Jump to content
MC Manden

Advokat søges til tvist med bostaträttforeningen

Recommended Posts

På skrift?
Præcis... I købsaftalen... Og, selvom jeg ikke havde det, så ville pengene tilfalde mig (ejeren) da det er denne der ret til pengene, med mindre sælger har gjort krav på dem (altså, inden salget) Selvom jeg ikke havde det på skrift, så ville aftalen være lige så meget værd som den mundtlig garanti jeg har fået fra foreningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Præcis... I købsaftalen... Og, selvom jeg ikke havde det, så ville pengene tilfalde mig (ejeren) da det er denne der ret til pengene, med mindre sælger har gjort krav på dem (altså, inden salget) Selvom jeg ikke havde det på skrift, så ville aftalen være lige så meget værd som den mundtlig garanti jeg har fået fra foreningen.
Så skulle du bare have lagt købsaftalen på bordet til styrelsen. Det første, du skriver her, harmonerer bare ikke med, hvad du skrev, advokaten havde sagt: "hvis sælger og køber er enige om at en evt. erstatning skal tilfalde ejer af lejligheden, så tilfalder pengene ejeren. Hvis ikke, så er det sælger der skal modtage pengene" Men hvad, jeg siger ikke noget - jeg skal bare have min egen del af erstatningen :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så skulle du bare have lagt købsaftalen på bordet til styrelsen.
Det ville da være ligegyldigt, da foreningen har besluttet at dem der er fraflyttet ikke skal have nogle penge. Styrelsen har beslutat att de som flyttat ifrån och de som flyttat in senare inte skall komma i åtnjutande av denna ersättning Men, nu tager jeg en snak med formanden og hører hvad de er kommet frem til, og hvis de fastholder deres, så vil de modtage et brev fra advokaten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør det jo lige meget hvad...... For skal sælger ha pengene,SKAL de bruges på udbedring.....;) Og så får du dit køl/frys alligevel.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det gør det jo lige meget hvad...... For skal sælger ha pengene,SKAL de bruges på udbedring.....;) Og så får du dit køl/frys alligevel.....
Hehe... ja, det er jo ikke en erstatning som man bare putter i lommen :rolleyes: ... Det er ihvertfald ikke tiltænkt som sådan. Såh, hvis de bliver udbetalt, så skal der nyt køleskab op.... Glæder mig allerede til isterningemaskinen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe... ja, det er jo ikke en erstatning som man bare putter i lommen :rolleyes: ... Det er ihvertfald ikke tiltænkt som sådan. Såh, hvis de bliver udbetalt, så skal der nyt køleskab op.... Glæder mig allerede til isterningemaskinen :D
Jeg troede du skulle bruge pengene til dit racing team. Sponsered by Bitsockret :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

At en lejlighed handles kan da ikke annulere et krav mod BRF'en om udbedring af skader. Køber og sælger af en lejlighed kan diskutere hvem der skal have en evt. erstatning, men hvis de har haft bare en smule fornuft vil det stå specificeret i kontrakten. Hvis sælger har haft omløb i hovedet har han allerede accepteret at køber skal have pengene idet han nok ellers havde været nødt til at give rabat på lejlighedens pris. Det er jo bedre at få pengene øjeblikkeligt 100% sikkert end at skulle forsøge at kræve dem ind af en BRF. Så vidt jeg ved er det juridisk set en selv, der skal rette et krav mod BRF'en for fejl og mangler - derefter er det BRF'en der skal rette kravet mod entrepenøren hvis det er hans skyld. Jeg kan ikke se at en BRF kan afvise et krav bare fordi man ikke er 1. gangskøber :(. Hivs man kunne det skulle mange af de nybyggede lejligheder ude på Västra Hamnen koste langt mindre end hvad de står til nu - der er uhyggeligt meget byggesjusk herude og erstatningskravene bliver hurtigt til 6-cifrede beløb pr. lejlighed - i enkelte tilfælde 7-cifrede.:eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Shit har de glemt at lave vægge:surprise:

Hivs man kunne det skulle mange af de nybyggede lejligheder ude på Västra Hamnen koste langt mindre end hvad de står til nu - der er uhyggeligt meget byggesjusk herude og erstatningskravene bliver hurtigt til 6-cifrede beløb pr. lejlighed - i enkelte tilfælde 7-cifrede.:eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fint svar fra styrelsen Jeg har idag fået følgende svar fra bestyrelsen.... Gad vide hvem det er der ikke har forstået noget ???? :D Hej Palle Styrelsen anser att du inte förstått vad förlikningen gäller: Förlikningen innebär att byggaren medgivit att han levererat andra kyl och fryskåp än vad de första lägenhetsköparna avtalat om. Han är ändå inte beredd att ge full ersättning eftersom han hävdar att funktionaliteten i grund är jämförbar. I lägenhetsprospektet står det dock att vi skulle ha en annan typ av kyl och frysar än som levererats. Detta gäller emellertid inte de som i likhet med dig köpt lägenheten i andra hand. Du har köpt efter att ha sett lägenheten och är alltså införstådd med vad som erbjudits och avtalat på de premisserna. Du är alltså inte lurad på samma sätt som förstaköparna. Tapetseringen har inget med denna förlikning att göra. Byggaren anser att det är dyrare att måla än att tapetsera och lämnar ingen ersättning för detta. Vi har nödgats godta den tolkningen för att överhuvud nå en överenskommelse . Även om vi fått ersättning för tapetsering skulle det inte ha berört din lägenhet av samma skäl som ovan anförts. Styrelsens beslut om vilka lägenhetsinnehavare som skall få ersättning står fast. mvh XXX XXXXXX

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tapetseringen har inget med denna förlikning att göra. Byggaren anser att det är dyrare att måla än att tapetsera och lämnar ingen ersättning för detta.
Ah hva' !!! Det er da løgn og latin. Man har måske sluppet med at male 2 gange på væggene, men tilgengæld sparet indkøb af tapet, opsætning af tapet, grunder samt maling af tapet (1-2 gange). I min verden er det bestemt ikke dyrere at blot male... Den kommer jeg til at dykke lidt ned i ved lejlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vi nået et skridt længere... Vi er 3 lejligheder som er berørt af dette og vi har selvfølgelig sat os sammen og skrevet til styrelsen. Vi har fået bekræftet at der er forhandlet erstatning for samtlige lejligheder, men at vi, som "ikke-førstegangs købere" ikke er berettiget til erstatningen. Fordi, dette omhandler foreningens ejendom. Og, vi har også påpeget at vi iflg. købeloven overtager ejers tvist vedr. eventuelle sager mod bygherrer Efter vi har påpeget reglerne for foreningen, har vi skrevet dette: Vi kan inte läsa någonstans att vitvarorna är föreningens egendom. § 12 i föreningsstadgar kan man tvärtom läsa följande; Bostadsrättsinnehavaren skall vårda och sköta lägenheten. Han skall på egen bekostnad hålla lägenhetens inre med tillhörande källare i gott skick... Till det inre räknas; inredning och maskiner i kök, badrum och tvättstuga. Nu har vi så fået svar fra foreningen at de ser sagen som afsluttet og at de ikke ønsker at diskutere dette mere. Jamen, flot så... nu har vi li'som påvist, med foreningens egne regler, at de ikke har ret, og så nægter de at tale mere om sagen. Nu kommer advokaten så.... Så kan de jo se hvor meget de gider at bruge på det.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites