Guest PeterK Anmeld indhold Skrevet December 9, 2007 Jeg arbejder i DK fultid Konen er selvstændig i Sverige og har pt. indkomst på 0,- Vores datter på 3 år er født i DK og vores søn på 7 mdr. er født i Sverige. Har min kone krav/ret til noget fra forsikringskassen eller lign., da hun er selvstændig og har passet vores søn samtidigt fra første dag han blev født? Det er sgu en ren jungle, når man er selvstændig og EU-kontoret svarer ikke på henvendelser!!! Forsikringskassen har henvist til dem.... Det med børnepenge fra Sverige og DK er på plads (snart), men vi har også ventet 1,5 år på trods af at vi har fulgt procedurene...... Så spørgsmålet går på om min kone har ret til noget????????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2007 hmmm - hvis hun bor i Sverige og arbejder som selvstændig i Sverige ville jeg da umiddelbart tro, at det var et rent svenskt anliggende - umiddelbart virker det forkert, at hun er blevet skubbet over til et EU-kontor? Men jeg ved ikke noget som helst om dette her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2007 hmmm - hvis hun bor i Sverige og arbejder som selvstændig i Sverige ville jeg da umiddelbart tro, at det var et rent svenskt anliggende - umiddelbart virker det forkert, at hun er blevet skubbet over til et EU-kontor? Men jeg ved ikke noget som helst om dette her. hvis hun er selvständig er det jo nok et sp om, hun arbejder samtidig med, at hun er mamma-ledig. hvis ikke, har hun ret til föräldrapenning. og ja, jeg kan heller ikke se, hvad eu-kontoret skulle göre ved det??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites