duni 10 Anmeld indhold Skrevet January 3, 2008 Hej. har ledt i de lokal og i Citygross efter salt til vores opvaskemaskine, men desværre uden held. Er der nogen som kan hjælpe, i DK ligger de jo bare i nogle poser. Er indpakningen anderledes eller hedder det noget andet eller ligger det bare et meget mystisk sted i butikkerne her i Sverige, mener jo at de burde bruge det også....:-) Hilsen Anja Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 Hmm.... jeg tror det hedder "salt till diskmaskin" eller "avhärdningssalt till diskmaskin". Jeg plejer at finde det ved opvaskemidlet, men ikke i poser, derimod i papkasser. Den jeg har fundet er i grøn kasse og hedder Broxomatic eller noget lignende Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
duni 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 ok, det prøver jeg. Thx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 ok, det prøver jeg. Groft salt - hvis du har valget mellem fint og groft ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 Groft salt - hvis du har valget mellem fint og groft ;) Jamen kan du så forklare, hvad forskellen er? Har ofte undret mig. Ender dog altid med at tage det grove uden at vide hvorfor:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 Almindelig groft køkkensalt uden jod sælger de i alle butikker, det tror jeg bestemt også fungerer selv om der ikke står "diskmaskin" på pakken! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Alias 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 Groft filtersalt kan klumpe sammen i saltanlægget, hvorfor du bør anvende fint filtersalt medmindre producenten af maskinen anbefaler andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 Groft Salt ! Groft filtersalt kan klumpe sammen i saltanlægget, hvorfor du bør anvende fint filtersalt medmindre producenten af maskinen anbefaler andet. Dit citat er forkert - det forholder sig omvendt. Man anvender groft salt, fordi det har en mindre tendens til at klumpe. (tænk på store sten og mindre sten) Jeg har vedhæftet teksten fra de manualer, vi som producent udsender ifm. opvaskemaskiner... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 Er indpakningen anderledes eller hedder det noget andet eller ligger det bare et meget mystisk sted i butikkerne her i Sverige' date=' mener jo at de burde bruge det også....:-)[/quote'] Det burde kunne findes - vores lokale ICA i Bunkeflostrand har i hvert fald haft det. Men det er nok ikke så udbredt da vandet i Sverige generelt indeholder meget mindre kalk end det danske. Selv bruger jeg bare alt-i-en tabletter, det fungerer fint med min opvaskemaskine ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2008 "Et billede siger mere...." Og for at sammenligne lidt, så har jeg sat Svenskeren op ved siden af Danskeren :D (Husk også "spolglans"/afspændingsmiddel) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites