Jump to content
Liverpool CHL 5X

Fartmåling

Recommended Posts

Ja jeg har vist de har snakket om det men så vidt jeg ved er det blevet afvist fra den svanske side.pga de sagde at de vil blive en ren penge maskine eller noget i den stil. Men der står ikke hvornår de kommer op eller om de overhoved kommer om at det, de vil snakke om det og udføre det på et tidspunkt. Jeg fik bare afvide det er fra 1/1-2008 det vil blive aktiv ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det faste fartkameraer er da som jeg ser det netop IKKE en pengemaskine i det at det vel må siges at kun meget få vil vælge at overskride hastighedsgrænsen hvor man med 100% sikkerhed ved at det vil medføre en hilsen fra politiet. Derudover syntes jeg det ville være en ganske fornuftig indretning i tunnelen, dog gerne kombineret med en ændring af hastighedsgrænsen til 110 km/t. Det sidste kommer dog nok ikke til at ske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg synes nu det er latterlig ikke fordi jeg siger man skal køre 200 km/t gennem tunnelen men jeg køre da ca. 130-140 alt efter trafik. men hvis man skal begynde at overholde de 90 km/t så synes jeg nu vi over i gab gab afd.
Jeg skal ikke spille hellig mht hastighed, men jeg kan godt se behovet for at få gjort noget i tunnelen. Det kan godt være at hverken du eller jeg racer igennem med 200 km/t, men specielt om aftenen/natten sker det da ikke sjældent at der kommer nogen forbi med endda rigtig høj hastighed. Er bestemt også enig i at 90 km/t virker som en meget lav hastighed derinde, specielt uden for myldretiden. Edit: Du kan nok være ret sikker på, at der ikke er etablere fotofartkontrol i den tunnel før det er skiltet ved den, at det er der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvad, så er der vist ingen statistik, der kan bevise, at der sker færre ulykker ved højere fart. Des større hastighedsforskel, der er på køretøjerne des større risko for ulykke. Hellere fartmåling end ulykker med lukning af broen/tunellen til følge....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal du nu bestemme hvor jeg skal køre?????
JA!! med mindre du foretager en overhaling med de 70km/t. Præcis som alle vi andre der skal køre i højre vejbane. Desværre er der alt for mange klaphatte der ikke har fattet det. De burde til køreprøve igen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt som mange der ikke ved noget bare VED at der er fartkameraer osv i tunnellen. Det er ifølge loven i DK IKKE tilladt med fast videoovervågning. Dermed ikke sagt at kameraerne ikke er der - det er de helt sikkert. De må bare ikke bruges. Før Folketinget beslutter at det skal være lovligt med fast overvågning kan vi trygt køre igennem tunnellen i en passende fart. 90 km/t er jo direkte latterligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sjovt som mange der ikke ved noget bare VED at der er fartkameraer osv i tunnellen. Det er ifølge loven i DK IKKE tilladt med fast videoovervågning. Dermed ikke sagt at kameraerne ikke er der - det er de helt sikkert. De må bare ikke bruges. Før Folketinget beslutter at det skal være lovligt med fast overvågning kan vi trygt køre igennem tunnellen i en passende fart. 90 km/t er jo direkte latterligt.
Ok nice. Hvis det en dag bliver såden at der komme fart cam. så håber jeg de øger det til 110 el 130 km/t meeeen i don´t think so:cry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lader da til at der er mange herinde der er ligeglade med at køre i højre vognbane..... ??? Så jeg forstår det ikke......

JA!! med mindre du foretager en overhaling med de 70km/t. Præcis som alle vi andre der skal køre i højre vejbane. Desværre er der alt for mange klaphatte der ikke har fattet det. De burde til køreprøve igen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lader da til at der er mange herinde der er ligeglade med at køre i højre vognbane..... ??? Så jeg forstår det ikke......
Bigmike, det er faktisk lovpligtigt at trække ind Jeg er helt enig med THN, der er alt for mange klaphatte der ikke ved det :-)
Dén diskussion har nogle af jér vist allerede haft til fulde herinde :rolleyes: - så, hvorfor starte den igen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm mon ikke de faste kamerarer ville sakbe en del farlige opbremsninger på vej ind i tunnelen? og hvis det skulle være indført vil jeg gerne tale med en kørelærer og en bankmand. kører altid for stærkt i gennem tunnelen (ved det er ulovlig så ingen prædiken tak) men en ting er sikkert det nyhedsbeuru der nævnes i et tidligere link er bulloks og samtidig så vil der komme skilte op med fartkontrol hvis den er fast (eu-lov) udover det vil det være på ale forsider og medier så tro nu ikke på den og tror ikke det sker før min 2010

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der snakkes om at der sættes såkaldte "stærekasser" op på udvalgte farlige strækninger allerede i år - det er ihvertfald det politikerne arbejder på. Kan ikke se at tunnellen skulle høre under "udvalgte farlige strækninger" eftersom der stort set intet sker af ulykker dernede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

næ ikke andet end punkteringer og tomme tanke en gang i mellem men store ulykker eller i det hele taget små i tunnelen det er sjældent. det er på peberholm og broen det sker fordi folk giver den fuld pedal ud efter røret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare de nakker een af de der 180-200 km/t. eller mere assholes så er jeg glad! Små tissere=uhensigtsmæssig høj fart :love2: Og nej, jeg kører heller ikke 90 hvis trafikken er til 110-120 stykker.. ;) Og ja, jeg har en middel tisser! :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lur mig om det ikke har noget at gøre med det manglende nødspor i tunnelen at hastighedsgrænsen ikke er højere oppe, synes nu bare folk skulle ta og rette sig efter de fastsatte grænser og så lære at holde til højre, især det sidste for det vil få trafikke til at glide mere rent. der er en grund til de regler er lavet !!!! Nic

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites