Jump to content
benjaminsmor

Brobizz passage til lastbiler???

Recommended Posts

Her forleden dag kørte jeg til dk og der var lidt kø (altså meget LIDT kø i forhold til om morgenen) ved standerne så var der lige en der var lidt smart og tog de standere der er til lastbiler og kom foran alle os andre. Hvor frækt!!! Men kan det overhovedet lade sig gøre??? Det synes jeg da er for mærkeligt så kan alle og enhver springe over om morgenen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men kan det overhovedet lade sig gøre??? Det synes jeg da er for mærkeligt så kan alle og enhver springe over om morgenen....
Ja, men lad venligst være med at sprede ordet, for så mindskes fordelen :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Frækt og frækt, det gælder vel om at få afviklet traffikken hurtigts muligt gennem betalings anlægget,og det gør man bedst ved at bruge så mange baner som muligt, så kommer alle hurtigst frem. Men hvis det er en af de der "Hr Vigtigere end alle andre" der i sidste øjeblik beslutter sig for at køre på tværs af alle baner, så alle andre må op på bremsen, ja så det sku frækt og burde straffes omgående med BAAAANNNKKKK;)

Hvor frækt!!! .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frækt og frækt, det gælder vel om at få afviklet traffikken hurtigts muligt gennem betalings anlægget,og det gør man bedst ved at bruge så mange baner som muligt, så kommer alle hurtigst frem. Men hvis det er en af de der "Hr Vigtigere end alle andre" der i sidste øjeblik beslutter sig for at køre på tværs af alle baner, så alle andre må op på bremsen, ja så det sku frækt og burde straffes omgående med BAAAANNNKKKK;)
Helt klart hvis man kommer i tanke om det så sent at det er FOR sent så er man bare for dum !! Men hvis man kører i inderbanen hele vejen er det fint :th2: Men som de ander siger så snak ikke for højt om det :laugh: -Kress...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo kom nu, vi andre vil gerne vide om det virker:laugh:

Har ikke prøvet dem' date=' men da alle baner kan skifte mon så ikke alle kan bruges til BIZZ ?? Det kunne være smart, men jeg gider ikke sidde der og se dum ud en dag bare for at prøve. :rolleye:[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hænger sådan nogle hvide dimser ned fra taget af betalingsanlægget i brobizz-banerne. Jeg gætter på det er dem der aflæser brobizzen. De hænger ikke i de manuelle/kort-banerne sidst jeg så efter..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I bemærker når i kører ind i Brobizz banerne sidder der nogle scannere, det gør der ikke i kort/manuelle baner........ så tvivler på at der kan scannes på den, andet end det er manuelt og at der kommer personale hen til Jer, men forsøget er gratis og evt ventetiden værd..... hvis man er til det..:-) Men JA hvorfor ikke bruge lastbil banen, når der er kø ved de andre, ALT andet ville da være spild af ventetid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. bizz-scanning, så er det hvertfald ikke alle banerne der kan registrere ... de gange jeg har taget en manuel bane, for at få en ny holder når sugekopperne knækker, har ekspedienten skulle have bizzen ind i skuret og håndscanne for at åbne bommen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er alt, der kommer fra højre, lovligt!! I mine næsten 4 år med passage af broen hver morgen omkring kl. 07.00 - og med et samlet kilometertal på ca. 320.000 km - var det hver morgen en irritation med "hr fartgal i sin SUV" eller anden overtændt bil - som mente at hans præmietyr pludselig var forandret til en lastbil. Stille tanker om skadesanmeldelsens indhold i tillid til, at broforbindelsen har styr på, hvilken bane, der er benyttet. Ingen forventer vel, at en "lastbil" kommer fræsende fra højre - sikkert påberåbende sig, at andre "skal holde tilbage for alt, der kommer fra højre" - men som samtidigt har glemt alt om "fletningsregler". Der er nogen, der virkelig leger med ilden, har jeg tænkt på, når jeg i et nanosekund tager et flash-back - og samtidig er glad for, at det er næsten 1 år siden, at jeg sad med disse tanker. En 24-årig sygeplejerske skulle måske følge reglerne og komme 15 sekunder senere på arbejde. Det er ikke rønnebærene, der er sure, for ifølge ordsproget lyder det således: "De er sure, sagde ræven, da han sad og slikkede tæer". Til alle: "Kom godt på arbejde - and be careful out there!"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ALT andet ville da være spild af ventetid
ventetid = spild... eller.....????????
Præcis. Hvorfor sætningen kan omskrives til "ALT andet ville da være spild af spild" - men det var muligvis det du mente... :)
........ dont care......
Gør jeg egentlig heller ikke, så fred være med det... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der hænger sådan nogle hvide dimser ned fra taget af betalingsanlægget i brobizz-banerne. Jeg gætter på det er dem der aflæser brobizzen. De hænger ikke i de manuelle/kort-banerne sidst jeg så efter..
De kan godt scanne brobizzen automatisk i de manuelle baner - Jeg er blevet så "populær", at de helt uden at se bizzen åbner bommen, når jeg kører i den manuelle bane (heldigvis meget sjældent, for hvorfor ikke bare køre i bizzbanen, når den nu virker, selv om man kører MC) :th2: Og tak til det altid høflige personale i de manuelle baner - bliver bare så ked af det, når de lukker for "snakkelågen" :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I mine næsten 4 år med passage af broen hver morgen omkring kl. 07.00 - og med et samlet kilometertal på ca. 320.000 km - var det hver morgen en irritation med "hr fartgal i sin SUV" eller anden overtændt bil - som mente at hans præmietyr pludselig var forandret til en lastbil. Stille tanker om skadesanmeldelsens indhold i tillid til, at broforbindelsen har styr på, hvilken bane, der er benyttet. Ingen forventer vel, at en "lastbil" kommer fræsende fra højre - sikkert påberåbende sig, at andre "skal holde tilbage for alt, der kommer fra højre" - men som samtidigt har glemt alt om "fletningsregler". Der er nogen, der virkelig leger med ilden, har jeg tænkt på, når jeg i et nanosekund tager et flash-back - og samtidig er glad for, at det er næsten 1 år siden, at jeg sad med disse tanker. En 24-årig sygeplejerske skulle måske følge reglerne og komme 15 sekunder senere på arbejde. Det er ikke rønnebærene, der er sure, for ifølge ordsproget lyder det således: "De er sure, sagde ræven, da han sad og slikkede tæer". Til alle: "Kom godt på arbejde - and be careful out there!"
Jeg er ikke helt med på hvad du mener ?? Det er jo ikke fordi vi kører som sindsyge ind gennen lastbil banen. Det lyder som om du har ondt et sted eller er blevet kørt over engang, for det kan da ikke irretrere nogen at køen blir mindre... -Eller ??? :confused: Og hvis det er sygeplejeske Betina herfra som du hentyder til, så kører hun med tog hver dag:th2: -Kress...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ürsäkta - kan jag få biffen genomstekt? Hej Kress og Betina! Jeg har nærlæst jeres svar og tager hånden frem til undskyldning, hvis jeg i en aftentime har været for grov i munden. Jeg har ikke ondt nogle steder - og er heller ikke blevet kørt over. Det var jo faktisk derfor, at jeg skrev de famøse linjer om "den fra højre kommende trafik". "for det kan da ikke irretrere nogen at køen blir mindre... -Eller ???" Det afhænger vel lidt af min problemstilling i forhold til en eventuel skade - f. eks. med mine børnebørn indvolveret. Tråden starter med et andet udgangspunkt, og jeg er ked af, at jeg har gået i clinch med Jer. I krydser ingen bane for at komme frem til lastbilbanen, hvis I pludselig opdager kø i bizz-banerne - I holder til højre hele vejen, men skal alligevel på et tidspunkt "flette". Der kommer problemet efter min mening, og jeg beklager at den togrejsende Betina blev hængt ud, når hun nu sidder uskyldig i sin forsinkede togvogn. Se eventuelt min slutbemærkning, som gælder alle, som færdes derude.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Kress og Betina! Jeg har nærlæst jeres svar og tager hånden frem til undskyldning, hvis jeg i en aftentime har været for grov i munden. Jeg har ikke ondt nogle steder - og er heller ikke blevet kørt over. Det var jo faktisk derfor, at jeg skrev de famøse linjer om "den fra højre kommende trafik". "for det kan da ikke irretrere nogen at køen blir mindre... -Eller ???" Det afhænger vel lidt af min problemstilling i forhold til en eventuel skade - f. eks. med mine børnebørn indvolveret. Tråden starter med et andet udgangspunkt, og jeg er ked af, at jeg har gået i clinch med Jer. I krydser ingen bane for at komme frem til lastbilbanen, hvis I pludselig opdager kø i bizz-banerne - I holder til højre hele vejen, men skal alligevel på et tidspunkt "flette". Der kommer problemet efter min mening, og jeg beklager at den togrejsende Betina blev hængt ud, når hun nu sidder uskyldig i sin forsinkede togvogn. Se eventuelt min slutbemærkning, som gælder alle, som færdes derude.
Ingen problem:th2: Kør ordenligt alle !! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites