Jump to content
macpack

Timeout på min inet linje....

Recommended Posts

Hejsa, Så fik vi bredband2.se istedetfor bbb.se Godt med en 100/100bit linje til 110sek kr måned... Problemet er bare at den er pisse ustabil.. Altså den lagger / man for timeout hele tiden, bare ved at pinge google.com (f.eks.) Har ringet til kontakt personen for bb2 op til flere gange, men det ser ikke ud til at ske en skid... Nogen der har en ide til hvad jeg gør nu.??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dropper bredband2 måske? De jeg har snakket med siger at man skal holde sig langt väk fra dem da de har dårlig peering mod andre net. Dog så er det kun noget jeg har hört fra andre så vil helst ikke hänges op på det :-) Prisen virkede dog lige tilpas :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dropper bredband2 måske? De jeg har snakket med siger at man skal holde sig langt väk fra dem da de har dårlig peering mod andre net. Dog så er det kun noget jeg har hört fra andre så vil helst ikke hänges op på det :-) Prisen virkede dog lige tilpas :P
Altså når nettet køre, så er routing perfekt til andre steder. F.eks. 6-8mb/s til .nl Well jeg bliver bare ved med at kimme bb2.se ned, indtil de for fundet en løsning..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft lidt problemer på min 10/10 her i julen, frem til nu.. timeouts osv. :sick: Jeg tror de er gået på ferie eller noget lign. for jeg har haft linien i 3 1/2 år og det er første gang jeg oplever noget lign. Lad os håbe det bli´r fixet i starten af januar 2008 ! :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

macpack - vi harsamme problem i forhold til BBB er det vi har fået nu meget dårligere, men i henhold til prisen ok.... Jeg er dog lidt træt af at få timeout når jeg betaler med visa, de sølle 10-30 sek man skal vente kan linjen ikke klare download går også langsommere, både målbart og mærkbart

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om i oplever nogle gevaldige pakketab på jeres linier...og dette bør Bredband2 da bestemt fixe a.s.a.p. Prøv at køre en ping -t mod en server et godt stykke væk (hop-mæssigt), og se om/hvor ofte i får smidt pakker. Herefter kunne man begynde at indsnævre HVOR pakkerne droppes, ved at se nærmere på de forskellige hops. Om jeres linie er billig eller ej, så skal den da stadig fungere :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu gen-opliver jeg lige denne her tråd :) Har I stadig problemer med jeres linjer hos bredband2 ?
Ja, min forbindelse er "tillfälligt avbrott" på 2. måned. En opringning til kundservice gav intet resultat: "den står som åben her hos os". Efter en times guiden rundt opgav kundeservicemanden og sagde, at han ville fejlmelde den. Der er ikke sket noget endnu, selvom opringningen var for 10 dage siden. Sådan noget p..!:mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Overhoved ingen problemer her i almvik hos mig. Men det kostede også sved og tåre at få dem til at opdatere deres packedfront på deres servere/switch, men det er opdateret nu og min 1gbit kører som en drøm.
1 Gbit :eek: Må jeg ikke trække en fiber ud til dig ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

sup3rior>>jo du er velkommen til at trække kabel. ;) Rikke>Jep kender godt tptest.se og har også prøvet den mange gange, men den er for det første ikke velegnet til at teste 1gbits på, og min egen vurdering af denne side, er at den bedste måde at teste på, er ved at gøre det med andre som har ligende forbindelse. Jo jeg betaler 395sek måned for min 1gbit, men alt skal jo hænge sammen før man kan udnytte den fuldt ud, comp, netkort, kabler, harddiske ect. Dog har jeg opgraderet min comp så meget som muligt, så den kan da lige trække de 600/400mbit.se

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Rikke, Nu ved jeg ikke præcist hvor du bor henne af i Malmø, men bredband2 køre jo forskellige tilbud hos de forskellige foreninger. Her har vi kun 2 tilbud fra bb2.se 100/100mbit.se til 110sek (forenings tilbud de næste 5 år.) 1000/100mbit.se 395 (som desværre ikke er forenings tilbud, for ellers måtte den sku godt have været billigere.) Jeg bruger en netgear 1gbit switch, kan ikke huske modelnr da den står i walk in skabet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

heh rikke tror du ikke på hvad jeg siger.? Ville jeg gerne, men kan ikke teste den via min debian maskine / har ihvertfald ikke browser på den. Her på min windåse med et billigt onboard 1gbit kort, kan jeg max få lige under 200mbit. Igen, du lyder til at have lidt styr på computer+inet, også ved du også selv at comp og linje skal følges ad, for ellers er en 1gbit, 1gbit ect. overkill hvis resten ikke kan følge med. Så hvis vi skal ud i præcise tests, så er du velkommen til at stille en server som kan rapes fuldt ud, så vi kan teste linjen 110% her. Summasurmarum, jeg er tilfreds med linjen til den pris,, at den pt. ikke kan levere mere på min debian maskine, er mit hardware som ikke er 110% updatet til den fart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

samtalen stopper her rikke, gør ikke noget på kommando for andre. Du vælger ikke at tro mig, hvilke er fair nok, også gider jeg ikke bruge mere tid på at diskutere om min linje levere det som jeg har sagt tidligere. Jeg var så flink at sige min mening om bb2.se og bliver overfuset og skal til at bevise det ene og det andet.. Nu er jeg ikke polak men ren dansker, så mit ord må være nok, hvis ikke, så fint.!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tag nu bare det screendump..... Og nej. For jeg ved hvad hardware der kan håndtere den slags forbindelser koster og netgear leverer ikke noget der kan det.... Så screendump tak.
Ikke enig, netgear laver flere switche som kan håndtere optil et par hundrede gigabit i throughput... Denne her f.eks: http://www.netgear.com/Products/Switches/FullyManaged10_100_1000Switches/GSM7328S.aspx?detail=Specifications

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:lol: Det er jo også en måde at komme ud af det på....:D Nu drejer det sig ikke om polakker, dit ord og om jeg stoler på dig eller ej.... Jeg be'r bare om et lillebitte screendump og så himler du op om tillid osv.... Hvad har det med screendump at gøre? Det kunne jo være jeg kunne lære dig lidt om hvordan tingene hænger sammen, idet jeg lever af IT/infratruktur til daglig. Så jeg kan godt se forskel på blålys og fakta....;)
samtalen stopper her rikke, gør ikke noget på kommando for andre. Du vælger ikke at tro mig, hvilke er fair nok, også gider jeg ikke bruge mere tid på at diskutere om min linje levere det som jeg har sagt tidligere. Jeg var så flink at sige min mening om bb2.se og bliver overfuset og skal til at bevise det ene og det andet.. Nu er jeg ikke polak men ren dansker, så mit ord må være nok, hvis ikke, så fint.!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
:lol: Det er jo også en måde at komme ud af det på....:D Nu drejer det sig ikke om polakker, dit ord og om jeg stoler på dig eller ej.... Jeg be'r bare om et lillebitte screendump og så himler du op om tillid osv.... Hvad har det med screendump at gøre? Det kunne jo være jeg kunne lære dig lidt om hvordan tingene hænger sammen, idet jeg lever af IT/infratruktur til daglig. Så jeg kan godt se forskel på blålys og fakta....;)
Hvad anbefaler du så til dine kunder, de skal købe af udstyr ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Det kan han jo ikke rigtig bruge til så meget når han kører Gigabit.. Selv bredbandskollen siger at de ikke er helt så nøjagtige når trafikken kommer over 100mbit, så jeg ved ikke hvorfor du snakker om han skal sende Screenshots? "Finns det situationer när Bredbandskollen TPTEST inte fungerar bra? Ja, i vissa speciella situationer, till exempel när den förväntade bandbredden är mycket hög (upp till eller över 100 Mbit/s) och svarstiderna är långa (upp emot 20-40 ms) kommer mätvärdena inte att vara representativa för den anslutning som användaren har."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites