Jump to content
Scion

Bil fra tyskland (Mazda RX-8)

Recommended Posts

Nu har jeg prøvekørt en RX-8 (i danmark) og det er den jeg vil have, den kører rigtigt godt og har en pris der ligger godt i maven :) men, så siger folk jo at man skal sortere de første ti fra når man kigger priser i tyskland. for lige at lægge ud med at give et link så folk ved hvad jeg snakker om: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=15001585&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=20&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&maxMileage=20000〈=de&pageNumber=1 det er den "suspekte" bil. Det er så den billigste på listen, og den er ganske rigtigt lettere suspekt billig, den har kørt 6000km og er fra 2006, og så så koster den 2-3000 euro mindre end de andre med ca. samme specifikationer. Men er der nogen fare signaler man skal lede efter når man kigger på sådan en? fordi altså...2-3000euro skal da ikke skille os ad, det er stadig ganske meget billigere end i sverige eller danmark, men på den anden side er det da også rare penge at spare hvis man kan :) Jeg har også overvejet at købe 192hk udgaven, men det er 231'eren jeg har prøvet, og på en eller anden måde så er det jo så det jeg har at vurdere den udfra, ved ikke om den ville være ligeså sjov med færre hk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad med denne her som allerede står i Sverige - samme pris, dog et år ældre men har kørt under det halve :) http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=63BA93241084CB&look=prestigeauto
det kunne det også godt være, men den er jo ikke sort :) den er lidt ringere end den i tyskland, men ja. samme pris. kunne også være en mulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Super fed bil ! Dog lidt tørstig af en 1.3 L, kanske det noget med den wankel motor at gøre :D ....
super fed motor, jeg havde ikke ventet noget særligt positivt, men det er noget helt specielt :) men ja, den sluger satme meget benzin! det er en byrde jeg må bære :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft en bil af samme slags! Det er en udpræget fornøjelse at køre den. Det er selvfølgelig altid subjektivt om man kan lide udseendet, men Mazda har fået meget ros for sammensætningen af bilen - og det er ikke uden grund. 50:50 vægtfordeling, en supergod undervogn + selvfølgelig den noget specielle Wankel-motor. På grund af dens opbygning - stemplerne roterer i midten af forbrændingskammeret i forhold til en almindelig forbrændingsmotor hvor de går ind og ud - er der stort set ingen motorvibrationer. Derfor begynder redline først ved 9000 omdrejninger! :eek: Held og lykke med det! :cool: Jeg kan også godt anbefale Prestige Auto. Christian (indehaveren) er noget så sjældent som en tillidsvækkende brugtbilsforhandler ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har haft en bil af samme slags! Det er en udpræget fornøjelse at køre den. Det er selvfølgelig altid subjektivt om man kan lide udseendet, men Mazda har fået meget ros for sammensætningen af bilen - og det er ikke uden grund. 50:50 vægtfordeling, en supergod undervogn + selvfølgelig den noget specielle Wankel-motor. På grund af dens opbygning - stemplerne roterer i midten af forbrændingskammeret i forhold til en almindelig forbrændingsmotor hvor de går ind og ud - er der stort set ingen motorvibrationer. Derfor begynder redline først ved 9000 omdrejninger! :eek: Held og lykke med det! :cool: Jeg kan også godt anbefale Prestige Auto. Christian (indehaveren) er noget så sjældent som en tillidsvækkende brugtbilsforhandler ;)
man fristes jo til at spørge hvorfor du ikke har den længere :)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan kun tilslutte mig den holdning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan også godt anbefale Prestige Auto. Christian (indehaveren) er noget så sjældent som en tillidsvækkende brugtbilsforhandler ;)
:th2:
Prøv at snakke med Christian derfra om han skulle være interesseret i at tage den i bytte - det gjorde han med min da jeg købte min A8 af ham :)
Har set en A8 3.0 TDI www.prestigeauto.se i Idaborgsg. Neeej, hvor er den fed! :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv at snakke med Christian derfra om han skulle være interesseret i at tage den i bytte - det gjorde han med min da jeg købte min A8 af ham :)
jeg har skrevet til ham, prøvede at ringe på hans numre. men uden held.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
den skal bruges i sverige.evt. importeres fra tyskland.
Okay. Så når du går ind inder mobile. Så skal du ikke bare søge normalt. så skal du gå ind under pkw og under export. Link: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?scopeId=C&scenario=EXPORT〈=de#2, og så husk derned vor der står brutto og netto tryk på brutto. F. eks en mazda rx-8 som er beregnet til til at blive exporteret ud af Tyskland http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=13397047&tabNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=20&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=true&customerIdsAsString=〈=de&pageNumber=4 DU vil sikkert finde dem meget billigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites