Jump to content
duni

Salt til opvaskemaskinen

Recommended Posts

Hej. har ledt i de lokal og i Citygross efter salt til vores opvaskemaskine, men desværre uden held. Er der nogen som kan hjælpe, i DK ligger de jo bare i nogle poser. Er indpakningen anderledes eller hedder det noget andet eller ligger det bare et meget mystisk sted i butikkerne her i Sverige, mener jo at de burde bruge det også....:-) Hilsen Anja

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.... jeg tror det hedder "salt till diskmaskin" eller "avhärdningssalt till diskmaskin". Jeg plejer at finde det ved opvaskemidlet, men ikke i poser, derimod i papkasser. Den jeg har fundet er i grøn kasse og hedder Broxomatic eller noget lignende :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Groft Salt !

Groft filtersalt kan klumpe sammen i saltanlægget, hvorfor du bør anvende fint filtersalt medmindre producenten af maskinen anbefaler andet.
Dit citat er forkert - det forholder sig omvendt. Man anvender groft salt, fordi det har en mindre tendens til at klumpe. (tænk på store sten og mindre sten) Jeg har vedhæftet teksten fra de manualer, vi som producent udsender ifm. opvaskemaskiner...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er indpakningen anderledes eller hedder det noget andet eller ligger det bare et meget mystisk sted i butikkerne her i Sverige' date=' mener jo at de burde bruge det også....:-)[/quote'] Det burde kunne findes - vores lokale ICA i Bunkeflostrand har i hvert fald haft det. Men det er nok ikke så udbredt da vandet i Sverige generelt indeholder meget mindre kalk end det danske. Selv bruger jeg bare alt-i-en tabletter, det fungerer fint med min opvaskemaskine ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites