Jump to content
mceesay

Jeg skal have udbetalt 30.000 Euro fra nordea - hurtigt

Recommended Posts

Hej alle Lige et hurtigt spørgsmål Jeg skal til Tyskland og købe bil og skal derfor have udbetalt 30.000 euro kontant i Nordea. Tager afsted torsdag og tænkte på at gå i banken imorgen onsdag. Jeg har ikke snakket med banken om det - pengene står på min konto, men tror i de kan udbetale alle pengene på en gang, uden besked i forvejen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm ... jeg ville nok ikke køre rundt med hele familieformuen i bilen ... men måske er det bare mig. Ville det ikke være nemmere at lave en aftale med en lokal bank, der hvor du skal købe bilen, og så bare få Nordea til at flytte pengene for dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener der går nogle dage ved bankoverførsel til udlandet og så skal jeg først finde en bank jeg kan bruge. Ved ikke hvordan det plejer at foregå i Tyskland, men har læst mig frem til at kontanter er nemmest... Jeg er ikke så nervøs for at tage afsted med formuen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle Jeg skal til Tyskland og købe bil og skal derfor have udbetalt 30.000 euro cash i Nordea. Tager afsted torsdag og tænkte på at gå i banken imorgen onsdag. Jeg har ikke snakket med banken om det - pengene står på min konto, men tror i de kan udbetale alle pengene på en gang, uden besked i forvejen?
Som Credde så fornuftigt nævner, så skal du indberette udførslen af den mængde penge. Læs mere her: http://www.nationalbanken.dk/DNDK/Regelsaet.nsf/side/Valutabestemmelser!OpenDocument "På baggrund af øget fokusering på foranstaltninger mod hvidvaskning og terrorfinansiering har man ved en lovændring i 2002 i toldloven indsat en bestemmelse om, at personer, der ved indrejse i eller udrejse fra det danske toldområde medtager penge mv., der overstiger modværdien af 15.000 euro, uopfordret skal standse op for toldkontrol og har pligt til overfor de statslige told- og skattemyndigheder at angive samtlige medtagne penge mv. Denne beløbsgrænse er pr. 15. juni 2007 ændret til 10.000 euro. Udtrykket "penge mv." omfatter både kontanter samt ihændehaverbeviser, som fx. rejsechecks. "

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps alt over 120.000 Dkr så skal man lige ind forbi tolden. Det er super nemt men der går lige nogle minutter med det.

Husk' date=' man skal lige fortælle tolden, at man medbringer en del penge...[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ringet til banken (Nordea Södergatan 5), men har ikke fundet en der kunne give mig et fornuftigt svar. Skrev i stedet en mail, hvor jeg siger at jeg kommer i morgen og henter pengene. Jeg er villig til at hoppe lidt rundt til de forskellige filialer indtil jeg når det ønskede beløb. Jeg opdatere jer lige når jeg har fået endeligt svar...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sagtens overføre alle pengene til en udlandsk bank på EN dag(24 timer) - koster i DK ca. 280 kr. at lave en ekspresoverførelse. Ved ikke om Nordea har et kontor i tyskland, men ellers har de nok en samarbejdspartner, som de kan overføre pengene til, så de står klar dagen efter de er overført. Ellers findes der også internationalle checks så vidt jeg ved - som er gangbar i hele europa. Er dog ikke helt sikker på dette, men mener det eksisterer. Og skulle vist betyde, at forhandleren kan ringe til sin egen bank, og få verificeret at checken er gyldig, og der er dækning for den. Koster sikkert også spidsen af en jetjager for sån en check hehe. Held og lykke med købet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at du får 30.000 euro fra Nordea. De har ikke de penge på lager. Husk at tage nogen med til Tyskland...:) Når jeg skal købe 3000-5000 euro til ferien i BG Bank, får jeg at vide at jeg skal komme igen om 3 dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet det et par gange og min erfaring er at at EUR 10.000 i cash nok kan skrabes sammen ved at besøge 3-4 filialer, i mit tilfælde SEB. EUR 30.000 bliver nok ikke nemt. Men et alternativ er at du lænser samtlige Nordea filialer i Malmö for EUR cash, og det inkluderer alle de EUR 5 sedler du kan få fat i. Få resten i svenske, og så er det ellers ud på bankfilial turné i Malmö, inklusive Forex, for at veksle. Du får rigtig mange EUR 5 sedler !!! Om du når EUR 20.000 - 25.000 på den måde, bør du være glad. EUR 30.000 er stadig svært. Plus at du kommer til at bruge en hel dag på det, hvis du har samtlige addresser i hånden og finder en hurtig parkeringsplads udenfor hver filial. Eller med andre ord: Planlægning i god tid er en god idé. Hvis du tror at problemet løser sig, blot fodi du sender en mail dagen før og så ellers tropper op 5 minutter i lukketid, skal du nok kalkulere med en solid portion held. Anyway: Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gjort det flere gange, pudsigt nok har det også været 30K euro næsten hver gang. Jeg har altid aftalt med min bank, som også er nordea, at de skal pengene klar, men i SEK. Derefter smutter jeg i Forex og veksler. Du kan også bede Nordea lave en postveksel på beløbet, den tager de i forex. Men det skal være inden Nordea lukker kl. 1500, for Forex ringer og kontrollerer vekslen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aftalt med min bankmand at jeg kommer imorgen tidlig og henter en postveksel til forex og får så pengene på den måde. I øvrigt kan jeg meget varmt anbefale Nordea i Malmø. Har ikke på noget tidspunkt haft bøvl med dem og jeg vil betegne mig selv som en noget besværlig kunde. Meget flinke og hjælpsomme! Tak for svarene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er der i vejen med bare at få en bankcheck på det ønskede beløb?
Den kan ikke bruges i tyskland. Og hvis den kunne skal den først indløses eller kontrolleres, måske banken er lukket når man står der. Ydermere er det sværer at forhandle prisen hvis checken er på et højere beløb. Det er ikke alle bilhandlere der er interesseret i at måske hive 2000 euro ud af kassen og sende til sverige...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det Lykkedes !!! Jeg endte med at tage i nordea lidt efter de åbnede og aftalte at jeg skulle hente pengene i forex lige rundt hjørnet, via postveksel. Gik så over i forex ved carl gustavs torget. Så fik jeg taget turen til Hamburg - pris 199 kr. og uden nogen bodyguards (min bror kunne ikke tage med alligevel, så holdt da godt nok fast på tasken - 30.000 euro fylder alligevel en del) og der var ingen problemer. Nu har jeg indtil d. 13 januar til at få registreret bilen på svenske. Kørte desuden hjem fra Hamburg med en gennemsnitshastighed på 130 og det kostede en halv tank. AMG i dieselversion rykker. Poster nogle billeder for de interesserede senere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mark, Tillykke med din nye dyt. Det er en speciel måde at købe bil på. Som sagt har jeg prøvet det et par gange, og alt er også gået godt. Senest var det i oktober i fjor, og da jeg kom til Sverige med min fede bil og mine nypressede EU plader, fik jeg at vide at de ikke gælder i Sverige. Det kunne vist ikke passe tænkte jeg, og kontaktede Vägverket, Polisen, og Bilprovningen. Svaret var det samme overalt: Pladerne gælder ikke i Sverige, og den forsikring, som man køber med pladerne gælder heller ikke i Sverige. Tingenen kan have ændret sig siden dengang, men blot et rødt flag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Mark, Tillykke med din nye dyt. Det er en speciel måde at købe bil på. Som sagt har jeg prøvet det et par gange, og alt er også gået godt. Senest var det i oktober i fjor, og da jeg kom til Sverige med min fede bil og mine nypressede EU plader, fik jeg at vide at de ikke gælder i Sverige. Det kunne vist ikke passe tænkte jeg, og kontaktede Vägverket, Polisen, og Bilprovningen. Svaret var det samme overalt: Pladerne gælder ikke i Sverige, og den forsikring, som man køber med pladerne gælder heller ikke i Sverige. Tingenen kan have ændret sig siden dengang, men blot et rødt flag.
Man har altid skulle have røde plader, de gule er kun til internt i tyskland.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites