Madsen 10 Anmeld indhold Skrevet January 10, 2008 Jeg kom lige til at tænke på, om der var nogle pendlere herinde, som har kunnet mærke nogen forskel, nu hvor der er kommet 10-minutters drift fra Svågertorp i myldretiden? Selv har jeg ikke kørt voldsomt meget med tog, men jeg har oplevet en morgen fra Malmø (klokken 0700) og en afgang fra Hovedbanen omkring klokken 1600. Turen fra Malmö C bemærkede jeg ikke den store forskel, folk stod allerede op inden vi kom til Svågertorp, men jeg blev imponeret over hvor mange der alligevel stod og ventede derude... Alt i alt, ikke den mindste forskel. Turen fra Hovedbanen var også lidt en anden oplevelse. Jeg stod på hovedbanen da toget til Svågertorp kørte fra perron, og der var godt nok ikke mange mennesker med det tog... Rigtig mange tomme pladser... Det "normale" tog til Malmö C var en helt normal oplevelse, igen med stående passagere... Men hvordan har I andre oplevet det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2008 Jeg kom lige til at tænke på, om der var nogle pendlere herinde, som har kunnet mærke nogen forskel, nu hvor der er kommet 10-minutters drift fra Svågertorp i myldretiden? Hvilken 10-minuters drift ??? :D Endnu en gang har jeg vist misset noget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2008 http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=10469&epslanguage=SV Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2008 http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=10469&epslanguage=SV Nå men det har jeg da ikke opdaget... Jeg var med 16.23 hjem igår... Der var GODT NOK mange med og vi landede kl 17.29 på Svågertorp, så alt er ved det gamle :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2008 Jamen, så vil jeg da også lige komme med mine erfaringer :) Og for en gangs skyld er de positive Har taget de 'skæve' afgange hver morgen siden mandags, og det har bare fungeret. Alle 4 morgener har toget holdt og ventet når jeg kom til perronen, så det var bare at sætte sig ind med det samme, i stedet for at stå på perronen og vente ... På minuttet lukker dørene, og vi er afsted. De fleste afgange er så blevet forsinket nogle minutter ind til Kbh. H., men det føles pludselig ikke så slemt, når toget ikke er proppet. -Og det kan man bestemt ikke påstå det er... Tror vi talte 10-12 personer i den bagerste af de 3 vogne her til morgen. Lidt underligt, når man tænker på hvor hylen der har været over overfyldte tog inden, at man så ikke engang kan fylde een person ved hvert bord i kupéen. Nuvel, der er givetvis flere i den forreste del af toget, men alligevel... Som Palle også har fortalt, havde DSB en dårlig-hår-dag i går, og det tog med afgang 16:14 fra Østerport, som jeg skulle med, landede på Svågertorp lidt over 18. Men det er også det eneste jeg har oplevet i år ... -Endnu... EDIT: Ved ikke hvad tog Palle kom med hjem, men det jeg var med, der burde være det første der forlod Kbh H., var der først lidt over 18... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2008 Jamen, så vil jeg da også lige komme med mine erfaringer :) Og for en gangs skyld er de positive Har taget de 'skæve' afgange hver morgen siden mandags, og det har bare fungeret. Alle 4 morgener har toget holdt og ventet når jeg kom til perronen, så det var bare at sætte sig ind med det samme, i stedet for at stå på perronen og vente ... På minuttet lukker dørene, og vi er afsted. De fleste afgange er så blevet forsinket nogle minutter ind til Kbh. H., men det føles pludselig ikke så slemt, når toget ikke er proppet. -Og det kan man bestemt ikke påstå det er... Tror vi talte 10-12 personer i den bagerste af de 3 vogne her til morgen. Lidt underligt, når man tænker på hvor hylen der har været over overfyldte tog inden, at man så ikke engang kan fylde een person ved hvert bord i kupéen. Nuvel, der er givetvis flere i den forreste del af toget, men alligevel... Som Palle også har fortalt, havde DSB en dårlig-hår-dag i går, og det tog med afgang 16:14 fra Østerport, som jeg skulle med, landede på Svågertorp lidt over 18. Men det er også det eneste jeg har oplevet i år ... -Endnu... EDIT: Ved ikke hvad tog Palle kom med hjem, men det jeg var med, der burde være det første der forlod Kbh H., var der først lidt over 18... QUOTE] Wow! Dét lyder næsten alt for godt til at være sandt... Jeg håber lidt at rygtet spreder sig, så pendlere fra Svågertorp begynder at tage de "skæve afgange" så der kan blive mere plads på de "normale afgange"... Det lyder jo til at der er plads nok ;) Og hvor er det fedt at I slipper for at stå i kulden og vente! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2008 Wow! Dét lyder næsten alt for godt til at være sandt... Jeg håber lidt at rygtet spreder sig, så pendlere fra Svågertorp begynder at tage de "skæve afgange" så der kan blive mere plads på de "normale afgange"... Det lyder jo til at der er plads nok ;) Og hvor er det fedt at I slipper for at stå i kulden og vente! Ja, det virker næsten også sådan - altså, for godt til at være sandt :) DSB/SJ har gjort deres for, at gøre opmærksom på det ... Der har hver morgen stået 2-3 DSB/SJ ansatte og guidet folk hen til spor 1, og delt nye tidstabeller ud... Så det er nok bare et spørgsmål om tid, inden folk får 'flyttet over'... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2008 EDIT: Ved ikke hvad tog Palle kom med hjem' date=' men det jeg var med, der burde være det første der forlod Kbh H., var der først lidt over 18... [/quote'] Jeg var med 16.23 fra hovedbanen, men det kørte først kl 16.40. Vi var på Svågertorp kl 17.29, altså ca. 50 min. fra Hovedbanen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2008 Jeg har endnu ikke fået armene ned i jubel!!!! Det fungerer perfekt. Har taget 7:41 hele ugen, og toget holder og venter på os, så det bare er at sætte sig ind i varmen. Spinner: Det tog, du var med fra Østerport i onsdags, var ikke 16:14, men 15:54!!!!!!!!!!!!! Jeg var med det samme tog og det må siges at være en oplevelse. INTET i den togafgang virkede. Distinationerne på Togets display skiftede i en uendelighed, så ingen vidste tilsidst, hvor vi kom hen. Efter lufthavnen kom der pludselig et skilt, som sagde, at næste stop var Ørestad. Vi måtte lige holde øje med, om toget nu også kørte mod øst, men det gjorde det heldigvis. En togfører prøvede at forklare, hvor toget skulle stoppe efter hovedbanegården, men det gik helt op i hat og briller. Men vi grinede så meget, at det blev en rigtig fornøjelig tur. :D På Svågertorp går der nu en DSB-mand over og henter passagerer fra det "gamle" spor og fortæller dem, at det tog, der holder på spor 4, altså også kører til NIVÅ. Fejlen er nok, at der på skiltet oppe i glasgangen står at ekstratogene kun kører til Københavns Hovedbanegård. Men jeg glæder mig nu over at have en siddeplads hver morgen.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RAG 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2008 De har jo ikke løst noget problem ved at sætte de ekstra tog ind, blot reduceret mængden af mennekser der bliver ramt af de eksisterende problemer. De rejsende som står på toget før Svågertorp mærker ingen forskel. Togene er lige forsinkede, og lige fulde lige indtil de triller ind på Svågertorp. Fra Svåger torp og over broen er der en lille, ikke nævneværdig reducering af mennesker som trænger sig på / stiger på ved Svågertorp. De rejsende som stiger på ved Svågertorp kan nu vælge mellem de normale tog eller de ekstraindsatte tog. Hvis busser og øvrig infrastruktur til Svågertorp passer til de ekstraindsatte tog, vil de opleve en fordel, ellers ikke. Jeg har i løbet den sidste uge taget toget fra Svågertorp 3 gange, alle gange de normale afgange. Toget har været forsinket til Svågertorp, og på det andet spor sotd et tog og ventede til det skulle køre 10 minutter efter det normale tog. Nu har der ikke været de store forsinkelser i denne uge (ihvertfald ikke på "mine" afgane), men der vil der komme til at gøre en større forskel, sog stadig kun for de rejsende som stiger på ved Svågertorp. Og det vel at mærke kun hvis forsinkelserne ikke skyldes signalproblemer fra Svågertorp mod Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2008 De har jo ikke løst noget problem ved at sætte de ekstra tog ind, blot reduceret mængden af mennekser der bliver ramt af de eksisterende problemer. De rejsende som står på toget før Svågertorp mærker ingen forskel. Togene er lige forsinkede, og lige fulde lige indtil de triller ind på Svågertorp. Fra Svåger torp og over broen er der en lille, ikke nævneværdig reducering af mennesker som trænger sig på / stiger på ved Svågertorp. De rejsende som stiger på ved Svågertorp kan nu vælge mellem de normale tog eller de ekstraindsatte tog. Hvis busser og øvrig infrastruktur til Svågertorp passer til de ekstraindsatte tog, vil de opleve en fordel, ellers ikke. Jeg har i løbet den sidste uge taget toget fra Svågertorp 3 gange, alle gange de normale afgange. Toget har været forsinket til Svågertorp, og på det andet spor sotd et tog og ventede til det skulle køre 10 minutter efter det normale tog. Nu har der ikke været de store forsinkelser i denne uge (ihvertfald ikke på "mine" afgane), men der vil der komme til at gøre en større forskel, sog stadig kun for de rejsende som stiger på ved Svågertorp. Og det vel at mærke kun hvis forsinkelserne ikke skyldes signalproblemer fra Svågertorp mod Danmark. Du har fuldstændigt ret i, at de nye tog og dermed mere plads kun gavner dem, der står på på Svågertorp. Men det var sq da også os, der altid måtte stå op, fordi toget var fyldt op af rejsende fra Malmö.:thumbdown Det må da alt andet lige også gavne dem fra Malmö, som nu får mere plads.:) Jeg tillader mig i hvert fald at nyde, at kunne få en siddeplads uden at skulle slås for den eller sætte mig ulovligt i I kl. kupeen.:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guma 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2008 Jeg må indrømme, at jeg ikke bruger de ekstra afgange, da det ikke nytter for mig at tage dem. jeg er meget afhængig af bussen nr. 33, som har 20-minutters afgang. :( Men det er rart at vide, især om morgenen, at der er en tog, som står på Svågertorp station, og hvis "min" tog er forsinket eller aflyst, så kan jeg hoppe i den og køre om 10 minutter, og ikke skal vente på næste tog i 20 lange minutter i blæsevejret... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2008 Det er faktisk lidt surrealistisk at sidde i de 'skæve' tog og se det andet spor langsomt blive fyldt med passagerer, til er tog der går 10 min. senere end det de står og kikker på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2008 Jeg synes det er fedt med den øgede frekvens. Jeg kikker ikke længere så meget på klokken når jeg skal af sted, jeg smutter derud og tager det første og det bedste tog. Det er det bedste der er sket mht. togdriften i de 1½ jeg har pendlet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2008 Jeg synes det er fedt med den øgede frekvens. Jeg kikker ikke længere så meget på klokken når jeg skal af sted' date=' jeg smutter derud og tager det første og det bedste tog. Det er det bedste der er sket mht. togdriften i de 1½ jeg har pendlet.[/quote'] HØRT!!!!:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites