Jump to content
Humle

Northern Rock

Recommended Posts

vil ikke have mig som kunde fordi jeg ikke har fast adresse i DK. Havde ellers lige set mig lun på deres 5% opsparingskonto. Fik ingen forklaring på hvorfor man skulle have bopæl i DK, noget som jeg naturligvis undrede mig over nu hvor det ikke er et problem for andre banker. Nå, det må de jo om. Andre der tilbyder en lignende rente ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Alm. Brand giver også 5% i rente. De kræver dog at du binder dig for et helt år. Pengende kan hæves før tid mod et gebyr på 1% af renten. Derudover får man kun lov til at sætte penge ind en gang. Må nok sige at Nothern Rock's opsparingkonto er mere fleksible. Dog "tør" jeg ikke at have min opsparing hos dem mere. Havde firma (dansk) opsparing hos dem, da det gik meget ned af bakke for dem, for et halvt års tid siden. Konto'en blev lukket op pengene reddet. Har hos Alm. Brand nu, og føler mig mere sikker der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dog "tør" jeg ikke at have min opsparing hos dem mere.
Der er noget med en garanti som dækker tab op til en vist beløb Jeg har selv SBAB til 4,85%. Uden bindinger og uden nogen som helst gebyrer overhovedet :-) dejlig nemt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er noget med en garanti som dækker tab op til en vist beløb
Yeps, op til 300.000,-. Men better safe than sorry. Og når det drejer sig om penge, går jeg med livrem og seler. Og jeg stoler ikke på en bank som bliver sat under administration af den engelske stat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har selv SBAB til 4' date='85%. Uden bindinger og uden nogen som helst gebyrer overhovedet[/quote'] Damn... procenten er god, men man kan desværre ikke overføre direkte til/fra SBAB til/fra udlandet eller betale regninger via bank- eller plusgiro. Desværre, så skal man også have et boliglån på mindst én million svenske kroner hos SBAB for at få den gode rente.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos Eik Bank (tidligere Skandiabanken) kan man få 3,75% uden bindinger overhovedet på en almindelig lønkonto. Desværre, så kan man ikke få Dankort med en udlandsk adresse, men man kan godt få VISA-kort. En fastrentekonto giver op til 4,70%.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Danske bank 4.25% uden bindinger dog får man ikke renter for den måned man hæver.
Ja, har allerede konto hos DDB, men den aftale udløber til marts. Alm. Brand tilbyder iflg. deres hjemmeside nu 5% -------------------------------------- Få 5,0 % i fast indlånsrente Lige nu kan du få en Fastrentekonto med en fast rente på 5,0 % i Alm. Brand Bank. Betingelserne er lige så enkle, som renten er høj. Du sætter minimum 25.000 kr. ind Vi garanterer dig rentesatsen i 12 måneder Får du brug for pengene inden de 12 måneder, kan du til enhver tid hæve dem mod et gebyr på 1 % af det hævede beløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også checke ICA - http://www.ica.se/FrontServlet?s=ikk&state=bankprislista&showMenu=ikk_7_1#rantor Eneste problem er, at du ikke fra starten kan oprette en Plus konto, hvis du ikke har svensk indkomst. Du starter så med et almindeligt bankkort med Master Card tilknyttet og efter et par måneder, hvor du har vist der er penge nok til forbruget, ansøger du om Plus kort. Godt nok kun 3,5% rente, men mange andre fordele, blandt andet 1% bonus på alle køb og den bonus er jo skattefri ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev ændret efter at danske bank fik nye konto typer.

Ja, har allerede konto hos DDB, men den aftale udløber til marts. Alm. Brand tilbyder iflg. deres hjemmeside nu 5% -------------------------------------- Få 5,0 % i fast indlånsrente Lige nu kan du få en Fastrentekonto med en fast rente på 5,0 % i Alm. Brand Bank. Betingelserne er lige så enkle, som renten er høj. Du sætter minimum 25.000 kr. ind Vi garanterer dig rentesatsen i 12 måneder Får du brug for pengene inden de 12 måneder, kan du til enhver tid hæve dem mod et gebyr på 1 % af det hævede beløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

5,0% i rente er lige med at smide penge ud ad vindue.... F.eks. Maden er blevet dyrere 7% i DK på et år. Køb B&O aktier i dag! De er billige... Hvis du ikke tør at købe B&O så køb Danske Bank...også billige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Køb B&O aktier i dag! De er billige... Hvis du ikke tør at købe B&O så køb Danske Bank...også billige
ALLE aktier er billige i øjeblikket. Spørgsmålet er bare om de ikke bliver endnu billigere i den nærmeste fremtid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5,0% i rente er lige med at smide penge ud ad vindue.... F.eks. Maden er blevet dyrere 7% i DK på et år. Køb B&O aktier i dag! De er billige... Hvis du ikke tør at købe B&O så køb Danske Bank...også billige
Haha...springer du nu ud som den store aktieguru ? B&O falder med 28% idag. Håber ikke du har tabt hele børneopsparingen :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Haha...springer du nu ud som den store aktieguru ? B&O falder med 28% idag. Håber ikke du har tabt hele børneopsparingen :lol:
Jeg har ikke nogle B&O aktier....men de skal købes i dag, da de er meget billige lige nu. De kommer sikkert op i morgen eller i de næste par dage :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites