Gustaf 10 Anmeld indhold Skrevet December 27, 2007 Hej, Jeg håber aldrig flg vil ske for andre: I dag ved bilprovning (første gang jeg prøver det), ankommer jeg til tidspunktet og registrerer mig. I det jeg kaldes ind vil bilen ikke starte. Motoren siger ingenting. Jeg kan ikke komme til bilsyn (jeg kan jo ikke køre ind i hangaren). Jeg får lov til at hente noget olie at komme på fra en nærliggende tankstation. Jeg kommer tilbage og hælder olie i. Jeg synes nemlig at ane på displayet at den vil have olie. Bilen vil starte og jeg kører ind i hangaren. Glæden er dog kort. Inde i hangaren bliver jeg spurgt hvorfor bilen ikke vil starte. Jeg aner det ikke. Den går selvfølgelig ikke gennem syn. Bilen er relativt ny (2002), men har kørt en del. Aner ikke hvem der har kørt den eller hvad der er sket før. Problemet er opstået pludseligt. Bilen står så stadig på Bilprovningsstationen i Malmö. Men hvad f****** gør jeg nu? Jeg har snakket med Forsikringen, Bilprovningskundtjanst, Bilværkstedet mv. Jeg er blevet så klog, at jeg skal have en servicemand - vistnok noget der hedder begning til at transportere bilen til værkstedet. ER dette korrekt? Er der ikke en billigere måde at få den på værksted på? Desværre har jeg ikke medlemsskab af Falck, så .... det er bare tough luck. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Hej, Jeg håber aldrig flg vil ske for andre: I dag ved bilprovning (første gang jeg prøver det), ankommer jeg til tidspunktet og registrerer mig. I det jeg kaldes ind vil bilen ikke starte. Motoren siger ingenting. Jeg kan ikke komme til bilsyn (jeg kan jo ikke køre ind i hangaren). Jeg får lov til at hente noget olie at komme på fra en nærliggende tankstation. Jeg kommer tilbage og hælder olie i. Jeg synes nemlig at ane på displayet at den vil have olie. Bilen vil starte og jeg kører ind i hangaren. Glæden er dog kort. Inde i hangaren bliver jeg spurgt hvorfor bilen ikke vil starte. Jeg aner det ikke. Den går selvfølgelig ikke gennem syn. Bilen er relativt ny (2002), men har kørt en del. Aner ikke hvem der har kørt den eller hvad der er sket før. Problemet er opstået pludseligt. Bilen står så stadig på Bilprovningsstationen i Malmö. Men hvad f****** gør jeg nu? Jeg har snakket med Forsikringen, Bilprovningskundtjanst, Bilværkstedet mv. Jeg er blevet så klog, at jeg skal have en servicemand - vistnok noget der hedder begning til at transportere bilen til værkstedet. ER dette korrekt? Er der ikke en billigere måde at få den på værksted på? Desværre har jeg ikke medlemsskab af Falck, så .... det er bare tough luck. Hvad er det for en bil du har ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Kan jeg spørge hvorfor du gerne vil have det at vide ?:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Kan jeg spørge hvorfor du gerne vil have det at vide ?:) Fordi manden muligvis vil hjælpe dig.....??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Alt hvad der kan gøres for en pris der ligger under begning prisen, der vil jeg godt være med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Alt hvad der kan gøres for en pris der ligger under begning prisen' date=' der vil jeg godt være med.[/quote'] Og alligevel svarer du ikke på spørgsmålet. Det kunne også tænkes han kunne fortælle om fejlen hvis den er standard ved bilmærket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Hehe, men der er heller ikke nogen der svarer på mit spørgsmål. Men hvis Peter Autohaus ved det, kan jeg fortælle at der generelt har været problemer ved : -enkelte turboladere, -hængende bremser, -bilen har traditionelt haft problemer med gearkasserne -havarier er set. -Der har også været lidt vrøvl med el-displayet. Bilen kom til i 1997 og er en efterfølger til en variant med et andet navn. Den har en lillebror, som hedder næsten det samme. Har fået 4 stjerner i Euro NCap Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Hold da kæft mand, er din bil så hemmelig? Få en til at trække dig hjem, hvor svært kan det være!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Bilen kom til i 1997 og er en efterfølger til en variant med et andet navn. Den har en lillebror, som hedder næsten det samme. Har fået 4 stjerner i Euro NCap Hmm... Det må være en Volvo... Jeg gætter på at du har en S70 og dens lillebror er da en S40. Volvo var den første fabrikant der opnåede fire stjerner i en NCAP test i 1997 - dengang det bedst opnåelige resultat. Elementært min kære Watson... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 jeg gætter på han køre i en "lada" siden han ikke vil fortælle det hehe, hvor svært kan det være Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Mærkeligt at spørge i et forum, for derefter ikke gide levere oplysninger til brug for at hjælpe ham....... Lad mig gætte!?!? Det er ikke studenter huen der har trykket dig platfodet.....!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2007 Hehe, men der er heller ikke nogen der svarer på mit spørgsmål. Men hvis Peter Autohaus ved det, kan jeg fortælle at der generelt har været problemer ved : -enkelte turboladere, -hængende bremser, -bilen har traditionelt haft problemer med gearkasserne -havarier er set. -Der har også været lidt vrøvl med el-displayet. Bilen kom til i 1997 og er en efterfølger til en variant med et andet navn. Den har en lillebror, som hedder næsten det samme. Har fået 4 stjerner i Euro NCap Skammer du dig over din bil, siden du ikke vil fortælle, hvad mærke bilen er? Så svært er det vel heller ikke. Peter er bare en ualmindelig hjælpsom person, som kun vil hjælpe... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 det kan kun være en s80... men ja han er en sjov fætter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RAG 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 For at svare på dit spørgsmål: Ring til Bilbärgning. De henter din bil og kører den på værkted, og du betaler det koster. På værkstedet fejlsøger de på din bil, og du får den igen efter et par uger. Du får en faktura, som du naturligvis betaler. Efter et par uger opstår fejlen igen og du starter forfra igen, og betaler det det koster. Ovenstående er en universalløsning som passer til stort set alle biler, med eller uden turbo og generator. Den passer også til stort set alle typer bilejere. Held og lykke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 HAHA! - fantastisk tråd. Spørger om hjælp for derefter at opføre sig på en måde så de færreste vel gider række blot en finger ud til vedkommende. Hold da helt op... Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Alt hvad der kan gøres for en pris der ligger under begning prisen' date=' der vil jeg godt være med.[/quote'] Bare en lille opfølgning, så er det ikke en speciel svensk service, den dér "Begning", men en Bärgning (bugsering), altså bare den simple del at transportere bilen fra a til b, eksempelvis på en autotransporter eller fejeblad. Dette reparerer jo ikke bilen som udgangspunkt, medmindre det kan gøres via telepati! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 HAHA! - fantastisk tråd. Spørger om hjælp for derefter at opføre sig på en måde så de færreste vel gider række blot en finger ud til vedkommende. Hold da helt op... Pede Du har nemlig ret... Igår aftes læste jeg tråden og tænkte "den kan jeg da godt trække hjem"....men, da jeg så læste resten af tråden, så tænkte jeg ...no fucking way, det må han sgu selv klare Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RAG 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Det er faktisk lidt tragikomisk ! Ikke fordi at jeg ønsker nogen noget dårligt, men læs lige det her en gang til: "...Jeg får lov til at hente noget olie at komme på fra en nærliggende tankstation. Jeg kommer tilbage og hælder olie i. Jeg synes nemlig at ane på displayet at den vil have olie. Bilen vil starte og jeg kører ind i hangaren ..." Hvordan kan man få sig selv til at køre en bil til syn, eller overhovedet køre med den, hvis man kan "ane på displayet" at den skal have olie. Og hvis en bil ikke vil starte og man tror at det vil hjælpe at hælde en sjat olie på motoren ! Og endnu værre hvis det faktisk viser sig at gøre en forskel at hælde en sjat olie på motoren. Jeg ha mine bange anelser om at prisen for Bilbärgning blot er et meget lille problem i denne sammenhæng. Sådan en motor kan vel hurtigt løbe op i 40.000 - 50.000. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Jeg ha mine bange anelser om at prisen for Bilbärgning blot er et meget lille problem i denne sammenhæng. Sådan en motor kan vel hurtigt løbe op i 40.000 - 50.000. Måske KAN han ikke fortælle os hvad det er for en bil ??? Altså, der står vist ikke mekaniker i panden på ham... Iøvrigt koster en motor ikke så meget, specielt ikke hvis det er til en volvo. Man kan jo fodre svin med volvo'er Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Man kan jo fodre svin med volvo'er LOL!! Så kan jeg godt forstå han er tavs. Peter H. ville nok bare have hentet den til fodder Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Det var en Saab95. Den er redan bjærget til værksted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Jeg var villig til at betale for at få bilen afhentet og ja, hvorfor skulle jeg blindt give bilen væk? Man ved jo ikke hvem man kan stole på. Jeg fandt også ud af at det hed bärgning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Hvordan kan man få sig selv til at køre en bil til syn, eller overhovedet køre med den, hvis man kan "ane på displayet" at den skal have olie Der var intet at se på dsiplayet inden jeg kørte til syn - det var på parkeringspladsen ved hangaren til bilsyn at jeg kunne se det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Schacke 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Det var en Saab95. Den er redan bjærget til værksted. Av, gjorde det ondt at fortælle hvilk en bil det drejede sig om????? Det kunne du sgu da ligeså godt havde sagt fra starten, men godt den er kommet på værksted, held og lykke med det. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Er det en bil ? Er det en bil ? Og jeg som troede det var en flyver siden at den skulle i hangar Jeg er muligvis lidt miljöskadet Det var en Saab95. Den er redan bjærget til værksted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites