Jump to content
Gio

Så er der risiko for isslag! (080105)

Recommended Posts

Kan bare hilse at her på Lars Görans Marker er vi i al fald ramt. Kom ud af indkørslen men måtte opgive at komme op ad bakken gled tilbage - tilbage - tilbage og forbi vores indkørsel hvor efter jeg opgave at overhoved komme frem!! Krøb til Korset og måtte bede min hel egen tophælp (læs bedre ½del) komme og køre bilen ind i indkørslen! Så ja jeg er til grin resten af dagen men jeg kan klare det for jeg ved hvem det er der kommer at skifte dagens ration af bajsebleer da det jeg skulle ud og ha fat i var vådservietter !!! Og det er ikke mig. :kiss: my (_)_) Har lært noget - leg på halkbana og virkeligheden er ikke det samme!!! :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja...samme scenarie som sidste år (eller var det forrige?...*hmm*) 89iq24g.jpg Isen på vejene begynder at blive lidt grød-agtig nu - og folk skøjter rundt på fortovet. Det skal blive interessant at se, hvis vi får sne oveni senere på dagen/aftenen. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja...samme scenarie som sidste år (eller var det forrige?...*hmm*)
To år siden - jeg husker det udmærket... Jeg var nemlig på arbejde og brugte 15-20 minutter på at pakke bilen ud af iskappen før jeg kunne køre nogen som helst steder. Hele den ene side var tækket af et tykt, tykt lag is - selvfølgelig i venstre side så man måtte ind og starte den fra modsatte side. Og den var i sandhed en lang og træls tur hjemover derefter!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det er da et hyggeligt vejr :scared: - og samtidigt så er der opstået forstyrrelser i el-nettet (eller er det klumper) som berører lidt folk i det Sydlige SKåne (Malmö' date=' Vellinge).[/quote'] Yes - det er heller ikke helt stabilt heroppe i Mellanskåne da... Har haft et par at de dér dyk i strømmen der lige når at få PC'ere mv til at genstarte. :thumbdown Tror det er isklumper der sætter sig forkerte steder og giver problemerne! Dog ser det faktisk ud til at tage lidt af heroppe, isen er ved at smelte væk fra vinduerne på huset nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Det er rigtig slemt i Limhamn nu...folk klamrer sig til lygtepæle og husmure... Jeg måtte lige en tur rundt om blokken da jeg ikke kunne bremse ned fra....20 km/t:( godt det ikke var et T-kryds:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Heidi muntrer sig med turen hjem fra DK lige nu... Der er mega lang kø ved betalingsanlægget fordi tolderne åbenbart leder efter et eller andet - så kun to "sluser" åbne. Til gengæld kører man igennem uden at betale (!)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville en tur i Silvan her kl 15.30. Gik op til bilen og vendte om igen. Sindssygt glat bare at stavre forsigtigt rundt med små skridt. Forruden var dækket af et tykt lag is. Ingen grund til at køre nogen steder - ville være det rene idioti. Kunne lige så godt ringe til forsikringen med det samme så :-) Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha jeg nåede lige 50 meter ned af vejen så svinger den, men det syntes bilen ikke lige den ville, så jeg fortsatte lige ud !! Godt det er helt nede ved strandengene vi bor, så man kunne køre derud og der ikke var parkeret nogle biler. Der var en dame med sin hund, der lige var gået forbi og stod også bare og kiggede da jeg skøjtede forbi......Så jeg vendte pænt om igen, og trillede 50 meter tilbage, og Volvoen har endda pigdæk på !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der tager du så fejl..... Øresundsbroens systemer til registrering af brobizz er nede pga is.... Derfor har de lukket alle baner pånær 2.... Intet med tolderne at gøre. De står der sikkert fordi det er langt nemmere med kun 2 baner.... Og nok fordi de ikke kan gå fra hus til hus pga isen...

Heidi muntrer sig med turen hjem fra DK lige nu... Der er mega lang kø ved betalingsanlægget fordi tolderne åbenbart leder efter et eller andet - så kun to "sluser" åbne. Til gengæld kører man igennem uden at betale (!)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der tager du så fejl..... Øresundsbroens systemer til registrering af brobizz er nede pga is....
Nåhja - men det forstår jeg egentlig også meget bedre. Så er alt jo cirka som det plejer at være, deres teknik virker ikke... :rolleye: Men de kunne da så sagtens åbne mere end to baner??
Intet med tolderne at gøre. De står der sikkert fordi det er langt nemmere med kun 2 baner.... Og nok fordi de ikke kan gå fra hus til hus pga isen...
OK. Der var nemlig også bare lagt fartbump ud på stykket mellem bommene og tolderhusene. Så det var egentlig dérfor vi antog at det var pga tolderne at de havde lukket alle baner. Og skræmmende at iagtage tåberne der efter at været sure over at der er kø fyrer godt til øsen efter at have passeret tolderne. Og racer over broen med langt over de 50 km/t der var angivet som max. Så tror da pokker at så mange ender i grøften rundt omkring i sådan et vejr. :rolleye::rolleye::rolleye: Heidi er så hjemme nu i vel behold... Der var ikke de store problemer - selvfølgelig ikke hurtigt - men hele vejen til Billinge uden at skride nogen steder hen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

...nu er nedbøren så slået over i sne og hagl - så vi går vist en "interessant" aften/nat i møde vejrmæssigt. Hvor skidt det end ér på mange punkter, så fascineres jeg dog af hele scenariet. Jeg bliver altid sådan lidt "wow!", når vejret viser tænder og Moder Natur gør som det passer hende. Der er vist ikke meget andet at gøre, end at pille proppen af en flaske rødvin, og holde sig indenfor i varmen og følge udviklingen. Egentlig...slet ikke værst :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... Der er vist ikke meget andet at gøre, end at pille proppen af en flaske rødvin Egentlig...slet ikke værst :th2:
Det er skam allerede sket :) Så krydset vi bare fingre på at vi kan komme afsted i morgen tidligt ved 9 tiden som planlagt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites