Jump to content
Homer

Brobizz virker ikke i forruden

Recommended Posts

Uanset hvor jeg placerer brobizzen i min nye S6'er virker min brobizz ikke. Er der nogen der har erfaring med den slags, eller må jeg lære at leve med det og stikke brobizzen ud af sideruden hver gang? Havde samme problem med en Mercedes Vaneo engang i tidernes morgen, og tabte ikke mindre end 2 brobizzer i forvirringen :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uanset hvor jeg placerer brobizzen i min nye S6'er virker min brobizz ikke. Er der nogen der har erfaring med den slags, eller må jeg lære at leve med det og stikke brobizzen ud af sideruden hver gang? Havde samme problem med en Mercedes Vaneo engang i tidernes morgen, og tabte ikke mindre end 2 brobizzer i forvirringen :rolleye:
Jeg har haft samme problem med biler med termoruder da de også er meget tykkere ind normale ruder...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Køb en MC, der er ikke problemer med at få bizzen til at virke, når den er monteret på vindskærmen. Så er det eneste problem, at brokonsortiet vil tvinge dig til at køre i manuel bane :rolleye: Har nu kørt i bizzbane på MC i 6 måneder uden problem - Nåeeee ja lige med undtagelse af problemet med brokonsortiet :fight::fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ar samme problem med min Audi. Den har en Thermo Control Coating på forruden - ruden har normal tykkelse. Jeg har ikke fundet noget område, der ikke er coated, så det er ud med labben med bizzen hver gang. Man vænner sig til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt utroligt, at et så nyt anlæg, som Øresundsbroens betalingsanlæg, ikke benytter RFID. Med en enkelt lille chip monteret på køretøjet kunne alle gennemkørsler registreres med fuld fart igennem anlægget uden nogen form for bom eller anden forhindring - ja så kunne selv MC-er køre igennem uden risiko. Der er selvfølgelig også løsninger som i Oslo og Stockholm, hvor biler kan registreres uden bom eller andre foranstaltninger. Måske er det blot et spørgsmål om, at der så ikke skal være så mange ansatte som nu... RFID info check http://www.idzone.dk men det er nok alt for avanceret og billigt :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er helt utroligt' date=' at et så nyt anlæg, som Øresundsbroens betalingsanlæg, ikke benytter RFID. Med en enkelt lille chip monteret på køretøjet kunne alle gennemkørsler registreres med fuld fart igennem anlægget uden nogen form for bom eller anden forhindring [/quote']Nu ligger broen jo mellem to lande, og efter som det ene af landene selvfølgelig er interesseret i hvad der kommer ind over grænsen af lort osv, så skal du nok ikke satse på at du kommer til at køre i gennem anlægget med 110 km/t, med eller uden chip. Tolderne skal jo også have mulighed for at udføre deres arbejde :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så skal du nok ikke satse på at du kommer til at køre i gennem anlægget med 110 km/t' date=' med eller uden chip. :rolleyes:[/quote'] Fuld fart = Den fart der er angivet og igennem anlægget er den for nuværende 30 km/t - men trods alt meget bedre end at skulle stoppe op ;) OG jeg har intet at udsætte på grænsekontrollen. Det er udelukkende det totalt vanvittige betalingsanlæg, der er en hindring...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites