Jump to content
2mas

Totalskadet, hva nu?

Recommended Posts

Hej alle Subben blev lige vasket i Køge å, med det resultat at taksatoren har vurderet der er for 256.000 Skr skader + at der kunne komme mere til. hvilket vil sige totaltskadet. Jeg har så talt med ham som sidder med sagen hos Länsförsäkringer og efter lidt forhandlinger vil han ialt give 310.000 Skr og jeg vil have 350.000 Skr for så er jeg dækket ind, hvilket jeg egentlig mener jeg har betalt for, altså være dækket ind. Men jeg kan tage fejl. Jeg håber der sidder nogen med et godt råd eller en løsning. Lad høre fra jer. Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I gamle dage hed det sig, at man skulle have hvad der svarede til en bil i samme stand, som den man fik totalskadet. Ergo få udbetalt penge, så man kunne gå ud og købe en bil magen til, i samme stand,årgang mv. Tror dog i hvert fald de danske forsikringsselskaber hælder voldsomt til DABs brugtbilsvurdering, når de udbetaler forsikringssummer - ved ikke hvordan de svenske vurderer pris mv. Har aldrig selv prøvet at få en bil totalskadet, så kan ikke udtale mig specielt meget om erfaringer. Men tror ikke begrebet "dækket ind" betyder, at du minimum skal have hvad f.eks dit billån er på, hvis det er det du hentyder til. Flere danske selskaber kører med en total sikring, hvis bilen er 0-2 år gamle - at så får man udbetalt sum hvad der svarer til nybilsprisen. Igen kender jeg ikke de svenske selskabers politik omkring dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg totalskadet min svenske bil for nogle år siden i DK. Og der var det en forhandlingssag om hvad jeg fik. Taksatoren skambød mig på det vildeste og jeg kaldte ham alle de ord jeg kunne :eek:, han nægtede at høre på mine argumenter, og blev bare ved med at afbryde mig, og jeg kunne nærmest mærke at han tænkte, hvad fanden det er jo en kælling hun aner jo intet om biler !! og ja det endte med at jeg blev så rasende på ham, at Michael senere måtte ringe og undskylde for hans kones opførsel :rolleye: Og som taksatoren så siger, så var det jo ikke første gang det var sket, og han job jo var at forhandle prisen så langt ned som muligt. Så et råd, hav dine argumenter i klar til hvorfor du mener din bil er de penge værd. Det havde jeg nu også, jeg kunne fortælle om alle biler som min der var til salg, men det ville han slet ikke høre på :fight: Så held og lykke med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et andet tips er at sige at hvis de kun vil tilbyde dig x kr, så må de selv finde en bil med det samme udstyrsnivå, årgång mv. som din totalskadede bil. Det gider de nemlig ikke, og så kan det väre du får mere betalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv arbejdet i et forsikringsselskab. Det hele er en forhandlingssag. Ligesom hvis du køber lejligehed eller hus. Tag diskussionen, det kan helt klart betale sig. Når taksatoren er nået til sit øverste bud, så klag til cheftaksatoren og tag også her diskussionen med ham. Tal også gerne om medierne, såsom ekstrabladet mv.... Bed ham gerne om at stille med en tilsvarende indregistreret bil. Samme overholdte serviceintervaller, tilsvarende dæk, dækprofil-dybde, farve, klimaanlæg, mv.... Det er faktisk en umulig opgave at stille ham. Når I så, i sidste ende, er blevet enig om en pris, så husk ham lige på at oveni kommer klargøringsprisen på de 2.500 kr som forhandeleren jo også tager for rengøring af bil og montering af nummerplader. Det kan altid betale sig at forhandle :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites