DET ville være uheldigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville være "ligeglad" med at bommen ramte mig i hovedet' date=' det store problem er hvis bommen går ned [i']lige inden du når hen til bommen, således at du kører ind i den med brystet. Så bliver du simpelthen cuttet af motorcyklen og lander på ryggen, DET ville være uheldigt.
Problemet er hypotetiskt da bommen jo skal gå op først, inden den går ned... og kører du så langsomt efter at bommen er gået op, at den går ned igen inden du er igennem, kan du nok også nå at stoppe med dine køreegenskaber (udtalt ud fra dit foto :th2:) Hmmm hvorfor har du ændret foto efter min kommentar??? Det andet var da bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Problemet er hypotetiskt da bommen jo skal gå op først, inden den går ned... og kører du så langsomt efter at bommen er gået op, at den går ned igen inden du er igennem, kan du nok også nå at stoppe med dine køreegenskaber (udtalt ud fra dit foto :th2:)
Det er da ikke hypotetisk? Eller... er de manuelle baner holdt op med at kunne registrere en evt. bizz? Da jeg fik bommen ned over mig (resultat bare et stort flot blåt märke -godt man havde läderdragten på!) registrerede bizzen mig som den plejede, jeg körte igennem som jeg plejede, men bromanden troede jeg var ved at snyde ved at begynde at köre!?, så han trykkede bommen ned! Men altså, måske jeg var heldig at den ramte mig og ikke min mc, men der skete ikke andet, end at bommen hurtigt rög op igen, og de er ikke så tunge som man skulle tro, det var bare en lammer:) Men jo, man körer så langsomt, at man automatisk bare stopper op igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Joeee - i hvert fald i henhold til den aftale vi har' date=' for den er kun indgået for MC og intet andet køretøj. Det fremgår faktisk af den aftale jeg udfyldte ved indgåelse af aftalen ;) [/quote']ja ja, det er min brobizz da også, altså indgået til mc -men derfor kan jeg da godt anvende den til min bil -til bilpris selvfölgelig. En mc-brobizz skal väre til mc pris -altså billigere end bilbrobizz, ellers er der da ingen idé i det. men vi er selvfölgelig fuldständig enige i, at vi skal ha lov til at köre i bizzbanerne. Jeg skriver gerne unde rpå, at det er på eget ansvar, hvis det er det de behöver. Bare jeg får min mc-rabat:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

nu ramte bommen mig ikke så den har historie ka vel egentlig være ligegyldig for der skete ikke mig eller min MC noget så der er intet becis for min påstand. men... en aften/nat i sommers hvor jeg havde været over og køre med min bror kørte jeg over til manuelbanen og gav manden mit kort. Jeg blev registreret, fik kortet og var klar til at køre. Jeg fumlede lidt med at få min ene handske på, så det tog lidt tid inden jeg kom derfra. Tossen i båsen trykkede bommen op, mens jeg fumlede og det resulterede i at den begyndte at gå ned før jeg var under den. Jeg dukkede mig, gav den lidt gas og kom under. Men hvis bommen i manuelbanen ikke trykkes manuelt ned, men selv går ned et bestemt tidrum efter den er blevet trykket op, så er der jo ikke en øget sikkerhed for os i at køre derover. Hvis det er personen i båsen der trykker på knappen, så sku ham her nok ikke ta alt det snus for at ku holde sig vågen om natten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bortset fra det, så er jeg ved at gå helt amok... Jeg mangler så seriøst fornemmelsen af vind på kroppen.... Kan vi da for fa'en ikke bare få noget mere global opvarmning så vi kan køre hele året ?? Måske vi skulle prøve at arrangere en vintertur, nu hvor der ikke er noget salt på vejene ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bortset fra det, så er jeg ved at gå helt amok... Jeg mangler så seriøst fornemmelsen af vind på kroppen.... Kan vi da for fa'en ikke bare få noget mere global opvarmning så vi kan køre hele året ?? Måske vi skulle prøve at arrangere en vintertur, nu hvor der ikke er noget salt på vejene ?
Det hedder flyt til sydligere himmelstrøg... :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for indlæggene. Havde håbet på flere "historier fra virkeligheden". Er der ingen andre, der benytter bizzbanen på MC? Kunne være godt at vide om de nogensinde havde haft problem med gennemkørsel. Ind til videre er det kun i den manuelle bane, der har forårsaget problemer. Så vidt jeg har kunnet finde ud af. Sanne mit bedste råd er: Benyt en automatisk bane, der er ikke menneskelige faktorer, du skal tage hensyn til og jeg har aldrig oplevet nogen form for problem ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Takker for indlæggene. Havde håbet på flere "historier fra virkeligheden". Er der ingen andre, der benytter bizzbanen på MC?
Nej , altid den manuelle bane. Jeg har ikke en brobizz da det simpelthen er for dyrt i forhold til den "privatpendler" eller hva' fa'en den nu hedder... Altså den brobizz hvor man betaler halvdelen af en bil... ca. 60kr. (kan ikke lige huske den nye pris).....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites