Guest PeterK Anmeld indhold Skrevet December 6, 2007 Jeg søger en oversigt over børstefri bilvaske på Sjælland og evt. også Sverige.....?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Jeg søger en oversigt over børstefri bilvaske på Sjælland og evt. også Sverige.....?? http://www.americancarwash.dkhttp://www.autovasken.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Jeg leder efter en maskinbørstefri vask tæt på Greve, hvor min bil skal stå parkeret i garage hele vinteren. Vil helst ikke køre for langt efter den er vasket:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 maskinbørstefri =??????? Øhhmm hva mener du med det?? på Sjælland og evt. også Sverige= hmm du skal lige huske Amager er Sjælland Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 maskinbørstefri =??????? Øhhmm hva mener du med det?? på Sjælland og evt. også Sverige= hmm du skal lige huske Amager er Sjælland Jeg mener en bilvask som ikke har børster, men kun "spuler/sprøjter". Jeg er flittig bruger af Shell i Limhamn, som har én og efterfølgende napper jeg 2 borgmesterpikke med sårskorper, jod og afklippet negl fra skinkekutteren inde i butikken:laugh: Den er ubetinget Malmø´s bedste!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Eneste jeg kender er Statoil, Hundige strandvej 186 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 maskinbørstefri =??????? Øhhmm hva mener du med det?? på Sjælland og evt. også Sverige= hmm du skal lige huske Amager er Sjælland Jeg kan altså ikke dy mig.;) Amager er ikke Sjælland, men en selvstændig Ø, ligesom Sjælland.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Preem i Skurup kan tilbyde det - bare husk at sige det når du køber vasken, ellers bliver det med børster :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Hvor ligger omtalte Shell i Limhamn.... Synes ikke rigtig at jeg er støt på en sådan???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Hvor ligger omtalte Shell i Limhamn.... Synes ikke rigtig at jeg er støt på en sådan???? Hyllie Kyrkeväg, lige ved Lidl. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NUT´Ztoys 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Vedr. børstefri bilvask........ Det gode er åbenlyst, at der ikke er kontakt mellem børsterne og bilen, og derfor vil der ikke opstå svirvlmærker eller "edderkopspind" i lakken efter dem. Problemet er bare, at for at få et rent resultat, er der tilført kemikalier, for at opløse snavs og lign. Det vil på kort sigt, nedbryde den voks- eller lakforsejling, der måtte være påført bilen. Det bedste, hvis man går op i sin bil, er at vaske den i hånden, på den rigtige måde. Ikke at bruge en børste eller svamp, og blot tvære snavset rundt, men en lammeskindshandske bl.a. Hilsen Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Vedr. børstefri bilvask........ Det gode er åbenlyst, at der ikke er kontakt mellem børsterne og bilen, og derfor vil der ikke opstå svirvlmærker eller "edderkopspind" i lakken efter dem. Problemet er bare, at for at få et rent resultat, er der tilført kemikalier, for at opløse snavs og lign. Det vil på kort sigt, nedbryde den voks- eller lakforsejling, der måtte være påført bilen. Det bedste, hvis man går op i sin bil, er at vaske den i hånden, på den rigtige måde. Ikke at bruge en børste eller svamp, og blot tvære snavset rundt, men en lammeskindshandske bl.a. Hilsen Dan Det har du helt ret i - selvgjort er bedstgjort.......MEEN jeg arbejder ca 50-60 timer om ugen i DK, har 2 ble-børn, konen har 2 butikker.......Sååå vi outsourcer alt hvad der kan outsources inkl. bilvask:D JA -bare det at holde 3 biler nogenlunde rene er megasvært, specielt når vi har været så kloge at købe 2 sorte:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NUT´Ztoys 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Peter - du har min fulde forståelse.......Man må prioritere sin tid, sådan er det bare. Der er, med tiden, håb forude for dig og folk i lignende situationer. Folk der gerne vil det absolutte bedste for sin bil, men ikke har tid eller lyst, til at bruge den tid det tager, samt at investere i det rigtige grej. Jeg bruger en del tid iøjeblikket med at få det sidste på plads, med at starte op med mobil proffesionel bilpleje. Alt lige fra vask til lakkorrektion og voks. Alt med de absolutte bedste produkter, og det bedste............det kan foregå hos dig. Der skal bare være adgang til strøm og vand. Du skal ikke aflevere bilen, du kan blot sove længe, eller bruge tiden med familie, mens der bliver taget hånd om din bil. Meget mere følger, når jeg får det hele på plads. Hilsen Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Håndvask af bil styrer for vildt... Jeg er flittig bruger af Shell i Limhamn, som har én... Den har jeg prøvet een gang - 120 kr for en vask Istedet har jeg nu fået mulighed for indendørs håndvask af Porschen samt med varmt vand :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 8, 2007 Den har jeg prøvet een gang - 120 kr for en vask Istedet har jeg nu fået mulighed for indendørs håndvask af Porschen samt med varmt vand :th2: Ja det er hamrende dyrt og det værste er at jeg har arbejdsgiver betalt benzin, bilvask etc, men må kun bruge Statoil:sad: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 8, 2007 Peter - du har min fulde forståelse.......Man må prioritere sin tid, sådan er det bare. Der er, med tiden, håb forude for dig og folk i lignende situationer. Folk der gerne vil det absolutte bedste for sin bil, men ikke har tid eller lyst, til at bruge den tid det tager, samt at investere i det rigtige grej. Jeg bruger en del tid iøjeblikket med at få det sidste på plads, med at starte op med mobil proffesionel bilpleje. Alt lige fra vask til lakkorrektion og voks. Alt med de absolutte bedste produkter, og det bedste............det kan foregå hos dig. Der skal bare være adgang til strøm og vand. Du skal ikke aflevere bilen, du kan blot sove længe, eller bruge tiden med familie, mens der bliver taget hånd om din bil. Meget mere følger, når jeg får det hele på plads. Hilsen Dan Det lyder rigtig fint og jeg er interesseret. På mit gamle job på Østerbro havde vi et lille firma (far & søn) som kom forbi og ordnede biler fra A-Z men det kostede 1200dkk (3 timer). Men det og dit koncept er jo mere noget man bruger 2-4 gange årligt og bilen skal have en ORDENTLIG omgang!! Min Porsche har et behov for vask ca. 30 gange årligt og her er det rart med noget nemt, billigt og bekvemt....Og så kan den få den store tur et par gange årligt!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NUT´Ztoys 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2007 Hej Peter, 30 gange om året i en vaskehal.....uha det løber koldt ned af ryggen på mig:eek: Uden at have set arbejdet udført af det omtalte firma, lyder 3 timer ikke af meget. Tilsammenligning, har jeg netop lave en Audi med 18" BBS CH fælge. Forvask, vask, en omgang med "clay", polish og voks, tog mig ca. 2 1/2 timer, men de var også slemme............. Jeg vil gerne hjælpe dig, når jeg er på plads, vender tilbage. Så finder vi den løsning, der passer dig og din Porsche bedst. Hilsen Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 8, 2007 JA ok.....halvdelen af gangede gør jeg det selv oppe ved Bauhaus/Svågertorp og jeg har også selv en højtryksspuler......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NUT´Ztoys 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2007 Hej Peter, Bliv endelig ved med at bruge højtryksspuleren. Hvis man ikke sætter bilen "i blød" i en blanding af shampoo og skum, er den helt nødvendig for at fjerne det værste fastsiddende snavs og lignende, så du ikke tværer det rundt i lakken. Hilsen Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2009 Lige for at hive den her tråd frem igen, er der nogen der kender til børsteløse maskinvaske i området i og omkring Vestegnen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Jeg har aldrig haft min sorte type r i en vaskehal, og det her vejr gør den ikke er vasket i snart en måned Det er minusgrader konstant, og haveslangen er frosset til.. Jeg er dog ofte i svågertorp ved turtlewax, hvor jeg gør følgende. Knap 1 spuler over med varmt inkl sæbe. knap 3 spuler af med varmt vand. Knap 5 spuler af med afmineraliseret vand. Kan ikke få mig til at bruge børstene. Det værste skidt inkl salt bliver spulet af på denne måde. Det kan gøres for 20 poletter ( 20 sek ) tror ikke jeg skal have en sort bil igen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Jeg har aldrig haft min sorte type r i en vaskehal, og det her vejr gør den ikke er vasket i snart en måned Det er minusgrader konstant, og haveslangen er frosset til.. Jeg er dog ofte i svågertorp ved turtlewax, hvor jeg gør følgende. Knap 1 spuler over med varmt inkl sæbe. knap 3 spuler af med varmt vand. Knap 5 spuler af med afmineraliseret vand. Kan ikke få mig til at bruge børstene. Det værste skidt inkl salt bliver spulet af på denne måde. Det kan gøres for 20 poletter ( 20 sek ) tror ikke jeg skal have en sort bil igen Som tidligere nævnt , så prøv lige Shell i Limhamnn... Ingen børster.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Men det koster spidsen af en jetjager den vask - 150 sek for den billigste så vidt jeg husker - det blir til lidt i løbet af en måned. Men man får ikke ridser i lakken dog :-) Men den vasker heller ikke lige så godt som en med børster, eller som man selv gør. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Men det koster spidsen af en jetjager den vask... Halv pris efter kl. 20 eller 21 ! (husker ikke præcist tidspunktet) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2010 Halv pris efter kl. 20 eller 21 ! (husker ikke præcist tidspunktet) Gælder vist kun på de almindelige vaskestationer ? - eller ? - har faktisk aldrig lagt mærke til det på den i Limhamn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites