Khil 10 Anmeld indhold Skrevet January 4, 2008 Hej, Når det er at man flytter fra Danmark til Sverige, skal man melde det til folkeregisteret? Måske et dumt spørgsmål, men jeg er faktisk i tvivl. Synes jeg læste et indlæg hvor der stod at hvis man flyttede til Sverige var det ikke nødvendigt at melde det til FR. På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malgre 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2008 Hej Du skal melde det hos Skatteverket i Sverige, som det første.Du får så udstedt et svensk personnummer. Når du har fået det, skal du hvis du fortsat arbejder i DK, sende lønsedler som bevis for at du er berettiget til det danske sundhedsvæsen til folkeregisteret i DK. Når de så har modtaget det, får du tilsendt et pap sygesikringsbevis. De svenske myndigheder giver Folkeregisteret besked på at du er flyttet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2008 Er du sikker på det?? Før skulle man da have et internordisk flyttebevis fra Folkeregistret i DK, som skulle vises på Skattestyrelsen i S, for at man kunne få det svenske personnummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2008 Er du sikker på det?? Før skulle man da have et internordisk flyttebevis fra Folkeregistret i DK, som skulle vises på Skattestyrelsen i S, for at man kunne få det svenske personnummer. Pr. 1/1-07 blev det internordisk flyttebevis afskaffet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malgre 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2008 Ja.. ret sikker.. gik selv igennem det i august.. og har en veninde som går igennem det nu :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Khil 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2008 Tak for svar. Det lyder lidt mærkeligt. Forleden fik jeg besked på, fra SU-kontoret, at jeg ikke havde ret til SU-lån fordi jeg ikke havde sendt lånebeviset retur til den. "Den lånebevis har jeg aldrig modtaget" lød min melding, og det var fordi de havde sendt den til min gamle adresse, da jeg ikke havde meldt flytningen til FR. Jeg har ellers gjort som Malgre siger, ovenikøbet ændret min adresse på SU-hjemmeside, men det er ikke nok. Ville håbe at nogen lavede en fyldestgørende check-liste over de forskellige ting man skal være opmærksom på når man flytter til Sverige. Det kan da ikke være rigtigt at der skal herske så meget tvivl om diverse ting til trods for at så mange danskere er flyttet til Sverige i tidens løb. Nåh men, God weekend:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites