macpack 10 Anmeld indhold Skrevet December 6, 2007 Hejsa kære øresundsbogere.:D Jeg og min kæreste er stadigvæk nye her i Sverige, og har boet her siden d.1/9-07 i en købt bostadssratt i Almvik. (Serenadgatan). Men i går kom underboen fuldstændig umotiveret op og "svinede" min kæreste til som var hjemme, at vi dagen forinden larmer når vi kommer hjem ved 23.30tiden og vi smækker med døren op i gelænderet ude på gangen. (Vi bor øverst på 2 sal.), Og hun sagde at vi slæbte med ting samme aften/nat hen over gulvet, så de ikke kunne sove.. (Dette kan muligvis være en kontor stol som jeg har siddet i.) Hun sagde også at de kunne høre når vi skyldte ud i toilettet om aften/natten.. (For fanden da... må man nu ikke gå på wc om natten.?):mad: Mit spørgsmål går på, at hvis underboen sender en klage til Rigsbyggen foreningen, skal dette så ikke høres af en eller anden form.. Altså vi vil sku kun det bedste her over, og vi har sku aldrig haft bøvl før, og vil sku nødig blive smidt ud pga. en sur dum kone. Nogen der ved hvor meget der virkelig skal til for at blive smidt ud.? Jeg tænker også på at vi for en lille rottweiler tæve her d.1/1-2007, så mon ikke også underboen vil klage over at de kan høre der går en hund rundt oppe i lejligheden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=5721&highlight=klage Hvor meget har du givet for lejligheden? Mit gæt: max. 1 mio. :) Jo dyrere lejligheder jo bedre naboer... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Nogen der ved hvor meget der virkelig skal til for at blive smidt ud.? Take it easy - I kan blive ved med at terrorisere hende i en uendelighed uden der sker noget som helst - det er jo Sverige. :D Seriøst, det skulle ikke undre mig om underboen ikke har sagt lyd om dette før. Så lige pludselig er bæret flydt over og så bliver man aggresiv - ufattelig dårlig stil. Hun skulle da blot sige det normalt i første omgang. Den med toilettet er også fuldstændig åndsvag, selvfølgelig skal man kunne gå på toilettet, når naturen kalder. Hvad havde hun tænkt sig? - at I skulle besørge på hendes dørmåtte? Hun har nok blot sagt det fordi hun var oppe og køre og havde slået hjernen fra. Konkret, skal i kigge i foreningens vedtægter, der står sikkert noget om støj. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Zidane>>>Ja det er ihvertfald i den høje ende af Mill, men derfor vil vi jo ikke blive smidt ud. ;) Jeg kan simpelthen kun finde noget om at man ikke må spille højt/bore osv. i vedtægterne. www.mhus22.se Markowitch>>>He ja terrorisere :laugh: Ej, når jeg kommer hjem fra arbejde idag, tager jeg en snak med hende om episoden igår med min kæreste, og fortæller hende at vi skal begge bo her og ingen er selvfølgelig ude på at larme så den anden ikke kan sove eller lign.. Er ikke selv den bedste til svensk, men kan ikke finde noget i deres vedtægter ang. klager og hvor meget som skal til for at få sparket. se: http://mhus22.se/stadgar.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Altså almindelig støj må ikke forekomme efter kl. 20 eller 22 i de fleste foreninger.. når det nu er sagt har de fleste jo forståelse for at der kan være lidt "uautoriseret larm" sent på aftenen. Så hvis hun sender et klagebrev får i det at vide gennem jeres forening og så kan i jo til hver en tid komme med modsvar til det. Oftest skal der meget mere til end det. Se det lidt fra hendes side: Der var nogen der flyttede fra lejligheden for 3 måneder siden, det har sikkert larmet lidt, der var nogen(jer) der flyttede ind for kort tid siden og NATURLIGVIS har larmet lidt pga. malerarbejder osv. og nu fik hun bare nok.. Mit råd: Køb lidt æbleskiver med hjem fra Danmark, varm dem, og tag syltetøj, flormelis og sukker med ned og bank på døren.. sig hej og sig du lige ville sige hej og snakke om den hændelse.. Vis den danske gæstfrihed, vis lidt ydmyghed og sig det nok var jer der larmede lidt, men at i jo lige er flyttet ind og bare lige skal finde jer til rette.. og så kom ind på det med hunden og toilettet og se så går det hele nok meget nemmere.. Jeg ønsker jer held og lykke med det og skriv gerne lige hvordan det er gået :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Altså almindelig støj må ikke forekomme efter kl. 20 eller 22 i de fleste foreninger.. når det nu er sagt har de fleste jo forståelse for at der kan være lidt "uautoriseret larm" sent på aftenen. Så hvis hun sender et klagebrev får i det at vide gennem jeres forening og så kan i jo til hver en tid komme med modsvar til det. Oftest skal der meget mere til end det. Se det lidt fra hendes side: Der var nogen der flyttede fra lejligheden for 3 måneder siden, det har sikkert larmet lidt, der var nogen(jer) der flyttede ind for kort tid siden og NATURLIGVIS har larmet lidt pga. malerarbejder osv. og nu fik hun bare nok.. Mit råd: Køb lidt æbleskiver med hjem fra Danmark, varm dem, og tag syltetøj, flormelis og sukker med ned og bank på døren.. sig hej og sig du lige ville sige hej og snakke om den hændelse.. Vis den danske gæstfrihed, vis lidt ydmyghed og sig det nok var jer der larmede lidt, men at i jo lige er flyttet ind og bare lige skal finde jer til rette.. og så kom ind på det med hunden og toilettet og se så går det hele nok meget nemmere.. Jeg ønsker jer held og lykke med det og skriv gerne lige hvordan det er gået :-) Tak for dit råd thygesen,, ja jeg smutter ned til hende idag ved 15tiden når jeg er kommet hjem, også vil jeg føre en stille og rolig samtale med hende også må vi se hvad der sker.. Jeg skal nok holde jer opdateret. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
niw 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Tak for dit råd thygesen,, ja jeg smutter ned til hende idag ved 15tiden når jeg er kommet hjem, også vil jeg føre en stille og rolig samtale med hende også må vi se hvad der sker.. Jeg skal nok holde jer opdateret. :th2: OMG .. jeg havde samme problem i min første lejlighed (skod kvarter) dog med min nabo. Hun startede med at sige at vi smækkede med døren når vi kom hjem, hvilket vi selvfølgelig ikke gjorde, men lukkede den som man nu lukker en alm. dør... Derudover beskyldte hun os for at have for lidt møbler?! så det rungede helt vildt når vi talte, så fjernsyn eller lign. Vi spillede også ekstremt højt musik ALTID, selvom det nu stadig var så jeg og min kæreste kunne snakke sammen på et normalt niveau. Derudover gik hun helt amok over at min daværende labrador valp pissede lige så snart den kom ud af døren og ned på græsset (svært ved at holde sig). Hun blev ved med at råbe og skrige og true med at ringe til politiet omkring alt dette, hvilket jeg jo selvfølgelig bad hende gøre, så de kunne komme og høre efter om det var sandt, fordi det var jo hele tiden det skete i følge hende. Der skete selvfølgelig ikke andet end at hun sendte en klage til Riksbyggen, som så sendte det videre til mig og dette skete op til flere gange, hvor jeg selvfølgelig ringede dem op hver gang og forklarede situationen. Jeg tror jeg modtog mindst 6-7 klager uden at blive smidt ud. Men en ting er sikkert, hvis jeg en anden gang får en nabo der kommer og klager over de mærkligste ting, vil jeg bare sørge for at være den første den sender en klage over et eller andet hun har gjort, selvom hun måske ikke har gjort noget, da man er en del bedre stillet overfor foreningen, da de jo så tror hun begynder at sende klager fordi man selv har indsendt en klage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 OMG .. jeg havde samme problem i min første lejlighed (skod kvarter) dog med min nabo. Hun startede med at sige at vi smækkede med døren når vi kom hjem, hvilket vi selvfølgelig ikke gjorde, men lukkede den som man nu lukker en alm. dør... Derudover beskyldte hun os for at have for lidt møbler?! så det rungede helt vildt når vi talte, så fjernsyn eller lign. Vi spillede også ekstremt højt musik ALTID, selvom det nu stadig var så jeg og min kæreste kunne snakke sammen på et normalt niveau. Derudover gik hun helt amok over at min daværende labrador valp pissede lige så snart den kom ud af døren og ned på græsset (svært ved at holde sig). Hun blev ved med at råbe og skrige og true med at ringe til politiet omkring alt dette, hvilket jeg jo selvfølgelig bad hende gøre, så de kunne komme og høre efter om det var sandt, fordi det var jo hele tiden det skete i følge hende. Der skete selvfølgelig ikke andet end at hun sendte en klage til Riksbyggen, som så sendte det videre til mig og dette skete op til flere gange, hvor jeg selvfølgelig ringede dem op hver gang og forklarede situationen. Jeg tror jeg modtog mindst 6-7 klager uden at blive smidt ud. Men en ting er sikkert, hvis jeg en anden gang får en nabo der kommer og klager over de mærkligste ting, vil jeg bare sørge for at være den første den sender en klage over et eller andet hun har gjort, selvom hun måske ikke har gjort noget, da man er en del bedre stillet overfor foreningen, da de jo så tror hun begynder at sende klager fordi man selv har indsendt en klage Kedelig historie,, utroligt det skal være sådan noget gange.. Forresten hvad skete der med din labrador hvalp.? Well jeg er ihvertfald spændt på at høre om hun har sendt en klage når jeg kigger forbi hende her idag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Vis den danske gæstfrihed...:th2::th2::th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Hej Jeg bor selv i Almvik, dog i de lave huse på Axel Danielssons väg. Her er fantastisk lydt, jeg kan høre min overbo når han går hen over gulvet, når han er på WC, når han hoster eller nyser, når han griner højt når han ser TV. endnu mere dejligt er det når de har børn på besøg som løber hen over gulvet. at drive mig helt til vanvid er underboens 3 hunde som gør' i timevis når deres ejere forlader hjemmet. Betonen forstærker lyden meget kraftigt, husene er utroligt dårligt isoleret så man hører næsten alt hvad der sker. Dette kan næppe være "news" for jeres underbo Jeg har oplevet i min opgang men mine naboer er meget konfliktsky, derfor mener jeg også at den med æbleskiverne et et rigtigt godt træk, det er vigtigt ikke at være negativ og frembrusene, men indstilling til en åben dialog tanker om at finde en løsning alle kan leve med, så kommer man langt. jeg har selv måtte invitere mine naboer på en kop kaffe og en lille snak og det har hjulpet en del også på naboskabet. :-) Hvis jeg holder fest en weekend hænger jeg altid en note op i opgangen en uge før så naboer kan forberede sig på lidt støj, skriver også at hvis det bliver til alt for stor gene, som kan og sig til så dæmper vi naturligvis støjniveauet. Det eneste din underbo kan gøre er at klage til foreningen, de kalder begge parter til samtale og fungerer som mælger mellem jer og prøver at få jer til at enes. og andet sker der sådan set ikke ved det. Det skal _ufatteligt_ meget til før I kan blive smidt ud af jeres lejlighed, og dette vil næppe ske pga. støj. Om kort tid skal min overbo have deres første barn, det slipper jeg nok heller ikke for at høre på, men sådan er det jo, det er charmen ved at bo i lejlighed HAHA:scared: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Mit råd: Køb lidt æbleskiver med hjem fra Danmark, varm dem, og tag syltetøj, flormelis og sukker med ned og bank på døren.. sig hej og sig du lige ville sige hej og snakke om den hændelse.. Vis den danske gæstfrihed, vis lidt ydmyghed og sig det nok var jer der larmede lidt, men at i jo lige er flyttet ind og bare lige skal finde jer til rette.. og så kom ind på det med hunden og toilettet og se så går det hele nok meget nemmere.. Jeg ønsker jer held og lykke med det og skriv gerne lige hvordan det er gået :-) Super idé! :th2: Jeg kan kun supplere ved at anbefale jer at snakke med hende om, hvordan I håndterer hvis der er støj. Altså, lave en aftale om, at I fortæller hende hvis I ex. skal holde en lille fest, og derefter også aftaler, at I kommer forbi hinanden, hvis I har nogle klager, for på den måde at tage den i opløbet. Her hos os sætter vi altid en seddel op i trappen, om at vi larmer eller får mange gæster, hvilket betyder lidt øget trafik på trappen. En anden god idé kunne være, at I hver især oplevede hvordan lyd/larm/støj høres i den anden parts lejlighed, så ved I ligesom hvad I har med at gøre i form af lydniveauer. Et sidste tip: Larm betyder alarm på svensk, så du kan med fordel anvende ordet uväsen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Hej Jeg bor selv i Almvik, dog i de lave huse på Axel Danielssons väg. Her er fantastisk lydt, jeg kan høre min overbo når han går hen over gulvet, når han er på WC, når han hoster eller nyser, når han griner højt når han ser TV. endnu mere dejligt er det når de har børn på besøg som løber hen over gulvet. at drive mig helt til vanvid er underboens 3 hunde som gør' i timevis når deres ejere forlader hjemmet. Betonen forstærker lyden meget kraftigt, husene er utroligt dårligt isoleret så man hører næsten alt hvad der sker. Dette kan næppe være "news" for jeres underbo Jeg har oplevet i min opgang men mine naboer er meget konfliktsky, derfor mener jeg også at den med æbleskiverne et et rigtigt godt træk, det er vigtigt ikke at være negativ og frembrusene, men indstilling til en åben dialog tanker om at finde en løsning alle kan leve med, så kommer man langt. jeg har selv måtte invitere mine naboer på en kop kaffe og en lille snak og det har hjulpet en del også på naboskabet. :-) Hvis jeg holder fest en weekend hænger jeg altid en note op i opgangen en uge før så naboer kan forberede sig på lidt støj, skriver også at hvis det bliver til alt for stor gene, som kan og sig til så dæmper vi naturligvis støjniveauet. Det eneste din underbo kan gøre er at klage til foreningen, de kalder begge parter til samtale og fungerer som mælger mellem jer og prøver at få jer til at enes. og andet sker der sådan set ikke ved det. Det skal _ufatteligt_ meget til før I kan blive smidt ud af jeres lejlighed, og dette vil næppe ske pga. støj. Om kort tid skal min overbo have deres første barn, det slipper jeg nok heller ikke for at høre på, men sådan er det jo, det er charmen ved at bo i lejlighed HAHA:scared: Efter jeg har hørt alle jeres råd og egne erfaringer, så er jeg et eller andet sted blevet mere tryg. (ang. at man ikke bliver smidt for porten asap..) Tror jeg vil banke på idag og høre om de vil med op til en kop kaffe og nogle peber / æbleskiver.. Så vi kan tage en stille og rolig samtale... Det væreste jeg bare håber er at underbos damen ikke gider dialog, eller at hun piser fuldstændig af når man sidder oppe i vores lejlighed, hvor jeg prøver at bevare en ro´en.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Jeg har også for nogle år tilbage boet på Serenadgatan, og der faldt jeg ALDRIG til. Der var så lydt at jeg ikke kunne sove, og jeg var ved at gå amok flere gange på min åndsvage nabo af en polak familie ALT kunne høres, og jeg mener ALT! Ligemeget hvem i opgangen der brugte vand, så kunne det høres i vandrørne der var i min lejlighed (jeg boede øverst). Når folk trak ud i lokummet nede på 1. sal kunne det høres. Alle døre kunne høres når de blevet lukket. Når folk så tv eller hørte musik kunne det høres. For at kompensere måtte jeg selv høre musik tilstrækkelig højt nok, men det var heller ikke noget problem (kun for naboerne hehe). Altså bortset fra at når jeg arbejder om aftenen, så kom jeg først hjem og gik i seng omkring kl 1-1.30 og så ville jeg jo gerne sove til jeg vågnede af mig selv. Eller når jeg kom hjem fra nathold og gik i seng kl 9, så vil man sgu også gerne have at der er nogenlunde stille og roligt så man kan sove. Det var så IKKE MULIGT i de bygninger der... Den væg i mit soveværelse som vendte ind mod polakkerne, der havde de så et væresle samt toilet op mod min soveværelsesvæg. Kl 6.00 sharp hver morgen stod manden op og skulle skide og pisse højlydt, for derefter at bade i 10-15 min hvor han hostede og hakkede snottere ca. hvert 30. sekund Det var mindre fedt der kl 6 om morgenen når jeg selv var kommet hjem fra arbejde et stykke efter midnat, og måske så lige havde fået sovet 4½ time inden jeg blev vækket på den mest behagelige måde, ved at høre naboen sidde og morgenskide, og det var svært at undgå at høre hvad der foregik lige inde på den anden side, selv om hans røv og mund konkurerede om at være mest højlydt Jeg kunne ikke holde ud at bo i de betonbygninger hvor isoleringen mellem boligerne nærmest er sparet væk, så jeg flyttede igen. Måske du skulle foreslå din underbo at gøre det samme ;) Jeg mener, hvis ikke man kan holde ud at bo hvor man kan høre sine naboer snakke på den anden side af væggen, så må man som jeg flytte igen. De ting jeres underbo har klaget over, det er ting som er helt normalt i de bygninger der. Og I vil også kunne høre hende neden under! Hun har sikkert boet der i 30 år, gået rundt og sparet sammen af lyde der irriterer hende, og så pludselig flyder bægeret over, fordi "de nye oven på" larmer (læs: "larmer") lige så meget som dem der lige er fraflyttet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
niw 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Kedelig historie,, utroligt det skal være sådan noget gange.. Forresten hvad skete der med din labrador hvalp.? Well jeg er ihvertfald spændt på at høre om hun har sendt en klage når jeg kigger forbi hende her idag. Jeg prøvede også at banke på hos hende første gang jeg modtog en klage fra Riksbyggen (skal siges at jeg er meget rolig) :) men når man bliver mødt med råben og skrien og at hun bare smækker døren når man prøver at forklare, ja så er min tålmodighed altså brugt op (tror nu ikke det havde hjulpet synderligt med æbleskiver). Der skete nu ikke noget med min labrador hvalp, men da jeg fandt ud af at der fandtes hunddagis (hundedagpleje) så meldte jeg mig straks til, da det jo direkte er synd for sådan en hund at være hjemme 8-10 timer alene om dagen. Nu bor jeg heldigvis et sted hvor jeg primært har flinke naboer og har endnu ikke modtaget én eneste klage... og alle hilser også pænt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
niw 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Jeg kunne ikke holde ud at bo i de betonbygninger hvor isoleringen mellem boligerne nærmest er sparet væk, så jeg flyttede igen. Måske du skulle foreslå din underbo at gøre det samme ;) Præcis! det sagde jeg også til min nabo, at hvis hun ikke kunne holde ud at bo i en lejlighed, så måtte hun jo hæve sin pension og købe en hus ude på landet, således at hun slap for normal "støj" i et lejlighedskompleks. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Hvis underboen ikke vil i dialog og flipper helt ud eller hvad han/hun nu finder på skal du stadig tage det helt roligt vil jeg mene. hvis der så kommer en klage kan du så sige at du har prøvet at få en dialog og en fredlig løsning på problemet, men at den anden part heller ikke har haft interesse i det. I det tilfælde vil jeg så personligt mene at den klage vil stå i meget dårligt lys også i en boligforening, for så er der jo bare regulær brok uden interesse i en løsning på problemet. Så ta det ikke ilde op hvis hun er sur, men bevar roen for hvis du selv bliver sur farer det bare op i en top og bliver meget værrere. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=5721&highlight=klage Hvor meget har du givet for lejligheden? Mit gæt: max. 1 mio. :) Jo dyrere lejligheder jo bedre naboer... :D Hvad faen er det for en kommentar? Har dig lidt mistænkt for at være nært beslægtet med en tidligere bruger herinde! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 UPDATE Først smuttede jeg ned i den lokale, men de havde desværre ingen æbleskiver, så det blev til lidt paperkaker.:p Jeg ringede på døren til underboen da jeg kom hjem, og blev mødt af et smil..:) Vi snakkede lidt frem og tilbage og jeg blev vist indenfor hvor hun pludeselig også begyndte at snakke om at der var kommet en anonym klage over vores fælles vaskerum i opgangen som der er nogle der ikke ryder op efter sig... (FFS kone, min kæreste og jeg ryder sku altid op efter sig...) Anyways vi snakkede frem og tilbage i en rolig tone, og inden jeg smuttede derfra inviteret jeg hende og manden op til en omgang kaffe med pebernødder & paperkaker. Kl.19.00 kom hende og manden op og de fik en lille rundtur i vores lejlighed, samt vi viste hende vores kontor stol, som hun bestemt mener at kan høre højlydt når man køre stille og roligt fra den ene ende af skrivebordet, og til den anden.. Vi satte os derefter ind, hvor jeg serveret kaffe og kage og vi snakkede igen om løst og fast her i ejendommen, og hun fortalte at de havde boet der i vist nok over 30 år og at de var de ældste i opgangen bla. bla.bla. Konklusion: Det hele gik skam fint, men har på fornemmeren at lige så snart der kommer en lyd som hun ikke kan lide eller noget i den stil, så står hun med det samme og ringer på døren, da kæresten og jeg med vilje larmer i lejligheden... Bare vent til vores lille Rottweiler tøs på små 3måneder suser fra den ene ende af stuen og til den anden ende med et stykke lejetøj....:th2: Jeg kan næsten fornemme hendes udbrud ved døren: "Vad är detta för en alarm.??? Kan inte styra er hund.??? Nu gitter jag inte mer... Jag skickar en klaga... " Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Bare vent til vores lille Rottweiler tøs på små 3måneder suser fra den ene ende af stuen og til den anden ende med et stykke lejetøj.... Jeg kan næsten fornemme hendes udbrud ved døren: "Vad är detta för en alarm.??? Kan inte styra er hund.??? Nu gitter jag inte mer... Jag skickar en klaga..." Så pas på hun ikke har hørt om den nye hundelov der træder i kraft her "om lidt" - det kunne være hun tog den lidt for bogstavligt :) Ja de er sgu lidt sjove de svenskere - vi fik en klage pga vi grillede i haven af vores overbo - jeg syntes egentlig ikke der er specielt meget støj i den her bygning - men HOLD DA OP hvor de bare tramper i det skide gulv deroppe!! Så ved ikke hvad der er værst lidt grillos i et par månder eller trampen i gulvet 365 dage om året :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Hvad faen er det for en kommentar?! Kære BS:) Jeg tror ikke at du har forstået hvad jeg mener. Når man køber en billig lejlighed så skal man være klar over at prisen er inkl. "de dårlige naboer" i de fleste tilfælde. Spørg PeterK, Mogens, bananas...om de har haft nogle problemer med sine naboer. Det tror jeg ikke på. Hvordan løses problemet efter man har købt lejligheden? Jeg tror ikke at det løses med æbleskiver, syltetøj, flormelis og sukker på længere sigt. Jeg vil flytte derfra...hvor? Måske i et billigt hus ud fra Malmö. Ved ikke...:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Når man køber en billig lejlighed så skal man være klar over at prisen er inkl. "de dårlige naboer" i de fleste tilfælde. Spørg PeterK, Mogens, bananas...om de har haft nogle problemer med sine naboer. Det tror jeg ikke på. Hvordan løses problemet efter man har købt lejligheden? Jeg tror ikke at det løses med æbleskiver, syltetøj, flormelis og sukker på længere sigt. Jeg vil flytte derfra...hvor? Måske i et billigt hus ud fra Malmö. Ved ikke...Sikke noget fis Zidane. Så ingen mennesker i Gentofte og Hellerup har dårlige naboer, for damn deres lejligheder/huse har väret dyre -ja i hele Kbh. findes ingen dårlige naboer? Eller gälder det kun for SE? Jeg har boet i forholdsvis billige lejligheder i Lindeborg (sammenlignet med Västre hamnen osv.) og har kun haft gode naboer. En gang da jeg holdt fest og vi slog söm i en trästub ude i kökkenet hele natten, og det viste sig, at det rungede i HELE opgangen, undskyldte jeg mange gange overfor mine naboer, näste gang jeg mödte dem (vi opdagede at det larmede meget, der kom 2 vagtfolk og ringede på dören:flov:), men de synes ikke det var noget problem, nä, de troede bare vi havde spillet dart:D Så ikke alle naober kommer rendende så snart de hörer det mindste:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Henvendelse til bestyrelsen Hvis jeg boede i lejlighed og fik klager så ville jeg kontakte bestyrelsen. Det må väre vejen at gå, så viser man at man gerne vil samarbejde. Ring til bestyrelses formanden og spörg om reglerne. Man behöver jo ikke at sige hvem der har klaget. Men det skal nok vise sig at bestyrelsen er klar over hvem det er. Folk der klager over naboerne plejer at klage på ALT. Så får man bekräftet at det nok der kväolanter (staves ) og så kan man sove godt om natten igen selvom det er ubehageligt. Äbleskiver: En ellers udmärket lösning, men kräver lidt forberedelse: De findes nemlig ikke i Sverige. De har aldrig set dem för. Men folk bliver ret glade for dem når de först har kigget uhyrerne an og rystet på hovedet af de Danske underligheder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Äbleskiver: En ellers udmärket lösning' date=' men kräver lidt forberedelse: De findes nemlig ikke i Sverige. De har aldrig set dem för. Men folk bliver ret glade for dem når de först har kigget uhyrerne an og rystet på hovedet af de Danske underligheder.[/quote'] Ja, förste gang jeg böd mine kolleger på äbleskiver skulle jeg forklare dem hvordan man punkt 1. spiste dem med fingrene, så de kunne godt droppe deres kniv og gaffel, punkt 2 skulle dyppe dem först i syltetöj og derefter flormelis og så ind i munden. Man fölte lidt som var man på månen:rolleye: Bedre blev det selvfölgelig ikke, da man skulle forklare hvorfor det hed äble-skiver:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Når man køber en billig lejlighed så skal man være klar over at prisen er inkl. "de dårlige naboer" i de fleste tilfælde. Point taken! Så det du mener er, at hvis man vælger at flytte til f.eks Mjølnerparken, Gjellerupparken, Vollsmose og lignende, som er områderne med de billigeste købe/lejeboliger, så er prisen inklusiv de dårligeste naboer man kan forestille sig Pia og mange andre er enige med dig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
niw 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Point taken! Så det du mener er' date=' at hvis man vælger at flytte til f.eks Mjølnerparken, Gjellerupparken, Vollsmose og lignende, som er områderne med de billigeste købe/lejeboliger, så er prisen inklusiv de dårligeste naboer man kan forestille sig [img']http://www.langkawi.dk/smileys/z043.gif Pia og mange andre er enige med dig Jeg tror nu generelt ikke der findes gode naboer de steder du nævner ... uanset pris. Men jeg forstår bare ikke man gider spilde tid på sådan nogle gamle hejre, som alligevel ikke bestiller andet end at sidde hele dagen derhjemme og lytte og kigge efter hvad andre foretager sig. Det bliver aldrig anderledes, selvom man kommer med æbleskiver ... jeg ville sgu hellere tage kampen op med foreningen og have nabokrig end at spilde min tid på sådan noget :) fordi hvis ens nabo eller lign ikke kan tåle at bo i et lejlighedskomplesk med tilhørende lyde, ja så må de sgu bare flytte eller i mit tilfælde ringe til politiet, så de kan komme og høre efter om det virkelig er så slemt som der bliver sagt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites